تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دارایی مجاز یک مسئول جمهوری اسلامی چقدر می‌تواند باشد؟ + جدول

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دسترسی به بخشنامه‌های حداقل حقوق و دستمزد در سالهای پس از انقلاب اسلامی، با جستجوی کلیدواژه «جدول حداقل دستمزد سالهای مختلف» میسر است.

دارایی مجاز یک مسئول جمهوری اسلامی چقدر می‌تواند باشد؟ + جدول

تصویر بخشنامه سال 1358

دو تحلیل:

الف. بر همین اساس این ارقام از سال 1358 تاکنون در جدول زیر مندرج است. اگر فرض کنیم:

یک مدیر از سال 58 تا سال 1395 بصورت مستمر مدیر ارشد بوده است!
از همان سال حداکثر دریافتی مجاز را داشته است!
از همان سال 50 درصد درآمد خود را پس‌انداز کرده است!
در حال حاضر باید حدود 200 میلیون تومان دارایی سرمایه‌ای اندوخته باشد. جدول را ببینید.

دارایی مجاز یک مسئول جمهوری اسلامی چقدر می‌تواند باشد؟ + جدول

ب. شاید اینکه فکر کنیم یک مدیر ارشد پولش را بیات کرده باشد کمی دور از انتظار است. بنابراین مبنای محاسبه را عوض می‌کنیم.

فرض کنیم طی همه این 38 سال، تورم و همچنین افزایش دستمزدی وجود نداشته و یک مدیر سالانه معادل آخرین سال، حدود 34 میلیون تومان می‌توانسته پس‌انداز داشته باشد. با این حساب نیز دارایی او برابر با حدود 1.3 میلیارد تومان خواهد بود.

حال جای این سوال است که "چطور برخی مدیران حال حاضر که تقریباً همه دوره کاری‌شان را مدیر دولتی بوده‌اند ثروتهای نجومی چندده، چند صد تا بیش از هزار میلیاردی کسب کرده‌اند؟"

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت:

از راه درآمد دولتی، نمی‌توان ثروت چند صد میلیاردی کسب کرد. مدیرانی که شامل این شرایط باشند، قطعاً یا خارج از کار دولتی، به کسب درآمد پرداخته اند یا با استفاده از رانت اطلاعاتی، کسب ثروت کرده‌اند؛ این به فرض این است که در کل سیستم هیچ مدیر فاسدی وجود نداشته باشد.

 منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 همه چیز درباره طرح «اعاده اموال نامشروع»



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دارایی مجاز یک مسئول جمهوری اسلامی چقدر می‌تواند باشد؟ + جدول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..