تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عامل مخفی و اثر گذار در بروز بیماری شایع خشکی زبان و دهان

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به افرادی که دچار مشکل مزمن خشکی لب و دهان می‌شوند و عامل بیماری یا کم آبی بدن نیز وجود ندارد، توصیه می‌کنند خمیر دندان خود را بررسی کنند، زیرا امکان دارد دچار آلرژی به مواد شیمیایی موجود در خمیر دندان خود شده باشند.

خمیر دندان از مواد شیمیایی مختلفی تشکیل شده است، هرچند که انواع کم خطر و گیاهی آن نیز وجود دارد و افراد حتی کسانی که سابقه آلرژی ندارند در زمان استفاده از یک نشان تجاری خمیر دندان جدید حتماً مقداری از آن را آزمایش و در صورت نداشتن آلرژی از آن استفاده کنند.

آلرژی به خمیر دندان سبب بروز مشکل هایی همچون خشکی و ترک خوردگی لب ها، تورم زبان، خشک شدن غدد بزاقی دهان، اشکال در بلع غذا و آب دهان و حتی در افراد مستعد آلرژی می‌تواند سبب حمله بیماری و بروز واکنش‌های خطرناک و نیاز به رسیدگی پزشکی سریع داشته باشد.

اگر دچار آلرژی به خمیردندان خود شدید، حتماً با مراجعه به دندان پزشک این مشکل را با او مطرح و زیر نظر او خمیر دندان خود را عوض کنید.

درصورت استمرار این مشکل حتماً با متخصص آسم و آلرژی تماس بگیرید، زیرا واکنش بدن به خمیر دندان می‌تواند خطرناک باشد؛ یکی از مواد اصلی موجود در بسیاری از نماد‌های تجاری خمیر دندان در دنیا ماده سولورات سولفات سدیم (SLS) است که برخی افراد به آن آلرژی دارند و سبب تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود.


البته بسیاری از شرکت‌های سازنده خمیر دندان توجه ویژه‌ای به استفاده از مواد ضد حساسیت زا برای جلوگیری از بروز آلرژی دارند، اما برخی افراد که مستعد آلرژی هستند به ویژه آلرژی‌های پوستی، تنفسی و غذایی به برخی خمیر دندان‌ها آلرژی دارند.

همیشه به میزان استاندارد از خمیردندان برروی مسواک خود استفاده کنید و پس از اتمام مسواک زدن دهان خود را به طور کامل بشویید تا از مواد شیمیایی پاک شود؛ قورت دادن آب دهان مخلوط با خمیر دندان می‌تواند سبب تحریک معده و بروز مشکل‌های گوارشی شود.
در کنار استفاده از خمیر دندان‌های شیمیایی می‌توانید از برخی دهانشویه‌ها و آب نمک (آب نمک را قورت ندهید، زیرا سبب افزایش فشارخون می‌شود) نیز استفاده کنید تا از خطر بروز واکنش‌های آلرژیک ایمن بمانید.

زمان استفاده از خمیر دندان با رایحه‌های میوه‌ای برای کودکان حتماً ابتدا تست آلرژی را انجام دهید.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

آلرژی به خمیردندان را جدی بگیرید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عامل مخفی و اثر گذار در بروز بیماری شایع خشکی زبان و دهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..