تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قوانین عجیب و غریب در مدرسه های سراسر دنیا

در مدارس برخی از کشورها قوانین سفت و سختی اعمال می شود که برای بسیاری از والدین، روانشناسان، معلمان و حتی مدیرهای مدارس جای سوال دارد. برای اینکه با قوانین مدرسه های سراسر دنیا آشنا شوید ادامه مطلب را بخوانید.

قوانین مدرسه ها در جهان

نخود منجمد

ای تصویر توسط یک دانش آموز چینی منتشر شده است؛ طبق گفته او معلم برای تنبیهش، او را مجبور کرده با زانو روی نخودها منجمد بایستد. برخی از رسانه ها ادعا می کنند این تنبیه در کشورهای آسیای شرقی رایج است.

قوانین مدرسه

دوستان صمیمی

در انگلستان داشتن دوست صمیمی در مدرسه ممنوع است؛ این روش تا به امروز مورد تایید والدین، دبیران و روانشناسان بوده است، چرا که وقتی دانش‌آموزان گروه‌های چند نفری از دوستان را تشکیل می‌دهند، بسیار شادتر خواهند بود و هیچ دانش‌آموزی نیز تنها نمی‌ماند.

البته بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، دانش آموزانی که دوست صمیمی دارند از سلامت ذهنی بیشتری برخوردارند.

قوانین مدرسه

تحصیل اجباری در کشور انگلیس از سه سالگی آغاز می شود و به مدت ۱۴ سال ادامه می یابد . دو سال اول دانش آموزان روزی دو و نیم ساعت به تحصیل مشغول می گردد. بعد از این دوره ۶ سال تحصیلات ابتدایی و ۵ سال تحصیلات دبیرستانی انجام می پذیرد .
در چهار مقطع ارزیابی به صورت ملی صورت می گیرد .
۱- مقطع اول انتهای سال سوم ابتدایی
۲- مقطع دوم انتهای تحصیلات ابتدایی یعنی سال ششم ابتدایی
۳- مقطع سوم انتهای سال نهم یعنی سال سوم دبیرستان
۴- مقطع چهارم انتهای سال یازدهم یا انتهای تحصیلات دبیرستانی که منجر به دریافت مدرک تحصیلی می گردد .

ممنوعیت به زبان آوردن کلمه‌هایی همچون «ثروت»، «تولد» و ۴۸ واژه دیگر

قوانین جالبی در مدارس شهر نیویورک نیز اعمال می شود که بر اساس آن دانش‌آموزان اجازه بیان کلماتی همانند ثروت، تولد، طلاق، بیماری و … را ندارند. دلیل این قانون به یاد آوری خاطره های تلخ با واژه های خاص بیان شده است.

قوانین مدرسهقوانین مدرسه در نیویورک

سال تحصیلی در ایالات متحده معمولا کوتاه تر از سال تحصیلی در کشورهای اروپایی است. بیشتر مدارس سال تحصیلی خود را با سیستم ترمیک سازماندهی می‌کنند. هر سال تحصیلی شامل دو ترم است؛ ترم پاییز از اواسط ماه آگوست/ اوایل ماه سپتامبر تا ماه دسامبر است‌ و ترم بهار ‌از ژانویه تا پایان ماه می.

کنترل و اداره مدارس ایالات متحده آمریکا بسیار متفاوت با مدارس دیگر کشورهای جهان است.
در حالی که دولت آمریکا بودجه و استانداردهای ملی برای مدارس را تعیین می‌کند،
اختیار مدارس دولتی در ایالات متحده اصولاً مبتنی بر سیاست آموزش و پرورش ایالتی است. از آنجا که بیشتر سیاستها در سطوح ایالتی و محلی تعیین می شوند، برنامه درسی مدرسه می تواند از دولت به دولت و حتی بین مناطق آموزش و پرورش در یک ایالت هم متفاوت باشد؛ بنابراین، بهترین مرجع برای اطلاع از نحوۀ اداره و شرایط آموزشی هر مدرسه، مدرسه محلی و یا هیأت مدیره هر مدرسه خواهد بود.

خودکار قرمز

با اینکه خودکار قرمز در کشور ما رایج است و همه ما به نوعی با آن برخورد داشته ایم
اما استفاده از این رنگ خودکار در برخی کشورها برای دبیران ممنوع می باشد.
در سال های اخیر در کشورهایی همانند استرالیا و انگلیس استفاده از رنگ قرمز به خاطر ایجاد ترس در کودک ممنوع شده است.

قوانین مدرسهقوانین مدرسه در استرالیا

سال تحصیلی در استرالیا شامل ۴ ترم (حدود ۴٠ هفته) آموزش و ١٢ هفته تعطیلات می شه.
اولین ترم تحصیلی از اواخر ژانویه شروع می شه و آخرین ترم در اوایل دسامبر به پایان می رسه.
در واقع حدود ۶ الی ٧ هفته تعطیلات تابستانی بیشترین میزان تعطیلات محصلین تو استرالیا هستش. بقیه تعطیلات شامل استراحت دو هفته ای بین هر دو تا ترم خواهد بود. زمان بندی ترمها در هر ایالت فرق می کنه.

ایستادن روی دست ها

تنبیه و قوانین عجیب بیشتر در کشورهای آسیایی مشاهده می شود که یکی دیگر از آنها ایستادن روی دست هاست که دانش آموزان در نتیجه حرف زدن در کلاس یا دیر آمدن باید در گوشه کلاس یا حیاط سر و ته بایستند.

قوانین مدرسهقوانین مدرسه در در کشورهای آسیایی

چرت ظهرگاهی

در کشور چین دانش آموزان اجازه دارند نیم ساعت در طول روز چرت بزنند چرا که معلم ها باور دارند این خواب کوتاه در میانه روز به افزایش انرژی و قدرت یادگیری دانش آموزان می افزاید.
به خاطر همین قانون دانش آموزان می توانند با خود بالش و پتو نیز بیاورند.

قوانین مدرسهقوانین مدرسه در کشور چین

باشگاه خبرنگاران جوان – تابناک با تو – دبیرستان انرژی اتمی ایران – مدارس در استرالیا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قوانین عجیب و غریب در مدرسه های سراسر دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..