تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میکاپ آرتیست حرفه ای در تهران

آرایش صورت عروس را به درستی می‌شناسید؟ کیفیت آن باید چگونه باشد برای آن آمادگی دارید؟

اگر جشن عروسی را یک آسمان پر ستاره در یک شب رویایی تصور کنیم بدون شک ماه این آسمان، عروس خانم خواهد بود. پس دغدغه‌ی آرایش صورت عروس که باید زیبا و بی نقص باشد در این شب برای هر دختر خانمی منطقی به نظر می‌رسد. شاید آرایش صورت عروس به ظاهر فقط برای یک شب باشد، اما در واقع در تمام طول یک زندگی مشترک در قالب تصاویری زیبا شکل می‌گیرند که مرور آن‌ها یادآور خاطره آن شب رویایی خواهد بود.

اگر خانمی از این آرایش راضی نباشد، میلی هم به مرور عکس‌ها و خاطرات این شب نخواهد داشت، این قاب‌ها به جای زیبایی بخشیدن به دیوار اتاق ممکن است در یک آلبوم و گوشه‌ای از کمد خاک بخورند. پس باز هم کاملا طبیعی به نظر می‌رسد که یک دختر خانم در روز عروسی خود ساعت‌ها را روی یونیت سالن آرایش و زیر دست آرایشگر بسر برد. برای گرفتن بهترین نتیجه و داشتن رضایت کامل از آرایش صورت عروس، باید نکاتی را رعایت کنید. رعایت این نکات فقط برای آرایشگر‌ها نیست، بلکه بخشی از آن مربوط به عروس خانم است.

تغذیه قبل از آرایش


درست است که در تمام طول زندگی باید به نوع تغذیه اهمیت داد، اما این موضوع در شرایطی خاص اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کنید. در روز عروسی زمانی که باید آرایش کنید فقط یک جوش نسبتا بزرگ چرکی کافیست تا کل آرایش شما را زیر سوال ببرد، که برای پوشاندن آن مجبور به استفاده از روش‌هایی شوید که ممکن است تغییراتی در نوع آرایش صورت عروس ایجاد کنند. در مورد تیرگی و افتادگی پوست هم همینطور است، چون سلامت و شادابی پوست رابطه مستقیم با تغذیه دارد. بهتر است چند روز قبل از آرایش روز عروسی از یک رژیم غذایی کم چرب استفاده کنید.

مصرف تنقلات چرب و نمکدار مانند چیپس و پفک را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. مصرف شکلات و شیرینی‌ها را نیز به حداقل برسانید. از سبزیجات و میوه‌های تازه استفاده کنید. استفاده از میوه و سبزیجات باعث جذب ویتامین‌های لازم برای پوست شده و آن را صاف و شاداب‌تر می‌کند. رژیم غذایی سبک و سالم به سلامت بدن شما هم در این روز بخصوص کمک کرده و باعث می‌شود در این روز احساس راحتی و نشاط بیشتری داشته باشید.

مراقبت در آرایش صورت عروس تأثیر دارد


ازدواج و روز عروسی، روزی است که همه افراد با هر نوع روحیه‌ای را درگیر استرس می‌کند. وجود این استرس و فشار‌های روحی در عروس، داماد و خانواده‌های آن‌ها طبیعی است، اما شاید بیشترین بار این استرس‌ها بر دوش عروس خانم باشد. هر خانمی طبق تجربه شخصی اش کاملا با این گفته موافق خواهد بود که استرس تاثیر زیادی روی کیفیت پوست و مو دارد.

درست است که وجود این استرس‌ها اجتناب ناپذیر است، ولی اگر خواهان یک آرایش صورت عروس خوب و با کیفیت هستید باید بار این استرس‌ها را کم کنید. استفاده از مراقبه و تمرینات ریلکسیشن می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای کم کردن استرس باشد. از چند هفته قبل از آرایش عروس این تمرینات را انجام دهید. یادآوری می‌کنیم که در یک آرایش عروس با کیفیت فقط استفاده از لوازم آرایش صورت باکیفیت مهم نیست بلکه پوست صورت شما باید آمادگی خوبی برای نگهداری و زیبایی بخشیدن بیشتر به این مواد را داشته باشد. پس سلامت و زیبایی اولیه پوست شما بسیار مهم است.

