تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فاز اجرایی توقف خودکار نمادهای معاملاتی در بازار «پایه ب» از شنبه هفته جاری

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران خبر داد:

به گزارش شما نیوز ؛ معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران از اجرایی شدن توقف خودکار نمادهای معاملاتی در بازار «پایه ب» از شنبه هفته جاری خبر داد و این اصلاحات را در راستای افزایش شفافیت و بهبود نقدشوندگی نمادها در این بازار عنوان کرد.

بهنام محسنی، با اشاره به اصلاحات صورت‌گرفته در دستورالعمل نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران گفت: پس از فراهم شدن زیرساخت­های مورد نیاز برای اجرای توقف خودکار نمادهای معاملاتی در بازار «پایه ب»، از شنبه پنجم اسفندماه محاسبات مربوط به میزان نوسان نمادهای معاملاتی بازار پایه ب آغاز شده است.  

وی در تشریح فرایند توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی در بازار «پایه ب» بیان کرد: چنانچه قیمت سهام یکی از شرکت­های حاضر در بازار «پایه ب» طی 5 روز کاری بیش از 40 درصد افزایش یا کاهش قیمت؛ یعنی نوسان مثبت یا منفی داشته باشد، نماد مذکور متوقف می‌شود و ناشر ملزم است اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر کند، در این صورت نماد متوقف شده در روز معاملاتی بعد بازگشایی می‌شود.

محسنی ادامه داد: بر این اساس با توجه به وجود دامنه نوسان قیمتی 10 درصدی در بازار پایه ب، این احتمال وجود دارد که از فردا یعنی روز چهارم کاری پس از اجرای توقف خودکار نمادهای معاملاتی در این بازار، در صورت افزایش یا کاهش مجموعا بیش از 40 درصدی در یک نماد معاملاتی، نماد مذکور متوقف شود.

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران در خصوص دیگر شرایط توقف و بازگشایی نماد معاملاتی در بازار پایه ب توضیح داد: همچنین در صورتی که قیمت سهام یکی از شرکت­های حاضر در بازار «پایه ب» طی 15 روز کاری بیش از 60 درصد نوسان داشته باشد، نماد معاملاتی متوقف شده و ناشر ملزم است کنفرانس اطلاع‌رسانی برگزار کند که پس از آن نماد معاملاتی حداکثر پس از 2 روز کاری بعد بازگشایی می‌شود.

محسنی در پاسخ به این سوال که مبنای توقف نمادهای معاملاتی بورس انرژی چگونه است، گفت: مبنای توقف نمادهای معاملاتی بورس انرژی که دارای چند نماد معاملاتی در دسته­های مختلف سهامداری است، بر اساس افزایش یا کاهش قیمت سهام در نماد سایر اشخاص «انرژی3» خواهد بود و سایر نمادهای مرتبط با آن­ نیز همزمان متوقف خواهند شد.  

به گفته وی به دلیل حضور نماد بورس انرژی در بازار پایه ب، نماد سایر اشخاص آن یعنی «انرژی3» نیز همانند سایر نمادهای حاضر در این بازار بر مبنای بیش از 40 درصد افزایش یا کاهش قیمت سهام طی 5 روز کاری یا بر مبنای بیش از 60 درصد افزایش یا کاهش قیمت سهام طی 15 روز کاری متوقف می‌شود و سایر نمادهای مرتبط با آن­ نیز همزمان متوقف خواهند شد.

محسنی افزود: همچنین نمادهای معاملاتی حاضر در بازار پایه ب پس از افشای اطلاعات با اهمیت نیز متوقف می‌‌شود و با توجه به اینکه افشای اطلاعات با اهمیت در گروه «الف» یا گروه «ب» قرار داشته باشد «بدون محدودیت دامنه نوسان» یا «با محدودیت دامنه نوسان» بازگشایی می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد مقررات مربوط به نحوه توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی بازار پایه در شرف اصلاح است که پس از تکمیل شدن اطلاع ­رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در این مرحله توقف خودکار نمادهای معاملاتی صرفا در «بازار پایه ب» اجرایی خواهد شد و شامل نمادهای معاملاتی «بازار پایه الف» و «بازار پایه ج» نمی­شود، اظهار داشت: به محض فراهم‌شدن زیرساخت­های مورد نیاز، معیارهای دستورالعمل برای توقف خودکار نمادهای معاملاتی مذکور نیز اجرایی خواهد شد.

منبع:سنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فاز اجرایی توقف خودکار نمادهای معاملاتی در بازار «پایه ب» از شنبه هفته جاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..