تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توکینا از لنز 50 میلی‌متری با دیافراگم F/1.4 رونمایی کرد

کمپانی توکینا لنز پرایم مرغوب ۵۰mm F/۱.۴ FF را از سری لنزهای Opera برای دوربین‌های نیکون و کانن معرفی کرد.

شرکت ژاپنی توکینا که در سال ۱۹۵۰ تأسیس شد، به‌دلیل ساخت انواع لنز‌های پرایم و زوم باکیفیت برای دوربین‌های فول‌فریم و کراپ، در میان عکاسان از جایگاه خاصی برخوردار است. توکینا به‌تازگی لنز پرایم Opera 50mm F1.4 FF را به‌طور رسمی برای ماونت‌های Canon EF و Nikon F معرفی کرد. این لنز که محصولی نو از سری جدید لنز‌های توکینا به‌نام «Opera» است و برای دوربین‌های DSLR فول‌فریم رده‌بالا طراحی شده، در تابستان سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد. نسخه‌ی آزمایشی این لنز نیز در نمایشگاه +CP ژاپن به نمایش گذاشته شد.

این لنز و در کل لنز‌های سری Opera، همانند لنز‌های سری Art سیگما، جزء لنز‌های رده‌بالای کمپانی توکینا شناخته می‌شوند. در واقع توکینا به‌سختی تلاش می‌کند که لنز‌های اپرای خود را با لنز‌های آرت سیگما مقایسه کند؛ اما با وجود تمام این شعار‌های بازاریابی، توکینا وعده داده است که لنز‌های سری Opera‌ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا با دوربین‌های DSLR فول‌فریم رده‌بالا که نیاز به لنز‌های بسیار مرغوب دارند، به‌خوبی عمل کنند.

لنز پرایم Opera 50mm F1.4 FF، اولین لنز از سری اپرای توکینا است و این کمپانی از فناوری‌های بسیاری در آن نسبت به لنز‌های سایر رقبا بهره گرفته است. این لنز از یک موتور اتوفکوس اولتراسونیک حلقه‌ای‌شکل، بدنه‌ی مقاوم در برابر خاک و رطوبت، مکانیسم دیافراگم الکتریکی برای نسخه‌ی نیکون (اولین لنز توکینا با این قابلیت است) و یک حلقه‌ی فوکوس که جهت چرخش آن با لنز‌‌های شرکتی کانن یا نیکون یکی است، بهره می‌برد.

متأسفانه، توکینا هنوز یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این لنز یعنی قیمت آن را فاش نکرده است. اما با توجه به زمان عرضه‌ی رسمی این لنز که برای تابستان سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است، زمان زیادی باقی نمانده تا مشخص شود لنز پرایم توکینا در مقایسه با لنز‌های پرایم ۵۰ میلی‌متری کانن و نیکون با دیافراگم F/۱.۴، چقدر ارزان‌تر است.

Tokina Opera 50mm F1.4 FF / لنز توکینا اپرا 50mm F1.4 FF

Tokina Opera 50mm F1.4 FF / لنز توکینا اپرا 50mm F1.4 FF

Tokina Opera 50mm F1.4 FF / لنز توکینا اپرا 50mm F1.4 FF

بیانیه‌ی رسمیشرکت کنکو توکینا با افتخار از لنز جدید و باکیفیت Opera 50mm F1.4 FF برای دوربین‌های DSLR‌ فول‌فریم بالارده رونمایی می‌کند.

۲۸ فوریه‌ی ۲۰۱۸

درباره‌ی سری Opera

با رونمایی از لنز جدید Opera 50mm F1.4 FF، ما نسل جدیدی از لنز‌های مرغوب فول‌فریم را برای دوربین‌های DSLR رده‌بالا به‌نام سری «Opera» معرفی می‌کنیم.

لنز‌های سری اپرا به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا با دوربین‌های DSLR فول‌فریم رده‌بالا که نیاز به لنز‌های بسیار مرغوب دارند، به‌خوبی عمل کنند. در کنار لنز‌های رده‌بالای سری AT-X توکینا، لنز‌های سری Opera نیز اکنون جزء محصولات رده‌بالا و باکیفیت توکینا محسوب می‌شوند و در آینده نیز لنز‌های جدیدی با عملکرد و ویژگی‌های مرتبط به این خانواده اضافه خواهد شد.

در جامعه‌ی مدرن، از واژه‌ی «Opera» به‌طور معمول برای بیان ژانر‌های کلی هنر‌های نمایشی استفاده می‌شود. در فرهنگ ایتالیایی، این کلمه به‌معنای کار یا اثر هنری است. به‌عنوان یک ژانر هنری منسوخ، معنی واژه‌ی Opera از «Opera Musicale» نشأت می‌گیرد که معنای آن، یک قطعه از اثر موسیقی است. در فرهنگ لاتین، واژه‌ی Opera از «Opus» نشأت می‌گیرد و در زبان معاصر، «Magnum Opus» یا «Opera Magna» هنوز به‌معنی یک اثر ادبی،هنری و فکری شناخته می‌شود. ما با این تفکر از واژه‌ی اپرا برای سری لنز‌های فول‌فریم مرغوب خود استفاده کردیم که این لنز‌ها، به عکاسان کمک خواهد کرد تا یک «اثر هنری» واقعی خلق کنند.

درباره‌ی محصول

لنز فول‌فریم مرغوب و جدید توکینا برای دوربین‌های DSLR بالارده از سری لنز‌های Opera، لنز 50mm F1.4 FF است (FF مخفف Full-Frame). لنز Opera 50mm F1.4 FF که برای دوربین‌های فول‌فریم DSLR طراحی شده است، از یک موتور اولتراسونیک حلقه‌ای‌شکل برای حرکت ماژول اتوفوکوس بهره می‌برد. مقاوم‌سازی بدنه‌ی لنز، از ورود خاک و رطوبت به‌داخل آن جلوگیری می‌کند. برای اولین بار در سری لنز‌های توکینا، مدل مخصوص ماونت نیکون این لنز از یک مکانیسم دیافراگم الکتریکی بهره می‌برد. جهت چرخش حلقه‌ی فوکوس این لنز با لنز‌‌های شرکتی کانن یا نیکون یکی است.

ماونت‌های لنز: نیکون F و کانن EF

اندازه‌ی سنسور: فول‌فریم

درباره‌ی تاریخ عرضه

تاریخ عرضه: تابستان سال ۲۰۱۸

آیا تجربه‌ی استفاده از لنز‌های توکینا را داشته‌اید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توکینا از لنز 50 میلی‌متری با دیافراگم F/1.4 رونمایی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..