تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جراح پلاستیک بینی سینه شکم لیپوماتیک و پیکرتراشی - دکتر علی کربلایی‌خانی

سینه‌های کوچک و بزرگ را چطور به سایز نرمال تبدیل کنیم؟!
  دکترکربلایی خانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی:

دکتر علی کربلایی خانی متولد ۱۳۴۶ می‌باشند. ایشان در سال ۱۳۶۵ با رتبه ممتاز وارد رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شدند و در سال ۱۳۷۶ در رشته جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شدند. ایشان مجددا برای خدمت به مناطق محروم به شهرستان بیجار از توابع استان کردستان عزیمت نموده و خدمات شایانی را برای مردم این منطقه و روستاهای اطراف به عمل آوردند. دکتر کربلایی‌خانی برای افزایش تجربه و دانش و مهارت کسب علوم جدید در رشته فوق تخصصی جراحی ترمیمی دست و اعصاب محیطی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شدند و با افزایش تجربه و تخصص خود، از این رشته نیز فارغ‌التحصیل شدند و اکنون با ۱۵ سال تجربه و مهارت به‌عنوان هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشغول آموزش دانشجویان در این رشته می‌باشد.

ایشان با تجربه عظیم خود عمل‌های جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی و جراحی دست و اعصاب محیطی را با مهارت خاصی انجام می‌دهند.

 سینه‌های کوچک و بزرگ را چطور به سایز نرمال تبدیل کنیم؟!

دکترکربلایی خانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی: توسط جاگذاری پروتز، اندازه سینه‌ها بزرگ می‌شود حتی با کمک پروتز می‌توان کاهش حجمی که بر اثر بارداری به‌وجود می‌آید را تصحیح کرد. اگر فردی سینه‌های متقارنی نداشته باشد، می‌تواند با کمک پروتز سینه این اختلال را درمان کند. در این جراحی معمولا از پروتزی استفاده می‌شود که توسط سالین یا ژل سیلیکون پر شده باشد.

دکترکربلایی خانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی:

توسط جاگذاری پروتز، اندازه سینه‌ها بزرگ می‌شود حتی با کمک پروتز می‌توان کاهش حجمی که بر اثر بارداری به‌وجود می‌آید را تصحیح کرد. اگر فردی سینه‌های متقارنی نداشته باشد، می‌تواند با کمک پروتز سینه این اختلال را درمان کند. در این جراحی معمولا از پروتزی استفاده می‌شود که توسط سالین یا ژل سیلیکون پر شده باشد. اما سوالی که ممکن است برای‌تان ایجاد شود این است که آیا این روش عوارضی هم به‌همراه دارد؟ باید در پاسخ به این سوال بگویم که تن‌ها عوارضش بعد از عمل کمی درد و تورم است که با استفاده از داروهای مسکن تجویز شده این درد به حداقل می‌رسد. تورم و کبودی به‌تدریج کاهش می‌یابد که در‌نهایت سایز اولیه بعد از کاهش تورم مشخص می‌شود که البته در اکثر اوقات بعد از کاهش تورم سایز سینه‌ها یک سایز کمتر می‌شود.

جراح پلاستيك بينی سينه شكم ليپوماتيك و پيكرتراشی - دكتر علی كربلايی خانی 
دوران نقاهت:

بیمار بعد از ۳ تا ۷ روز می‌تواند به کار بازگردد. اما کارهای سنگین‌تر را می‌توانید از ۲ تا ۳ هفته بعد از عمل شروع کنید.

انواع برش:

سه نوع برش برای جاگذاری پروتز سینه وجود دارد:

 ۱ - برش در زیر سینه (Infra mammary Fold) محلی که پستان به سینه متصل می‌شود که این روش رایج‌ترین برش است. مزیت این روش این است که سینه جای زخم را پنهان می‌کند.

 ۲ - برش در اطراف نوک سینه که رنگ تیره‌تری دارد، زده می‌شود. ایراد این روش این است که محل برش مخفی نیست.

 ۳ - برش زیر بغل ایجاد می‌شود.

چه زمانی باید به فکر کوچک کردن سینه‌ها بیفتیم؟!

پستان‌های خیلی بزرگ علاوه بر ظاهر نامناسب‌شان که تاثیر منفی در اعتماد به نفس شخص دارند، مشکلات دیگری نیز برای خانم‌ها ایجاد می‌کنند که این مشکلات شامل موارد زیر است‌:

 پشت درد
 گردن درد
 مشکلات منفی عدم توانایی شرکت در فعالیت‌های ورزشی

در جراحی کوچک کردن پستان با برداشتن چربی و بافت غده‌ها و پوست از سینه، آن‌ها را کوچک‌تر، سبک‌تر و سفت‌تر می‌کنند. همچنین در این عمل می‌توان هاله نوک پستان را که تیره‌تر است، کوچک‌تر کرد.

