تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهمترین اخبار مربوط به فرهنگیان از پرداخت مطالبات تا اسکان نوروزی

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون اعلام جزئیات پرداخت شهریه مدارس غیردولتی در سال آینده، اعلام زمان امتحانات نهایی و جزئیات مطالبات فرهنگیان همراه بوده است.


مطالبات فرهنگیان به زودی پرداخت می‌شود
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضع معوقات فرهنگیان اظهار کرد: بخشی از مطالبات فرهنگیان پیش از آغاز سال ۹۷ پرداخت خواهد شد.

وی درباره طرح رتبه‌بندی معلمان با اشاره به اینکه رتبه بندی تکلیف قانونی است که مجلس بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است، عنوان کرد: اگر بخواهیم از مهرماه ۹۷ آن را اجرا کنیم بودجه کنونی کفاف آن را نمی‌دهد.

بطحایی تصریح کرد: در حال آماده سازی طرحی هستیم که باید آن را با مجلس در میان بگذاریم.

وی در خصوص پرداخت سرانه مدارس دانش آموزی گفت: بخشی از سرانه مدارس پرداخت خواهد شد، اما نمی‌توانم جزئیات آن را بیان کنم.

وزیر آموزش و پرورش در باره مصوبه منع آزمون و استفاده از کتب کمک درسی در مدارس ابتدایی و این مساله که هنوز ابلاغ این مورد انجام نشده است، اظهار کرد: این مصوبه هنوز ابلاغ نشده است، اما توقع دارم، مدارس با توجه به انتشار اخباری که تاکنون بوده است آن را مورد توجه قرار دهند و از همکاران خود که اکنون صدا و تصویر من را دارند می‌خواهم که هیچ کتابی به اجبار برای خانواده‌ها تجویز نشود و آزمونی برگزار نشود، چرا که اختلال جدی در نظام آموزشی کشور ایجاد می‌کند.


جزئیات پرداخت شهریه مدارس غیردولتی در سال ۹۷

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره ضوابط پرداخت شهریه در سال تحصیلی آینده اظهار کرد: امسال برای اجرای درست، الگوی شهریه سامانه الکترونیکی فراهم شده که طبق زمان بندی از اول تا ۱۵ اسفند زمان وارد کردن اطلاعات مدارس به سامانه است؛ بعد از این مرحله اطلاعات بررسی شده و پس از آن میزان شهریه براساس هزینه تمام شده فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مشخص می‌شود و بعد از آن شهریه در سامانه قرار می‌گیرد و با استفاده از سایت مبلغ شهریه در دسترس خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

زینی وند با تاکید بر اینکه عقد قرارداد، الکترونیکی است و بعد از آن پیامک به خانواده‌ها ارسال می‌شود، گفت: سامانه پاسخگویی تدارک دیدیم که شامل شهریه، کد مدرسه و تخلف احتمالی است که بعد از پیامک مبلغ شهریه فعال می‌شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تاکید کرد: مدیران و اولیا توجه داشته باشند در مدارس غیردولتی دو نوع شهریه وجود دارد که شهریه مصوب الزامی و برای ساعات مصوب و فوق برنامه درسی است و شهریه غیر مصوب برای فعالیت‌های غیر درسی فوق برنامه در نظر گرفته می‌شود که پرداخت هرگونه شهریه در این مورد کاملا اختیاری است و انجمن اولیا و مربیان این مبلغ را مشخص و بعد از پیشنهاد به اداره آموزش و پرورش ارسال می‌شود.

زینی وند درباره فعالیت‌های تابستانی و شهریه این مدارس عنوان کرد: شهریه فعالیت‌های تابستانی نباید بیش از ۱۰ درصد مبلغ مصوب باشد.


اسکان نوروزی در مراکز فرهنگیان شامل چه افرادی می‌شود؟

گودرز کریمی فر مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات اسکان فرهنگیان در ایام نوروز عنوان کرد: از ۲۴ اسفند ماه ثبت نام مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان به طور سامانه‌ای آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار کلاس درس و ۱۲ هزار مدرسه برای اسکان فرهنگیان در نظر گرفته شده است، افزود: علاوه بر مدارس، خانه معلم، ۳۰۰ اردوگاه با سوئیت و ۵۰ پردیس دانشگاه فرهنگیان برای این منظور به کار گرفته خواهند شد.

کریمی‌فر درباره هزینه مراکز اسکان اظهار کرد: برای فرهنگیان هیچگونه افزایش قیمتی را شاهد نبودیم، اما برای مشاغل آزاد افزایش قیمت ۱۰ درصدی را در نظر گرفتیم.


ضرورت بازتنظیم ماموریت مربیان امور تربیتی

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ایجاد معاونت پرورشی اظهار کرد: لزوم ایجاد چنین نهادی در سال‌های آغازین انقلاب به وضوح آشکار شد و تاسیس و ایجاد نهاد تربیتی روح تازه‌ای در کالبد آموزش و پرورش دمید.

