تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بيمه شدگان رايگان از سال ٩٧ فقط بايد به مراكز درمان دولتى مراجعه كنند/ دفترچه بيمه كاغذى حذف نمى‌شود

موهبتی گفت: بر اساس مصوبه مجلس، ٣٤ ميليون نفر بايد صرفا به مراكز درمانى دولتى مراجعه كنند البته ما در كميسيون بهداشت رايزنى كرديم تا مسير سال ٩٦ را ادامه دهيم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهر موهبتى مديرعامل بيمه سلامت در نشست هم انديشى اصحاب رسانه با مديران بيمه سلامت ايران كه در خبرگزارى فارس برگزار شد، با اشاره به مصوبه‌هاى جديد مجلس در زمينه بيمه گفت: يكى از چالش هاى فراروى بيمه‌ها تامين منابع مالى پايدار است.

وى ادامه داد: در انتهاى سال ٩٥ زيان انباشته زيادى داشتيم و اگر اوراق مشاركت به ميزان ٨ هزار ميليارد تومان چاپ نمى‌شد بدهى بيمه سلامت به ١٤ هزار مى رسيد با كمک اوراق ٤٤٠٠ ميليارد از بدهى‌ها كاهش پيدا كرد.

وصول نشدن 1700 میلیارد بودجه بیمه سلامت در سال گذشته 

موهبتى با بيان اينكه در سال گذشته 1700 میلیارد بودجه ما وصول نشد، گفت: در سال ٩٦ بر اساس پيش بينى‌ها بدهى‌ها به ٩ هزار ميليارد تومان خواهد رسيد.

مديرعامل بيمه سلامت عنوان كرد: رویکرد سازمان بیمه سلامت مدیریت هزینه‌هاست که طی ماه‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته است، آثار مدیریت هزینه در آینده مشخص می‌شود و نمی‌توان گفت که 40 تا 50 درصد هزینه‌ها كاهش مى‌يابد بلكه با بهترين عملكرد در مديريت هزينه در نهايت ١٠ درصد هزينه ها را مى توان کاهش داد.

وى افزود: اكنون بودجه تخصیصى ماه دوازدهم را دریافت می‌کنیم و عملا فقط می‌توانیم بدهی‌های خود را تا تیر ماه پرداخت کنیم، این هشت ماه (از تیر ماه تاکنون) ماهی 1300 ميليارد تومان هزینه برای بيمه سلامت به دنبال دارد.

تغییر در بودجه بیمه سلامت به دلیل کاهش درآمدها

موهبتى با اشاره به بودجه بيمه سلامت در سال ٩٧ گفت: در كميسيون مجلس مقرر شده بود كه ٧٥٠٠ میلیارد تومان اسناد خزانه با بازپرداخت حداکثر سه سال برای پرداخت بدهی‌ها به سازمان بيمه سلامت بودجه تخصيص پيدا كند اما به دليل اينكه درآمدها از ١٥ هزار ميليارد به ٩٥٠٠ كاهش پيدا كرد، در نهایت بودجه از راه اسناد خزانه به ٤٧٥٠ میلیارد تومان رسيد.

مديرعامل بيمه سلامت با تاكيد بر اينكه در سال ٩٧ با چالش روبرو خواهيم شد، اظهار كرد: در سال ٩٧ دولت ٤٧٥٠ میلیارد تومان اسناد در اختیار سازمان بیمه سلامت خواهد گذاشت که بتوانیم بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کنیم البته اين رقم در هنگام نقد شدن به ٣٥٠٠ ميليارد تومان مى‌رسد و نگرانی‌های ما در بخش بودجه سال 97 هنوز وجود دارد افزون بر اين نمى توانيم به داروخانه ها و دانشگاه هاى علوم پزشكى اوراق پرداخت كنيم.

وى با اشاره به مصوبه جديد مجلس در خصوص مراجعه بيمه شدگان رايگان به مراكز درمانى گفت: یکی دیگر از مصوبات مجلس این است که بيمه شدگان رايگان به مراکز درمانی دانشگاهی مراجعه کنند و اگر فردى بخواهد به مراكز خصوصى مراجعه كند بايد حق بيمه پرداخت و در صندوق بيمه ايرانيان قرار گيرند.

موهبتى ادامه داد: بر اساس اين مصوبه ٣٤ ميليون نفر بايد صرفا به مراكز درمانى دولتى مراجعه كنند البته ما در كميسيون بهداشت رايزنى كرديم تا مسير سال ٩٦ را ادامه دهيم؛ يعنى فقط بيمه شدگان صندوق همگانى بيمه سلامت به مراكز دولتى مراجعه كنند و مردم با چالش كمترى مواجه شوند.

فقط 11 درصد از مردم امکان پرداخت حق بیمه ندارند

مديرعامل بيمه سلامت تصريح كرد: در همه جاى دنيا اين گونه است كه بيمه شدگان رايگان به مراكز دولتى مراجعه كنند بر اساس تحقيقات ما تنها 11 درصد افراد امکان پرداخت حق بیمه ندارند٬ اما اكنون ١٠٠ درصد روستاییان کشور رایگان بیمه شدند.

موهبتى گفت: دفترچه بيمه به دليل نبود زيرساخت هاى الكترونيكى در كشور به طور كامل حذف نمى‌شود زيرا جمعيت ٢٣ ميليونى ما در روستاها هستند و حذف دفترچه غير ممكن است البته استفاده از دفترچه كاغذى كاهش پيدا خواهد كرد و مكانيزه كردن خدمت در مديريت هزينه ها و تصميم گيرى ها به سلامت و حفاظت مالى مردم كمك خواهد كرد.

در حال تكميل/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بيمه شدگان رايگان از سال ٩٧ فقط بايد به مراكز درمان دولتى مراجعه كنند/ دفترچه بيمه كاغذى حذف نمى‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..