تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای پروژه‌های منابع طبیعی با هدف حفظ خاک در استان زنجان

اجرای پروژه‌های منابع طبیعی با هدف حفظ خاک در استان زنجان

به گزارش خبرآنلاین؛ آیت‌الله علی خاتمی در دیدار مدیرکل، معاونان و کارکنان و دست‌اندرکاران منابع طبیعی با ایشان با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی به وضعیت اسفناک این منابع اشاره کرد و افزود: متاسفانه روستائیان به دلیل عدم آگاهی از عواقب تخریب منابع طبیعی و اصرار آنان برای کشت گندم و پرداختن به کشاورزی در اراضی ملی، این ثروت خدادادی به تدریج در حال از بین رفتن است.

وی گسترش شهرک های صنعتی، افزایش جمعیت و مشاعی بودن اراضی را از دیگر عوامل تخریب اراضی ملی و طبیعی عنوان کرد و گفت: معتقدیم کار اداره کل منابع طبیعی ستادی نیست، چرا که اراضی ملی 24 ساعت شبانه‌روز نیازمند محافظان اراضی ملی و طبیعی و مسئولین اداره کل می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تمامی ارگان‌های دولتی باید حفظ محیط زیست را از خودشان شروع کنند، بر لزوم حذف بطری‌ها و لیوان‌های یکبارمصرف در تمامی جلسات و نشست‌ها تاکید کرد و گفت: ضروری است تا اداره و دستگاه‌های اجرایی استان فاکتورهای خرید این پلاستیک‌ها را قبول نکنند؛چرا که معتقدیم مردم با مشاهده این حرکت اثربخش، فرهنگ حفظ محیط زیست و طبیعی را به صورت خودجوش در بین خانواده و بستگان خود ترویج می‌دهند.

وی با بیان اینکه با همراهی دستگاه‌های متولی استان زنجان در حوزه کشاورزی و اعزام سفیران انفال، پروژه های مشارکتی با همراهی روستائیان اقدامات مطلوبی شده است، از مسئولین منابع طبیعی خواست تا نسبت به حفظ خاک پروژه‌های مربوطه را اجرایی کنند.

تهیه نقشه منابع طبیعی زنجان

همچنین در این دیدار مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان جنگل را شاخص ترین نماد منابع طبیعی اعلام کرد و از تهیه نقشه دقیق جنگل های طبیعی به مساحت 60 تا 70 هزار هکتار در استان زنجان خبر داد و گفت: نزدیک 50 درصد سطح استان مربوط به مراتع می‌باشد که ضروری است برای اطلاع از ظرفیت آن ها، درجه‌بندی مراتع صورت گیرد

خلیل آقاجانلو با بیان اینکه در صورت حرکت نظام توسعه کشور به سمت اقتصاد سبز دغدغه‌های حوزه منابع طبیعی در ایران و به تبع آن استان ها برطرف می‌گردد، اظهار کرد: همکاری با مراکز تحقیقاتی نظیر دانشگاه زنجان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی را به منظور حراست دقیق و تخصصی از عرصه‌های ملی و طبیعی را اجرایی کرده و در این حوزه پژوهشگران و تلاشگران اداره کل منابع طبیعی امتیازهاتی را کسب کرده است.

وی جنگل را شاخص ترین نماد منابع طبیعی اعلام کرد و از شناسایی جنگل طبیعی به مساحت 60 تا 70 هزار هکتار در استان زنجان خبر داد و گفت: نزدیک 50 درصد سطح استان مربوط به مراتع می‌باشد که ضروری است برای اطلاع از ظرفیت آن ها، درجه‌بندی مراتع صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به پراکنش و استقرار گیاهان دارویی در استان ابراز کرد: بحث بیابانزایی به دنبال تغییر اقلیم در سطح استان برنامه و طرح تحقیقاتی مدونی را تهیه و به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ارسال نموده‌ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات تحقیقاتی برای ایجاد سدهای زیرزمینی در سطح استان زنجان عنوان کرد: با توجه به مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها نسبت به احداث سدها در روی زمین، با احداث سدهای زیرزمینی از هدررفت آب ناشی از باران و برف تا حد چشمگیری جلوگیری خواهد شد.

آقاجانلو با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی نظیر باریجه را با همراهی مردم در دستور کار قرار خواهیم داد، به کشت و پرورش گیاهان دارویی نظیر گل محمدی و سایر با مشارکت حوزه نشینان اشاره کرد.

وی اجرای قانون رفع تداخلات در اراضی ملی در سطح استان زنجان را از اولویت های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود: تاکنون با همراهی جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی در 100 هزار هکتار بررسی های مربوط به اجرای این قانون عملیاتی شده است.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای پروژه‌های منابع طبیعی با هدف حفظ خاک در استان زنجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..