تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با این وبسایت موقعیت خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک را در فضا دنبال کنید

ایلان ماسک همراه با فالکون هوی، خوردوی رودستر تسلا را نیز به فضا ارسال کرد. اکنون وبسایتی برای تعقیب موقعیت رودستر راه‌اندازی شده است.

ماه پیش، مدیر عامل اسپیس ایکس گفته بود که احتمال می‌رود، اولین پرتاپ فالکون هوی (Falcon Heavy) موفقیت‌آمیز نباشد و موشک منفجر شود. برای همین هم محموله‌ی مهمی را در اولین پرتاب روی موشک قرار نمی‌دهند. تسلا رودستر (Tesla Roadster) خودروی الکتریکی و اولین محصول خودروسازی تسلا موتورز است. نام این کمپانی  از نام مخترع آمریکایی موتور‌های برق متناوب، نیکولا تسلا، گرفته شده است. اخیرا یکی از غول‌های صنعت هوافضا، کمپانی اسپیس ایکس (SpaceX)، برای اولین بار قدرتمندترین موشک جهان که با نام فالکون سنگین یا همان فالکون هوی شناخته می‌شود را به فضا پرتاب کرد و قدمی بزرگ در راه گسترش قلمروی انسان در کهکشان و ساخت تمدن بر روی سیاره مریخ برداشت. چند ماه قبل، گفته شد که ایلان ماسک، رییس شرکت تسلا می‌خواهد اولین خودروی رودستر الکتریکی خود را با یک موشک فالکون هوی به فضا پرتاب کند و یکی دیگر از رویاهای خود را تحقق ببخشد. این خودرو با موفقیت به دور مدار زمین پرتاب شد و اکنون در فضا چرخ می‌خورد.

ماسک با ارسال خودروی تسلا رودستر به فضا، نشان داد اسپیس ایکس توانایی حمل و نقل بارها و مسافران را برای ایجاد تمدنی در مریخ دارد

اسپیس ایکس در نظر داشت تا خودروی رودستر تسلا را در مداری حول خورشید قرار دهد که این خودرو را از مجاورت مدار مریخ عبور می‌داد؛ اما به‌نظر می‌رسد که راکت حامل رودستر با عبور از مسیر برنامه‌ریزی شده، آن را در مداری قرار داده است که از داخل کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری می‌گذرد. موشک فالکن هوی متعلق به شرکت اسپیس‌ ایکس در ۶ فوریه‌ی ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد. این راکت قدرتمندترین موشک جهان است و شرکت اسپیس‌ایکس ادعا کرده که این راکت توانایی حمل انسان به مریخ را دارد. اما جالب‌ترین قسمت این پروژه، فرستادن خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک به فضا بود. راننده‌ی این ماشین مانکنی، مرد ستاره‌ای (Starman) نام دارد. 

تسلا رودستر فالکون هوی

وب‌سایت Whereisroadster، توسط شخصی به نام بن پریسون راه‌اندازی شده است تا براساس اطلاعات دریافتی از ماهواره‌های ناسا، بتواند خودروی الکتریکی تسلا رودستر پرتاب شده به فضا را ردگیری کند. اگر به این سایت مراجعه کنید، می‌توانید به صورت آنلاین مختصات و موقعیت نسبی آن نسبت به زمین و خورشید را ببینید و از سرعت‌اش باخبر شوید. این سایت علاو‌ه‌بر اطلاعات لحظه‌‌ای درباره‌ی موقعیت نسبی و سرعت تسلا رودستر نکات جالبی به شما ارائه می‌کند. از جمله این اطلاعات می‌‌توان به مسافت طی شده‌ی اتومبیل قرمز رنگ ایلان ماسک و سوختی که برای طی کردن این مسیر لازم بود، اشاره کرد. جالب است بدانید در همین لحظه که این مطلب نوشته می‌شود، این ماشین با سرعت ۶۹۴۳۴ کیلومتر بر ساعت در حال پرواز به سمت مریخ است و از زمین دورتر می‌شود. در واقع این ماموریت به منظور نشان دادن توانایی اسپیس ایکس برای انتقال بارهای مشتریان و نهایتا، حمل مسافران برای ایجاد تمدن جدید در مریخ طراحی شده بود.

ماسک در یکی از مصاحبه‌هایش بعد از آزمایش فالکون سنگین، با اشاره به تصاویر ارسال‌شده از سوی ماشین آدمک مرد ستاره‌‌ای و زیبایی مناظر اطراف خودرو گفت که لباس فضایی این مانکن یک محصول واقعی از کمپانی اسپیس ایکس است که بدن انسان را در مقابل مشکلات شرایط خلا فضا محافظت می‌کند. انتخاب این خودرو و قرار دادن آن در فالکون هوی تصادفی نبوده است. ماسک علت استفاده از این خودرو به جای محموله‌های قبلی را خسته‌کننده بودن آنها اعلام کرده است؛ در حالی که چنین انتخابی را می‌توان یک تصمیم از پیش تعیین شده در نظر گرفت.

موقعیت تسلا رودستر

مقاله‌های مرتبط:

این امر بدین معناست که رودستر و راننده‌ی آن که لباس فضانوردی به تن دارد به لیست اشیای تحت نظارت منظومه‌ی شمسی، از ماهواره‌ها گرفته تا سیارک‌ها، اضافه شده است. اریک هالتوس، متخصص هواشناسی، ماشین برقی تسلا و راننده‌ی مانکن آن را رصد کرده است. پیش‌بینی می‌شود اگر در همین مدار فعلی به چرخش خود ادامه دهد، در تاریخ ۷ اکتبر سال ۲۰۲۰ به نزدیک‌ترین فاصله خود با سیاره مریخ برسد و در فاصله‌ی ۰/۰۵ واحد نجومی (AU) باشد. اما این خودرو تا سال ۲۰۹۱ به سطح زمین نزدیک نمی‌شود. در آن سال هم به نزدیک‌ترین فاصله‌ی زمین در حدود ۲/۳ واحد نجومی می‌رسد. یعنی در حال حاضر هر سال، خودروی تسلا رودستر از زمین فاصله می‌گیرد و دورتر می‌شود. تا حدود ۶ ساعت پس از پرتاب، آدمک مرد ستاره‌ای و ماشین تسلا در معرض تشعشعات خطرناک و سنگین خارج از جو زمین قرار گرفتند و ماسک اعلام کرده بود که تا ۱۲ ساعت بعد از شروع فیلم‌برداری، باتری‌های رودستر توانایی تامین برق دوربین‌های نصب‌شده روی خودرو را دارند.

همانطور که ماسک اشاره کرد، تسلا رودستر نه در مدار مریخ قرار خواهد گرفت و نه وارد کمربند سیارکی می‌شود؛ اگر مسیر فعلی خود را ادامه دهد، قبل از اینکه به سمت مرکز منظومه منحرف شود، از مریخ عبور می‌کند. با وبسایتی که در بالا اشاره شد، می‌توانیم متوجه شویم که ماشین نسبت به زمین فاصله کمتری دارد یا مریخ. حالا که این محموله به مدار زمین رسیده است، ناسا به‌طور رسمی آنها را اجسام آسمانی نامیده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با این وبسایت موقعیت خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک را در فضا دنبال کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..