تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی نسل جدید آئودی A6، کمی بزرگ‌تر، بسیار پیشرفته‌تر

آئودی A6

آئودی A6 , پس از چندین تیزر و افشای چند تصویر، سرانجام آئودی رسماً نسل هشتم
سدان میان سایز A6 خود را معرفی کرد. این ماشین که ویژگی‌های طراحی و همین‌طور
تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ خود را از مدل بزرگ‌تر A8 و مدل اسپرت A7 قرض گرفته است، یکی از ستارگان
نمایشگاه ژنو امسال خواهد بود. A6 جدید مانند تمامی ساخته‌های آئودی استایلی شیک با خطوط شارپ
و لبه‌های تیز دارد و تقریباً مشابه همان چیزی است که انتظار داشتیم. البته ممکن است A6 جدید در ظاهر
چندان متفاوت با نسل قبلی به نظر نرسد اما با نگاهی دقیق‌تر به این سدان پریمیوم جدید،
تفاوت‌های آن آشکار می‌شود.

آئودی A6نسل هشتم سدان میان سایز A6

نمای جلویی نسل جدید A6 تا حد زیادی به نسل جدید مدل پرچم‌دار A8، مدل کوپهٔ A7 و مدل کوچک‌تر A4
شباهت دارد. در اینجا بیش از همه جلوپنجرهٔ شش‌گوشهٔ بزرگ آئودی جلب‌توجه می‌کند که بسیار به A7
شبیه بوده و با ورودی‌های هوای بزرگ و چراغ‌های زاویه‌دار احاطه شده است. چراغ‌های جلوی نسل جدید A6
در سه مدل مختلف ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها، چراغ‌های LED ماتریکس با دی‌لایت‌های چند شاخه است.
این نوع چراغ‌ها صرفاً در بالاترین تیپ خودرو ارائه می‌گردد.

معرفی نسل جدید آئودی A6آئودی A6استایلی شیک با خطوط شارپ و لبه‌های تیز

هرچند بخش جانبی A6 جدید نسبت به نسل قبلی بدون تغییر به نظر می‌رسد اما در بالای چرخ‌ها، نزدیک خط کمر خودرو، خطوط تیزی کار شده تا این نسل را از نسل قبلی متمایز کند. همچنین این خطوط، نمایی عضلانی‌تر به خودرو بخشیده‌اند درحالی‌که به‌طورکلی بخش جانبی A6 جدید اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. در بخش عقبی خودرو نیز یک اسپویلر کوچک یکپارچه با درب صندوق بار به همراه چراغ‌های LED سفارشی دیده می‌شود که دارای ۹ قسمت عمودی هستند. همچنین این چراغ‌ها با نواری کرومی که در سراسر بخش عقبی خودرو کشیده شده است، به دو قسمت تقسیم شده‌اند.

آئودی A6بخش جانبی A6 جدید اسپرت‌تر

نسل جدید A6 کمی بزرگ‌تر از قبل شده است به‌نحوی‌که طول آن با ۷ میلی‌متر افزایش به ۴٫۹۴ متر، عرضش با ۱۲ میلی‌متر رشد به ۱٫۸۸ متر و ارتفاع آن با ۲ میلی‌متر افزایش به ۱٫۴۷ متر رسیده است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با ۲٫۹۲ متر است. با توجه به این رشد ابعاد، نسل جدید A6 فضای سر و شانهٔ بیشتری را به همراه فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب ارائه می‌کند. این در حالی است که به گفتهٔ آئودی ضریب آئرودینامیک A6 جدید به ۰٫۲۴ رسیده است. این خودرو با ۱۴ رنگ بیرونی مختلف ارائه می‌شود که نیمی از آن‌ها کاملاً جدید هستند. علاوه بر این، دو تریم بیرونی مختلف به همراه پکیج S-Line هم برای آن قابل سفارش است.

نسل جدید آئودی A6آئودی A6نمای عقب آئودی A6

کابین نسل جدید A6 بشدت تحت تأثیر A7 طراحی شده است و بنابراین طراحی آن کاملاً جدید و آینده‌نگرانه بوده که با متریال باکیفیت و تریم‌های پریمیوم ترکیب شده است. تیپ‌های بالایی این خودرو به یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی مجهز هستند؛ اما غیر از این نمایشگر، یک صفحه‌نمایش ۱۰٫۱ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI در میانهٔ داشبورد نصب شده درحالی‌که در زیر آن‌هم یک نمایشگر ۸٫۶ اینچی برای کنترل سیستم تهویه و سایر تجهیزات رفاهی خودرو تعبیه شده است.

A6 جدید همچنین به صندلی‌های جدیدی هم مجهز شده که در جلو دارای گرم‌کن، تهویه و ماساژور هستند. علاوه بر این، آئودی برای نسل جدید A6 آپشن‌های فراوان دیگری را هم در نظر گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سانروف پانوراما، سیستم صوتی پریمیوم Bang & Olufsen و پکیج سفارشی کیفیت هوا اشاره کرد که آخری یونیزر و پخش‌کنندۀ عطر را به سیستم تهویهٔ خودرو اضافه می‌کند. همچنین دو پکیج نورپردازی داخلی مختلف هم برای A6 در نظر گرفته شده است.

