تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خودرو‌های دیزلی چه خطراتی برای اعصاب دارند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، : میکال‌نیوزتودی نوشت: ممکن است خطر اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) برای افرادی که به طور متداوم در معرض اگزوز خودروهای دیزلی قرار دارند، افزایش یابد.

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا بیماری لو گهریگ (Lou Gehrig)، نوعی شرایط عصبی پیش‌رونده است که در آن، سلول‌های عصبی که حرکات داوطلبانه عضله را کنترل می‌کنند، آسیب می‌بینند.

دکتر آیشا دیکرسون (Aisha Dickerson)، از نویسندگان این پژوهش و همکارانش در دانشگاه هاروارد (Harvard) آمریکا، قرار است یافته‌های خود را در مورد این موضوع در نشست سالانه آکادمی مغز و اعصاب آمریکا (AAN) که آوریل امسال در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، ارائه دهند.

پژوهش‌های پیشین ادعا کرده‌اند که امکان دارد عوامل محیطی، در رشد بیماری لو گهریگ موثر باشند.

اگزوز خودروهای دیزلی، ترکیب گازها و ذرات جامد است که از راه احتراق سوخت دیزلی تولید می‌شود.

این گروه پژوهشی، پس از بررسی ۱,۶۳۹ بزرگسال با میانگین سنی ۵۶ سال بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۱۳، آنها را مبتلا به بیماری لوگهریگ تشخیص دادند. هر یک از این بزرگسالان، از نظر سن و جنسیت با ۱۰۰ نفر که با این بیماری مبتلا نبودند، مقایسه شدند و سابقه کاری آنها مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این پژوهش، افرادی مانند کارگران، خدمه ایستگاه و رانندگان اتوبوس، بیشتر از بقیه مردم در معرض اگزوز خودروهای دیزلی قرار دارند. خطر این بیماری در مردانی که بیش از ۱۰ سال چنین مشاغلی داشتند، تا ۲۰ درصد بیشتر از کسانی بود که در این مدت در معرض اگزوز خودروهای دیزلی قرار نداشتند.
به گفته دکتر دیکرسون، این پژوهش، برای درک علل بیماری لوگهریگ، نیاز به توجه و کار بیشتری دارد. 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

خطرات ناشی از دود خودروهای دیزلی برای اعصاب



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خودرو‌های دیزلی چه خطراتی برای اعصاب دارند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..