تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجرای بدهی آموزش و پرورش به بیمه سلامت به کجا می‌رسد؟

ماجرای بدهی آموزش و پرورش به بیمه سلامت به کجا می‌رسد؟طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نحوه تامین اعتبار بیمه‌شدگان در بیمه سلامت عنوان کرد: بخشی از اعتبارات بیمه سلامت از محل پرداخت حق بیمه‌ها است به طوری که کارمندان دولت باید هفت درصد حداقل حقوق قانون کار را بابت بیمه پرداخت کنند که از این مقدار سه درصد به وسیله دولت، 2 درصد به وسیله دستگاه اجرایی و 2 درصد به وسیله خود افراد پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی با اینکه حق بیمه کارمندان را از حقوق‌آنها کسر می‌کنند ولی پول بیمه را به ما نپرداختند به همین دلیل در سال 95 برخی از دستگاه‌های کشور در حدود هزار میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت بدهی دارند.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی مانند بنیاد شهید، سازمان بهزیستی و وزارت آ‌موزش و پرورش به بیمه سلامت بدهی دارند، افزود: بدهی دستگاه‌ها به بیمه سلامت دلیل نمی‌شود که ما بسته‌های خدمتی را از مردم  قطع کنیم.

موهبتی تأکید کرد: بیمه سلامت برای خدمات‌رسانی به مردم از  منابع مالی خاصی برخوردار است و  نمی‌دانم این روند پرداخت نشدن بدهی‌ها به وسیله برخی از دستگاه‌ها تا کی ادامه پیدا می‌کند.

بدهی 288 میلیاردی آموزش و پرورش به بیمه سلامت

وی با بیان اینکه هزینه‌هایی که برای 41 میلیون بیمه شده پرداخت می‌شود از طریق منابع مالی و حق بیمه دستگاه‌های مختلف است، اظهار کرد: به عنوان مثال از میان دستگاه‌هایی که از آن مطالبه داریم،  وزار ت آموزش و پرورش برای شش ماهه اول سال  حدود 288 میلیارد تومان بدهی به بیمه سلامت دارد و همین مسئله می‌تواند باعث مشکلاتی در خدمات‌رسانی شود هرچند که خزانه داری این مبلغ را از اعتبارش کسر می‌کند.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه قرار بود تا 25 بهمن ماه بسته‌های خدمتی قطع شود، یادآور شد: «من شخصا به وزیر آموزش و پرورش در خصوص بدهی این وزارتخانه به بیمه سلامت نامه نوشتم همچنین در این زمینه  نامه مشترک با وزیر بهداشت  به وزارتخانه آموزش و پرورش ارسال شده است.»

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجرای بدهی آموزش و پرورش به بیمه سلامت به کجا می‌رسد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..