پاکسازی پوست


پاکسازی پوست صورت جز خدماتی است که در سالن برای آرایش صورت عروس انجام می‌شود. اما قبل از آن بهتر است خودتان هم یک دوره پاکسازی را داشته باشید تا منافذ پوست صورت بطور عمقی پاکسازی شوند. آرایش صورت عروس معمولا سنگین‌تر از آرایش معمولی است، پس پوست تمیز و سبک شده بهتر میتواند این آرایش را روی خود نگه داشته و به خوبی آن را حفظ کند. بهتر است یک دوره کوتاه از ژل‌های اسکراپ برای پاکسازی عمقی پوست صورت استفاده کنید. بخور صورت هم می‌تواند در پاکسازی منافذ پوست بسیار موثر باشد.

انتخاب نوع آرایش


انتخاب نوع آرایش به سلیقه شخصی شما بر می‌گردد و اینکه شما چه سبکی از آرایش را دوست دارید و با روحیه شما سازگار است. اما نگران نباشید معمولا سالن‌های زیبایی تصاویر و آلبوم‌هایی دارند که می‌توانند به انتخاب شما کمک کنند. خود آرایشگر هم حتما به شما مشاوره خواهد داد. اما زمانی که در حال تماشای تصاویر مدل‌ها هستید به فرم صورت خود توجه کنید. فرم صورت افراد به اشکال مختلف است (گرد – مربع – بیضی –مثلث – قلبی). توجه داشته باشید که اگر از روی عکس نوع آرایش عروس را انتخاب می‌کنید، صورت مدل انتخابی شما کمی شباهت به فرم صورت شما داشته باشد. چون ممکن است آن نوع آرایش مناسب فرم صورت شما نباشد.

آرایش صورت عروس


شکی در این نیست که آرایش عروس باید متفاوت‌تر از آرایش‌های روزانه یا حتی آرایش در یک میهمانی باشد. چون این آرایش برای یک روز کاملا خاص انجام می‌شود و چهره عروس خانم باید در زیباترین و جذاب‌ترین حالت ممکن خود قرار داشته باشد. آرایش صورت عروس در بسیاری از موارد شباهت به گریم دارد و عناصری در آن استفاده می‌شود که شاید در آرایش روزانه استفاده نشده یا کمتر استفاده شود.

مثلا مژه مصنوعی یکی از این عناصر است که تقریبا در تمام آرایش‌های مربوط به عروس کاربرد داشته و موردی جدا نشدنی از آن است. استفاده از موژه مصنوعی به جذابیت بیشتر چشم کمک می‌کند. ولی اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید باید این موضوع را با آرایشگر در میان بگذارید تا حد اقل با یک ریمیل حجم دهنده، حجم مژه را افزایش دهد. مورد بعد که معمولا به عنوان یک آرایش حرفه‌ای در آرایش عروس انجام می‌شود بحث کانتور کردن صورت است، در این تکنیک آرایشگر با استفاده از مواد آرایشی و برس‌های کانتورینگ اقدام به ایجاد سایه‌هایی روی صورت عروس می‌کند. ایجاد این سایه‌ها جذابیت فوق العاده‌ای به فرم صورت می‌دهد.

لنز‌های چشمی


خانم‌هایی که ضعف بینایی دارند و مجبور به استفاده از عینک طبی هستند، بهتر است در روز عروسی و برای آرایش صورت عروس از لنز طبی استفاده کنند. توجه داشته باشید که لنز را در آخرین مرحله آرایش باید داخل چشم خود قرار دهید، زیرا داشتن لنز در هنگام استفاده از سشوار بسیار خطرناک است و همچنین وجود لنز در زمان آرایش چشم، ممکن است باعث تحریک و سوزش چشم شود و نهایتا باعث خراب شدن آرایش چشم شود. رعایت این موارد در مورد خانم‌هایی که از لنز‌های رنگی که صرفا برای زیبایی است استفاده می‌کنند هم الزامی است.

استفاده از مواد آرایشی استاندارد و معتبر


بسیاری از خانم‌ها لوازم آرایشی خود را همواره همراه خود دارند و هر زمان احساس کنند که نیاز به تجدید آرایش دارند این کار را با استفاده از یک آینه کوچک انجام می‌دهند. اما آرایش صورت عروس یک آرایش معمولی نیست که بتوان در هر زمان آن را تجدید و فیکس کرد. در ثانی معمولا فرصت این کار هرگز پیش نخواهد آمد. پس بسیار مهم است که از مواد آرایشی مرغوب، استاندارد و برند‌های معتبر استفاده شود.

ریحانه ناصری

کارشناس زیبایی، مدرس گریم از شرکت گریماس کشور هلند

با ۱۵ سال سابقه کاری با گریم سینمایی با مدرک وزارت ارشاد

برای مشاهده ی نمونه کارهای بیشتر به اینستاگرام ما مراجعه نمایید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میکاپ آرتیست حرفه ای در تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..