تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوالکام هدست مرجع واقعیت افزوده اسنپدارگون 845 را در MWC 2018 نمایش داد

کوالکام در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2018)‌ هدست مرجع واقعیت مجازی خود را در معرض دید عموم قرار داد.

کوالکام ابتدای سال‌ جاری از پلت‌فرم جدید واقعیت افزوده موبایل به نام اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی کرد و روی ویژگی‌هایی نظیر «6 DoF SLAM» و «Foveated rendering» بیش از موارد دیگر تأکید داشت. ویژگی Foveated rendering از یک ردیاب چشمی استفاده می‌کند تا نقطه دقیق تمرکز چشم کاربر را مشخص کند و وضوح دیگر نقاط جانبی را کاهش دهد. بر اساس ادعای کوالکام، استفاده از این فناوری سبب افزایش وضوح نقاطِ در تمرکز چشم، بهبود عملکرد و صرفه‌جویی در میزان انرژی خواهد شد. البته به دلیل فعال نبودن این فناوری روی هدست ارائه‌شده در نمایشگاه MWC 2018 امکان آزمایش توانایی‌های آن وجود نداشت.

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این هدست واقعیت مجازی، SLAM یا محلی‌سازی و نقشه‌برداری همزمان به‌شمار می‌رود که قادر است کاربر را با توجه به اتاقی که در آن است، ردیابی کند.

استفاده از این فناوری نه‌تنها به سیستم کمک می‌کند موانع را در محیط مجازی بهتر ادغام کند، بلکه تجربه‌های متفاوتی در کشف دنیای شبیه‌سازی شده ارائه می‌دهد؛ اما کوالکام سیستم اجتناب از مانع هدست را نیز در جریان نمایشگاه MWC 2018 فعال نکرده بود؛ بنابراین نمی‌توانیم ارزیابی کنیم این سیستم تا چه حد مؤثر و کاربردی است. بر اساس گزارش کوالکام، در زمان استفاده از این دستگاه و هنگام بازی تا حدی حالت تهوع کم‌تری در مقایسه با دیگر هدست‌های واقعیت مجازی تجربه خواهید کرد. البته تجربه‌ی کلی استفاده از این هدست هنگام استفاده از آن در نمایشگاه بسیار رضایت‌بخش بود. همچنین این هدست بسیار سبک و به اندازه‌ی کافی راحت است.

بر اساس ادعای کوالکام، هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون ۸۴۵ در مقایسه با نسل پیش خود تا ۳۰ درصد عملکرد گرافیکی سریع‌تر، ۳۰ درصد بهره‌وری بیشتر انرژی و صفحه‌ نمایش با بیش از دو برابر توان عملیاتی ارائه می‌‌دهد. همچنین این دستگاه قادر به نمایش دو صفحه نمایش با رزولوشن ۱۱۵۲×۱۰۲۴ پیکسل در ۱۲۰ فریم بر ثانیه است که در مقایسه با بسیاری از هدست‌های واقعیت مجازی موجود پایین‌تر است.

از آنجا که در حال حاضر تعداد کمی از این دستگاه موجود است با قطعیت نمی‌توان گفت که رزولوشن آن نسبت به اسنپدراگون ۸۳۵ به طرز چشم‌گیری بهبود پیدا کرده است؛ اما تجربه‌ی بصری این دستگاه بسیار روان و شارپ است. هنگام استفاده از این دستگاه تمام جزئیات دستگاه با دقت بسیار بالا و بدون تأخیر در فریم‌ها نمایش داده می‌شوند. همچنین در زمان استفاده از کنترلر لمسی ارائه‌شده همراه با دستگاه با هیچ‌گونه تأخیری مواجه نخواهید شد.

بسیار جالب خواهد بود اگر عملکرد این هدست را در حالت استفاده از «Foveated rendering» مشاهده کنیم؛ اما متأسفانه برای بررسی این آزمایش باید کمی بیشتر منتظر بمانیم. کوالکام اعلام کرده است که اواسط ماه مارس (زمان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی،) امکانات بیشتری از این دستگاه به اشتراک گذاشته خواهد شد. در حال حاضر هدست مرجع واقعیت مجازی اسنپدراگون ۸۴۵ نمونه‌‌ای جالب (هر چند محدود) از توانایی‌هایی است که هدست‌های آینده واقعیت مجازی قادر به انجام آن هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوالکام هدست مرجع واقعیت افزوده اسنپدارگون 845 را در MWC 2018 نمایش داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..