دوران نقاهت:

بین ۶ ماه تا یک سال طول می‌کشد تا سینه‌ها شکل نهایی خود را به‌دست آورند. تورم و کبودی در چند روز بعد از عمل از بین می‌رود. بیمار ۳ تا ۴ هفته نباید جسم سنگینی را بردارد یا هول بدهد. بیمار بعد از ۲ هفته می‌تواند به کار و فعالیت‌های اجتماعی برگردد.

نتایج:

نتایج دائمی است.

تکنیک و روش عمل

در این عمل با روش جدید دو برش روی سینه انجام می‌شود؛ یک برش دور هاله اطراف نوک پستان که تیره‌تر است، انجام می‌شود و برش دیگر به‌طور عمودی از هاله دور نوک پستان تا چین زیر پستان انجام می‌گیرد.


 چه کار کنیم تا از نتیجه عمل رینوپلاستی‌مان راضی باشیم؟

دکترکربلایی خانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی: بینی عضوی واحد در مجموعه صورت است و در صورتی که قسمت‌هایی از آن بیش از حد برداشته شود، بازسازی آن کار بسیار مشکلی است. از آنجا که بینی پس از عمل چندین ماه در حال تغییرات است هرگونه روتوش و بازبینی را تا ۶ الی ۱۲ ماه به تاخیر می‌اندازیم.
چه کار کنیم تا از نتیجه عمل رینوپلاستی‌مان راضی باشیم؟

دکترکربلایی خانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی:

بینی عضوی واحد در مجموعه صورت است و در صورتی که قسمت‌هایی از آن بیش از حد برداشته شود، بازسازی آن کار بسیار مشکلی است. از آنجا که بینی پس از عمل چندین ماه در حال تغییرات است هرگونه روتوش و بازبینی را تا ۶ الی ۱۲ ماه به تاخیر می‌اندازیم. هیچ عمل جراحی زیبایی نمی‌تواند به‌طور کامل بی‌عیب و نقص و تمام‌عیار باشد. احساس رضایت و لذت شما از نتیجه عمل زمانی حاصل می‌شود که شما فارغ از هر‌گونه کمال‌گرایی و توجه وسواس‌گونه به عیوب کوچک، نسبت به تغییرات مثبت بینی و رفع عیوبی که قبل از عمل جراحی در بینی داشته‌اید توجه و تمرکز کنید. اگر شما وسواس بیش از حد برای نتیجه عمل دارید، بهتر است از انجام عمل جراحی بینی منصرف شوید. توجه داشته باید هر ایراد جزئی بینی پس از عمل جراحی نیاز به عمل ترمیمی مجدد ندارد، زیرا نتایج عمل مجدد معمولا غیر‌قابل پیش‌بینی و دارای ریسک بیشتری است.

جراح پلاستيك بينی سينه شكم ليپوماتيك و پيكرتراشی - دكتر علی كربلايی خانی  قبل از عمل این نکات را جدی بگیرید:

 خوردن آسپرین و ترکیبات مشابه آن را شامل مسکن‌های غیر استروئیدی مانند مفنامیک اسید، دیکلوفناک و... که مانع از بند آمدن خون می‌شود از ۲ هفته قبل قطع کنید و با مشورت با پزشک خود داروی مسکن مناسب را جایگزین کرده و در موارد ضروری از استامینوفن استفاده کنید.
 نیکوتین موجود در سیگار موجب تنگی رگ‌ها و اختلال در گردش خون می‌شود که نتیجه آن تاخیر در بهبود زخم‌های پس از عمل است، بنابراین بهتر آن است که حداقل از ۲ هفته قبل از جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید.
 هرگونه داروی خاصی مصرف می‌کنید یا اگر دچار بیماری خاصی هستید قبل از عمل پزشک خود را مطلع کنید. از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان خودداری کنید. استفاده از لباس‌های دکمه‌ای که به‌راحتی پوشانیده می‌شود توصیه می‌گردد.