آئودی A6نمای جلویی نسل جدید A6

از سوی دیگر، با توجه به اینکه آئودی پیشگام تکنولوژی رانندگی خودکار است، برای نسل جدید A6 هم مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ با تکنولوژی بالا را ارائه کرده است. بدین منظور، A6 به پنج رادار، پنج دوربین، دوازده سنسور اولتراسونیک و اسکنر لیزری مجهز شده است. یکی از پکیج‌های کمک‌رانندهٔ این سدان لوکس، پکیج کمک پارک آن است که به‌طور خودکار اقدام به پارک کردن خودرو در فضای پارک یا پارکینگ و بیرون آوردن آن می‌کند بدون آنکه هیچ‌کسی داخل خودرو باشد. پکیج بعدی، پکیج کمکی شهری است که رانندگی در شهر را تسهیل می‌کند؛ و نهایتاً پکیج کمکی تورینگ هم شامل مواردی چون کروز کنترل تطبیقی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط می‌شود.

مشخصات آئودی A6آئودی A6داخل کابین نسل جدید A6

نسل جدید A6 فعلاً با دو پیشرانهٔ مختلف در بازار اروپا عرضه خواهد شد. موتور اول یک واحد ۳ لیتری V6 توربوشارژ TFSI است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است و انتقال نیرو در آن نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ S-Tronic صورت می‌گیرد. A6 با این پیشرانهٔ بنزینی ظرف ۵٫۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را هم دارد. موتور بعدی اما از نوع ۳ لیتری V6 توربودیزل TDI است که ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل هم به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است اما گیربکس آن از نوع هشت سرعتهٔ اتوماتیک تیپ‌ترونیک است.

آئودی A6نمایشگر ۸٫۶ اینچی برای کنترل سیستم تهویه

همچنین هردو موتور A6 جدید به یک سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز هستند که شامل یک آلترناتور (که نقش استارت را هم بازی می‌کند) و یک پکیج باطری لیتیوم یون کوچک می‌شود. این سیستم می‌تواند در هنگام حرکت بین سرعت‌های ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، تا ۴۰ ثانیه پیشرانهٔ خود را خاموش کرده و سپس مجدداً به نرمی روشن نماید. این سیستم همچنین وظیفهٔ سیستم توقف/حرکت را هم بر عهده دارد که در سرعت‌های کمتر از ۲۲ کیلومتر در ساعت عمل می‌کند. به گفتهٔ آئودی، این سیستم هیبریدی خفیف می‌تواند مصرف سوخت خودرو را تا ۰٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش دهد. فعلاً گزینه‌های موتوری A6 برای بازار ایالات‌متحده اعلام نشده اما به‌احتمال‌زیاد نمونه‌های دیزلی در این کشور ارائه نخواهد شد.

طراحی آئودی A6آئودی A6رینگ‌های ۲۱ اینچی سفارشی با لاستیک‌های فاق کوتاه

سیستم تعلیق A6 نیز ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده و از نو طراحی شده است. این امر موجب شده حتی با وجود رینگ‌های ۲۱ اینچی سفارشی با لاستیک‌های فاق کوتاه، کیفیت سواری خودرو بهتر از قبل شود. در قسمت‌های مختلف تعلیق این ماشین از آلومینیوم استفاده شده و طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها، از کمک‌فنرهای فولادی پایه گرفته تا تعلیق بادی تطبیقی را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. علاوه بر این، امکان سفارش تعلیق و دیفرانسیل اسپرت هم وجود دارد.

آئودی A6عملکرد نسل جدید A6 به‌مراتب اسپرت‌تر از نسل قبلی

علاوه بر این، A6 به سیستم فرمان پیشرفته‌ای مجهز شده که دقیق‌تر از قبل عمل می‌کند. بعلاوه،
برای این سدان میان سایز لوکس سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم در نظر گرفته شده که می‌تواند
چرخ‌های عقب را تا پنج درجه بچرخاند. به گفتهٔ آئودی، این سیستم موجب شده شعاع چرخش خودرو
با ۱٫۱ متر کاهش به ۱۱٫۱ متر برسد. همچنین آئودی ادعا می‌کند که عملکرد نسل جدید A6 به‌مراتب
اسپرت‌تر از نسل قبلی بوده و هندلینگی مشابه یک خودروی اسپرت را در کنار مانور پذیری خودرویی کامپکت
ارائه می‌کند. نسل جدید آئودی A6 پس از اولین نمایش عمومی خود در نمایشگاه ژنو، از ماه ژوئن
با قیمت پایهٔ ۵۸ هزار یورو برای مدل دیزلی ۵۰ TDI، در بازار آلمان عرضه خواهد شد.

پدال




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی نسل جدید آئودی A6، کمی بزرگ‌تر، بسیار پیشرفته‌تر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..