وی افزود: مربیان امور تربیتی در سال‌های آغازین همچون پرچمداران انقلاب که وظیفه اشاعه را داشتند عمل کردند و شاید به همین دلیل مدیران آینده انقلاب در همه دستگاه‌های حاکمیتی که مسئولیتی گرفتند مدتی از خدمت خود را به مربی امور تربیتی در مدارس گذراندند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مربی تربیتی چشم بینا و هوشمند در مدارس است که باید گزارش‌هایی را به جمع مربیان بدهد و تحلیل‌های خود را از جریان تربیت در مدرسه به اطلاع همکاران برساند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ماموریت مربیان امور تربیتی نیازمند بازتنظیم است، گفت: شان و جایگاه مربیان تربیتی ما با شرایط فعلی فاصله گرفته است و عوامل مخل در جریان تعلیم و تربیت را باید رصد کنند و راهکار‌های مناسب برای رفع مشکلات اتخاذ کنند تا جریان تربیتی در مسیر خودش حرکت کند.


اعلام گزارش تحقیق و تفحص صندوق ذخیره در سال ۹۶

اسد‌الله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد رسیدگی به وضع صندوق ذخیره فرهنگیان و اعلام نتیجه کمیته تحقیق و تفحص از این صندوق اظهار کرد: نتیجه تحقیق و تفحص بعد از بررسی بودجه مجلس در اسرع وقت و با تصمیم‌گیری هیئت رئیسه در صحن علنی اعلام خواهد شد وسعی داریم تا پیش از پایان سال قرائت گزارش در صحن انجام شود.

وی ادامه داد: بعد از اعلام نتایج در صحن علنی مجلس، نتایج به کمیسیون اصل نود و پس از آن به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود تا اشخاصی که مرتکب خلاف شدند در روال قانونی بررسی‌های لازم برای آن‌ها انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: سعی می‌کنیم نهایت دقت و پیگیری لازم را داشته باشیم تا حق و حقوق فرهنگیان به هیچ وجه پایمال نشود و در این مورد عزمی جدی وجود دارد.


تاریخ امتحانات نهایی خردادماه اعلام شد

برنامه امتحانی خردادماه رشته‌های تحصیلی دوره‌های متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی سال تحصیلی ۹۷-۹۶ اعلام شد و بر اساس این برنامه امتحانی، شروع امتحانات از اول خردادماه سال ۹۷ خواهد بود.

این امتحان شامل دانش آموزان سال سوم متوسطه رشته‌های نظری سالی- واحدی، دوره پیش دانشگاهی (روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد) خواهد بود.


موفقیت بخش خصوصی در زبان آموزی دانش آموزان

غلامرضا کیانی معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان درباره چالش‌های آموزش زبان در مدارس با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده سند ملی برنامه درسی عنوان کرد: صرفا نگاه به خروجی آموزش و پرورش حاکی از توفیق نه چندان مناسب در زبان آموزی است، در حالی که نگاه صرف به خروجی با توجه به شرایط سیستم آموزشی از جمله معلم، کتاب، سن آموزش و عواملی، چون کنکور رویکردی تقلیل گرایانه دارد.

کیانی با بیان اینکه اکنون بخش خصوصی توفیق بیشتری در زبان آموزی دارد، عنوان کرد: در کانون زبان که وابسته به آموزش و پرورش است هر ترم ۳۰۰ هزار زبان آموز وارد می‌شود که ۵۰ درصد آن‌ها دوم تا چهارم ابتدایی هستند و آموزش و پرورش باید تصمیم سختی بگیرد؛ آیا نمی‌توان آموزش زبان مدارس را به صورت پایلوت به کانون زبان منتقل کرد؟

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش آموزش زبان را به بخش خصوصی واگذار کند و خودش برگزار کننده آزمون باشد شک ندارم همین معلمان و دانش آموزان با انگیزه می‌شوند.


تدوین نظام راهنمایی و مشاوره برای دانش آموزان

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: برنامه‌ای برای راهنمایی و مشاوره ترتیب داده ایم که شامل نظام جامع راهنمایی و مشاوره است و مسیر راهنمایی و مشاوره را مشخص می‌کند.

وی از تدوین پیش نویس این نظام در روز‌های آینده خبر داد و گفت: این پیش نویس بعد از تدوین به شورای عالی آموزش و پرورش می‌رود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود مشاور در مدارس اظهار کرد: این کمبود در مدارس ابتدایی مشهود است، اما امکانات و منابع انسانی در آموزش و پرورش محدود است و باید مسیر‌ها و ظرفیت‌های دیگری را انتخاب کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهمترین اخبار مربوط به فرهنگیان از پرداخت مطالبات تا اسکان نوروزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..