کبودی و ورم بعد از عمل بینی تا چه اندازه طبیعی است؟

پس از ۷ روز اول بعد از عمل می‌توانید ۲ ساعت قبل از مراجعه برای برداشتن قالب به‌طور عادی دوش گرفته و حتی قالب بینی خود را خیس کنید. اگرچه کبودی و خونمردگی‌های داخل چشم پس از عمل جراحی در همه بیماران اتفاق نمی‌افتد، ولی پیدایش کبودی پس از عمل امری طبیعی است به‌ویژه اگر قسمتی از استخوان‌های بینی برداشته یا جابه‌جا شده باشد. میزان این کبودی و زمان لازم برای از بین رفتن آن گوناگون و معمولا بسیار ناچیز است و پس از ۷ تا ۱۰ روز رفع خواهد شد. شدت و ضعف تورم بینی و کبودی پس از عمل به عواملی مانند سن بیمار و جنس پوست و اقدامات مقتضی جراحی بستگی دارد و معمولا تا ۳ روز پس از عمل به حداکثر می‌رسد و پس از آن به سرعت کاهش می‌یابد. توصیه می‌شود برای کاهش تورم و کبودی در چند ساعت اول بلافاصله پس از عمل و کمپرس یخ در گوشه‌های چشم و پیشانی استفاده کنید و هنگام استراحت دو بالش زیر سر قرار دهید. همچنین می‌توانید محل کبودی‌ها را با آرایش بپوشانید. تورم اولیه بینی پس از جراحی در همان هفته اول بسیار کم خواهد شد، ولی از نظر بهبود کامل تورم و شکل‌گیری بینی حداقل یک سال زمان نیاز دارد.

 چاقی‌های شکمی با روش آبدومینوپلاستی از بین می‌روند؟

دکترکربلایی خانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی: در این جراحی که ما‌حصل آن کوچک کردن شکم و حذف چربی اضافی است، به این صورت است که طی این روش چربی و پوست اضافه از بالا و پایین برداشته شده و ظاهر برآمده شکم اصلاح می‌شود.
چاقی‌های شکمی با روش آبدومینوپلاستی از بین می‌روند؟

دکترکربلایی خانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی:

در این جراحی که ما‌حصل آن کوچک کردن شکم و حذف چربی اضافی است، به این صورت است که طی این روش چربی و پوست اضافه از بالا و پایین برداشته شده و ظاهر برآمده شکم اصلاح می‌شود. از نکات مهم قابل ذکر ایجاد اسکارهای وسیع روی پوست بدن است که برای برداشتن و ترمیم آن‌ها احتیاج قطعی به جراحی پیدا می‌شود. وسعت این اسکار‌ها می‌تواند از یک سمت لگن تا سمت دیگر آن باشد. این عمل ظاهر شما را بهبود داده و باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.

چه کسی بهترین کاندیدا برای این جراحی است؟

 بهترین کاندیدا برای این عمل افرادی هستند که شکم‌های بزرگ و پر‌چربی دارند و پوست‌شان آویزان است و با رژیم غذایی یا برنامه منظم ورزشی لاغر نمی‌شوند، ولی در عین حال قسمت‌های دیگر بدن آن‌ها متناسب است.
 این جراحی به‌ویژه برای خانم‏هایی که بارداری‌های متعدد داشته‌اند و پوست شکم‌شان دچار کشش شده و از طرفی عضلات شکم‌شان موقعیت طبیعی خود را از دست داده، توصیه می‌شود.

چه کسانی باید از انجام این عمل صرف‌نظر کنند؟

از طرفی افرادی که تصمیم به کاهش وزن شدید یا خانم‌هایی که قصد باردار شدن دارند، نباید این عمل را انجام دهند. توجیه آن نیز این است که طی این عمل جراحی عضلات راست شکم کنار یکدیگر فیکس می‌شود، ولی طی بارداری و درنتیجه رشد جنین این عضلات از هم دور شده و شکم باز به وضعیت قبل از آبدومینوپلاستی بر‌می‌گردد.

عوارض و خطرات

سالانه هزاران عمل آبدومینوپلاستی موفق در سطح دنیا انجام می‌شود، خصوصا اگر این عمل توسط یک جراح ماهر و باتجربه در این زمینه انجام شود، نتیجه عمل عموما رضایت‌بخش است. با وجود این همیشه خطرات و عوارض خاصی ممکن است همراه با این جراحی دیده شود.

عوارض نادری مثل درد، کبودی، سفتی و تشکیل لخته‌های خونی در ناحیه عمل و بی‌حسی موقت پوست انتهایی محل عمل برای چند هفته ممکن است به‌وجود بیاید.

جلوی عوارض را می‌توان با انجام درست و به‌موقع سفارش‌های جراح معالج قبل و بعد از عمل و تحرک داشتن بعد از عمل جراحی (در اولین فرصتی که فرد توان راه رفتن دارد) به حداقل و صفر کاهش داد.

