تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک پیام تک‌حرفی می‌تواند هر سیستم‌عامل اپل شامل iPhone، iPad یا Mac را از کار بیندازد

یک پیام تک‌حرفی می‌تواند هر سیستم‌عامل اپل شامل iPhone، iPad یا Mac را از کار بیندازدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فقط یک پیام تک کاراکتری می‌تواند iPhone شمارا از کار بیندازد و دسترسی به برنامه پیام‌رسان مانند واتس اپ، فیس‌بوک و Outlook برای iOS و Gmail را ببندد.

این موضوع ابتدا توسط Blog Mobile World ایتالیایی کشف شد که یک نقص بسیار شدید وجود دارد که نه‌تنها iPhone بلکه محدوده وسیعی از ابزارهای Apple شامل iPad، Mac و حتی Watch OS را که از آخرین نسخه سیستم‌عامل خود استفاده می‌کنند تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مشابه نقص قبلی”text bomb”، نقص جدید می‌تواند به‌سادگی توسط هر کس مورد بهره‌برداری قرار گیرد و تنها کافی است کاربران یک پیام تک کاراکتری را از زبان Telugu که یک‌زبان جدید هندی است و توسط 70 میلیون نفراز مردم این کشور صحبت می‌شود بفرستند.

 یک پیام تک‌حرفی می‌تواند هر سیستم‌عامل اپل شامل iPhone، iPad یا Mac را از کار بیندازد

به‌محض آنکه گیرنده یک پیام ساده شامل علامت را دریافت کند یا علامت را در ویرایشگر متن تایپ کند، آن کاراکتر باعث به‌هم‌ریختگی در iPhone، iPod یا Mac، Apple Watch و تلویزیون‌های Apple که iOS Springboard را اجرا می‌کنند می‌شود. برنامه‌هایی که text bomb را دریافت می‌کنند سعی می‌کنند که کاراکتر را بارگذاری کنند اما موفق نمی‌شوند و سپس از کارکرد صحیح خودداری می‌کنند تا زمانی که کاراکتر حذف شود که معمولاً از طریق پاک کردن تمام مکالمه امکان‌پذیر است.

ساده‌ترین راه برای حذف پیام خاطی این است که از کسی دیگر درخواست شود تا یک پیام را به برنامه در حال ازکارافتادن به علت text bomb بفرستد. این امر به شما اجازه می‌دهد که مستقیماً به پیام جدید ورود کنید و کل مکالمه را که دربرگیرنده کاراکتر مذکور است پاک‌کنید.این کاراکتر می‌تواند برنامه‌های دیگر مانند iMessage، Slack، Facebook Messenger،Whats app، Gmail و Outlook برای iOS و همچنین Safari و پیام‌های نسخه‌های macOS را از کار بیندازد.

کاربران تلگرام و اسکایپ ظاهراً در برابر نقص text bomb ایمن هستند. Apple حداقل سه روز پیش از نقص text bumb آگاه شد و شرکت برنامه‌ریزی کرد تا این مشکل را در به‌روزرسانی iOS پیش از انتشار نسخه iOS 11.3 در فصل بهار رفع نماید.

 یک پیام تک‌حرفی می‌تواند هر سیستم‌عامل اپل شامل iPhone، iPad یا Mac را از کار بیندازد

نسخه عمومی بتا از Ios11.3 در برابر این نقص ایمن است.

ازآنجاکه برنامه‌های خیلی زیادی توسط text bomb ضربه خورده‌اند، انسان‌های فرصت‌طلب از این نقص می‌توانند برای هدف قرار دادن کاربران Apple از طریق email یا پیام دادن استفاده کنند یا باعث بی‌نظمی جمعی از طریق ارسال کاراکتر در یک پلتفرم اجتماعی وسیع شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک پیام تک‌حرفی می‌تواند هر سیستم‌عامل اپل شامل iPhone، iPad یا Mac را از کار بیندازد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..