تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبدیل خانه 200 ساله طبیب شوشتری به اقامتگاه سنتی

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خانه طبیب شوشتری یکی از بناهای ارزشمند دوره قاجار است. این بنای تاریخی نزدیک به 200 سال قدمت دارد و در تاریخ چهارم تیر 93 با شماره ملی 31086 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 علیرضا طبیب شوشتری مالک این بنای تاریخی با اعلام پایان مرمت این بنای تاریخی گفت: خانه طبیب شوشتری یکی از بناهای با ارزش استان خوزستان و شهرستان شوشتر به شمار می رود که مرمت آن پیش از آنکه در فهرست آثار ملی قرار گیرد، آغاز شده بود.

تبدیل خانه 200 ساله طبیب شوشتری به اقامتگاه سنتی

وی افزود: با این وجود پس از ثبت این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی، با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان خوزستان مرمت آن مشتمل بر چهار طبقه همکف، طبقه اول، شبستان و شوادان است انجام شد و هم اکنون با اخذ پروانه بهره برداری با درجه یک تبدیل به اقامتگاه سنتی شده است.

مالک خانه طبیب شوشتری همچنین تاکید کرد: اقامتگاه طبیب شوشتری به عنوان نخستین اقامتگاه سنتی شهرستان شوشتر هم اکنون با 10 اتاق و ظرفیت پذیرش 39 نفر در مرکز بافت تاریخی شوشتر و در نزدیکی سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر آماده ارائه خدمات به گردشگران است.

مالک این بنای تاریخی همچنین تاکید کرد: سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر ظرفیت تاریخی ارزشمند استان خوزستان و شهرستان شوشتر به شمار می رود اما از آنجایی که شوشتر فاقد اقامتگاه مناسب برای گردشگران بود؛ به ندرت گردشگران در این شهر اقامت داشتند که امید می رود با احیای این بنای تاریخی و تبدیل آن به اقامتگاه سنتی فضا و خدمات بهتری برای گردشگران فراهم آید.

انتهای پیام/

مرمت نخستین اقامتگاه سنتی به پایان رسید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبدیل خانه 200 ساله طبیب شوشتری به اقامتگاه سنتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..