آماده شدن برای عمل جراحی

برای اینکه برای جراحی آماده شوید به شما دستورالعمل‌هایی داده می‌شود که عبارتند از: راهنمایی‌های لازم درمورد خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها، سیگار کشیدن، ویتامین‌ها و داروهایی که مصرف آن‌ها توسط فرد ممنوع است.

اگر فرد سیگاری است، سیگار کشیدن باید یک یا ۲ هفته قبل از جراحی و تا ۲ هفته بعد از آن کنار گذاشته شود. اجتناب از برخوردهای طولانی‌مدت با نور آفتاب به‌ویژه در‌مورد پوست شکم و اجتناب از رژیم‌های سخت و فشرده غذایی خیلی مهم است. رعایت تمام این نکات می‌تواند سرعت ترمیم پوستی را افزایش دهد. فرد باید از نظر عفونت‌ها بررسی شود و مراقبت‌های لازم را در این زمینه داشته باشد، زیرا این عوامل حتی یک سرما خوردگی ساده می‌تواند باعث به تعویق افتادن زمان عمل جراحی شود.

داشتن یک همراه یا پرستار که در انجام کارهای روزمره بعد از ترخیص به فرد کمک کند، ضروری است.

تکنیک عمل

عمل آبدومینوپلاستی کامل می‌تواند ۲ تا ۵ ساعت طول بکشد، ولی عمل آبدومینوپلاستی جزئی که فقط نواحی زیر ناف را تخلیه می‌کنند، یک تا ۲ ساعت به طول خواهد انجامید، پس در هر صورت طول مدت عمل به وسعت عمل جراحی بستگی دارد. در این عمل جراحی یک برش طولی از استخوان لگن یک طرف تا استخوان لگن طرف مقابل ایجاد می‌شود، این خط برش بالای ناحیه تناسلی ایجاد می‌شود و سپس با یک برش گرد در اطراف ناف پوست آزاد شده و درنهایت پوست دیواره شکم زیر ناحیه خط‌دنده‌ها جدا می‌شود. فلپ پوستی بزرگ از دیواره شکم جدا می‌شود تا عضلات طولی نمایان شود، سپس عضلات را به‌هم نزدیک کرده و در کنار هم توسط بخیه فیکس می‌کنم، این مرحله از عمل جراحی باعث باریک شدن کمر می‌شود و سپس اضافات پوست جدا شده و ما‌بقی آن به دیواره شکم بخیه می‌شود و در‌نهایت یک محل جدید برای سوراخ ناف تعیین می‌شود و یک لوله که فضای زیر پوست را به بیرون ارتباط می‌دهد، برای خروج ترشحات کار گذاشته می‌شود.

در یک آبدومینوپلاستی جزئی فقط پوست بین خط برش پایینی و ناف جدا شده و پایین کشیده می‌شود، اضافات آن برداشته شده و مابقی بخیه می‌شود.

 طول دوره نقاهت:

در هر حال طول دوره نقاهت در افراد مختلف، متفاوت است. به‌طوری که در بعضی افراد بازگشت به حالت طبیعی ممکن است ۲ هفته بیشتر طول نکشد درحالی که در بعضی دیگر به ۳ تا ۴ هفته استراحت بعد از عمل نیاز باشد. ورزش به ترمیم زودتر پوست خیلی کمک می‌کند. همچنین ورزش باعث برطرف شدن سریع تورم، جلوگیری از تشکیل لخته‌های خونی و کمک به برگشت توان عادی عضلات می‌شود، ولی از ورزش‌های سنگین تا زمان برگشت به شرایط عادی باید اجتناب کرد. اسکار‌ها ممکن است طی ۳ تا ۶ ماه بعد از عمل بسیار زشت باشند، ولی این طبیعی است و انتظار می‌رود اسکار‌ها طی ۹ ماه تا یک‌سال آینده صاف شوند، اگرچه ممکن است هیچ‌وقت کاملا محو نشوند.

  

برای مشاهده ی نمونه جراحی های دکتر علی کربلایی خانی به صفحات مجازی ایشان مراجعه نمایید.

 دکتر علی کربلایی خانی-فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی 

دکتر علی کربلایی خانی

 

جراح پلاستيك
فوق تخصص  جراحي ترميمي
دست و اعصاب محيطي

 .

 
 
دکتر علی کربلایی خانیآدرس: تهران، ونک، ولیعصر به سمت جنوب، ساختمان پزشکان ۲۵۸۸, بالای داروخانه دکتر فخرایی، طبقه اول واحد ۲  

روزهای مراجعه: دوشنبه و چهارشنبه

دکتر علی کربلایی خانی 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جراح پلاستیک بینی سینه شکم لیپوماتیک و پیکرتراشی - دکتر علی کربلایی‌خانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..