تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این کوچک‌های بزرگ ظرفیت

 سال‌ها پیش کاربران برای ذخیره سازی اطلاعات حجیم باید از تعداد زیادی فلاپی‌دیسک یا سی‌دی استفاده می‌کردند تا اینکه بعدها یو اس بی فلش یا فلش مموری وارد بازار شد.

یو اس بی فلش یک رسانه ذخیره سازی است که با وجود اندازه بسیار کوچکی که دارد، حجم بالایی از داده‌ها را می‌توان در آن ذخیره کرد، با خود به هرکجا حمل کرد و با دیگران به راحتی به اشتراک گذاشت.

 فلش مموری از کجا آمد؟

در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی با طراحی فلش مموری توسط شرکت توشیبا تحولی در دنیای فناوری به وجود آمد و در سال ۱۹۸۴ این ابزارهای ذخیره‌سازی کوچک وارد بازار شدند. یو اس بی فلش‌ها از ابتدا اندازه کوچکی داشتند و با مرور زمان کوچک‌تر نیز شدند. هدف از طراحی این وسایل کوچک، ذخیره اطلاعات و حمل راحت آنها بود. کاربرد فلش مموری برای استفاده در کامپیوتر‌های شخصی، پخش کننده‌های صوتی دیجیتال، دوربین‌های دیجیتال، دستگاه‌های پزشکی الکترونیکی طراحی شد و بعدها برای اتصال به موبایل‌ها و تبلت‌ها هم مورد استفاده قرار گرفت.

کاربرد فلش مموری

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، فلش مموری‌ها سرعت خواندن اطلاعات را به خوبی ارایه می‌دهند، هرچند که این سرعت به اندازه رم‌ نیست.

فلش مموری‌های ابتدایی با ظرفیت‌ بسیار کمی مانند ۴ مگابایت وارد بازار شدند اما به مرور زمان ظرفیت و ظاهر آنها عوض شد بطوریکه تا امروز فلش مموری‌ها با اشکال مختلف در ظرفیت‌های مختلف ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت و بیشتر راهی بازار شده‌اند. حتی به تازگی نسخه‌ای با ظرفیت دو ترابایتی راهی بازار شده است. امروزه این دستگاه‌های کوچک جزوی از گجت‌های مورد نیاز ما شده‌اند و بسیاری از افراد حداقل یکی از آنها را با خود همیشه همراه دارند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود مانند مدارک اسکن شده، فایل‌های ویدیویی، موسیقی و … را در آن ذخیره کرده و به راحتی حمل کنند. 

با روی کار آمدن فلش مموری‌ها، یکی از مشاغلی که پا گرفت خرید و فروش فلش بود. بطوری‌که بسیاری از افراد یا به طور اختصاصی به فروش این محصول پرداختند یا در کنار شغل خود و فروش کالای مورد نظرشان مانند فروش لوازم تحریر، مواد غذایی و غیره به عرضه این محصول به مشتریان هم پرداختند.

با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید به خرید یا فروش فلش مموری بپردازید، در صورت لزوم فلش مموری سالم به صورت نو یا کارکرده خود را در این سایت به فروش برسانید و یا اگر به فلش مموری جدیدی نیاز دارید، آن را از آنجا تهیه کنید. در این سایت در قسمت لوازم الکترونیکی می‌توانید پیشنهادات زیادی مبنی بر فروش فلش مموری با قیمت‌ها و اشکال مختلف مشاهده کنید. تنها در صورتی‌که فلش مموری باز شده و غیر آکبندی مورد نظر شما بود، پیش از خرید آن را تست کنید تا با خیال راحت آن را خریداری کرده و استفاده کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این کوچک‌های بزرگ ظرفیت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..