تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوشی آلکاتل وان به همراه آلکاتل 3 و آلکاتل 5 به‌صورت رسمی معرفی شد

سری گوشی‌های جدید آلکاتل وان، آلکاتل ۳ و آلکاتل ۵ به‌صورت رسمی توسط TCL معرفی شدند. تمامی مدل‌ها نمایشگر کشیده ۱۸:۹ دارند.

شرکت چینی TCL از گوشی‌های جدید با برند آلکاتل به‌صورت رسمی رونمایی کرده است. این سازنده‌ی چینی، پنج گوشی آلکاتل ۵، آلکاتل ۳، آلکاتل ۳ ایکس (Alcatel 3X)، آلکاتل ۳ وی (Alcatel 3V) و آلکاتل وان ایکس (Alcatel 1X) را به‌زودی وارد بازار خواهد کرد.

گوشی‌هایی که اخیراً توسط این شرکت معرفی شده‌اند، نمایشگر فول‌ویو (FullView) با نسبت تصویر ۲ به ۱ دارند که بر اساس ادعای TCL، باعث جای‌گیری بهتر آن‌ها در دست می‎شود. ضمن اینکه قابلیت فیس کِی (Face Key) برای این مدل‌ها در نظر گرفته شده است که هویت کاربران را با بررسی ۱۰۰۰ نقطه‌ی مختلف صورت، احراز می‌کند. البته اگر سنسور اثر انگشت را همچنان ترجیح می‌دهید، تمامی گوشی‌های جدید آلکاتل با این قابلیت ارائه می‌شوند؛ هرچند یک نسخه از آلکاتل وان ایکس بدون حسگر اثر انگشت به بازار عرضه خواهد شد.

TCL وعده داده است که گوشی‌های هوشمند جدیدش، به‌روزرسانی‌های امنیتی سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد؛ حداقل می‌توانید انتظار داشته باشید که وصله‎های امنیتی جدید، هر سه ماه یک‌بار برای این مدل‌ها منتشر شوند. در ادامه، مشخصات گوشی‌های جدید آلکاتل آمده است:

آلکاتل ۵مشخصات / گوشی آلکاتل ۵پردازندهمدیاتک MT۶۷۵۰سیستم‌عاملاندروید نوقا حافظه‌ی رمدو گیگابایت / سه گیگابایتصفحه نمایشنمایشگر ۵.۷ اینچی IPS LCD با رزولوشن HD+حافظه ذخیره‌سازی۱۶ گیگابایت / ۳۲ گیگابایتmicroSDحداکثر ۳۲ گیگابایتدوربین اصلی

۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F۲.۲، فلاش LED 

دوربین جلو

دوگانه ۳ و ۵ مگاپیکسلی

ارتباطات

بلوتوث ۴.۲، یواس‌بی نوع سی

سیم کارتنانو سیمباتری۳۰۰۰ میلی‎آمپر ساعت

متفاوت‌ترین محصولی که توسط آلکاتل ارائه شده، مدل آلکاتل ۵ است؛ این گوشی قدرت سخت‌افزاری بیشتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد. این فبلت به صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است؛ نسبت ابعاد نمایشگر، ۲ به ۱ و رزولوشن آن +HD (یا ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) است. تراشه هشت هسته‎ای MT6750 مدیاتک (متشکل از چهار هسته با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس ۱.۰ گیگاهرتز) قدرت پردازشی آلکاتل ۵ را تأمین می‌کند.

آلکاتل 5

این مدل به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و بر اساس ادعای شرکت سازنده، شارژدهی باتری در حالت مکالمه مداوم به ۱۸ ساعت می‎رسد. قدرت‌مندترین نسخه از آن با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ارائه خواهد شد؛ مدل پایه نیز از ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه بهره می‎گیرد. فضای ذخیره‌سازی نسخه‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی تا حداکثر ۳۲ گیگابایت دیگر از طریق کارت حافظه Micro SD قابل افزایش است.

در پنل پشتی آلکاتل ۵ از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است که لنزی با گشودگی F2.2 دارد؛ لرزش‌گیر الکترونیکی (EIS) برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده و عکس‌برداری HDR امکان‎پذیر است. برای دوربین سلفی، TCL از دو سنسور ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده است؛ سنسور دوم برای عکاسی سلفی با زاویه دید ۱۲۰ درجه کاربرد خواهد داشت. زمانی‌که دوربین بیشتر از دو چهره را در هنگام عکاسی سلفی تشخیص دهد، به‌صورت خودکار به سنسور ۵ مگاپیکسلی سوئیچ خواهد کرد. با توجه به اینکه دوربین سلفی، فلاش LED دارد؛ می‌تواند عکس‌های مناسبی در محیط‎های تاریک به ثبت برساند.

آلکاتل 5

قابلیت‌های نرم‌افزاری دیگری برای آلکاتل ۵ در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به حالت عکاسی برای شبکه‌های اجتماعی (Social Mode) اشاره کرد؛ به کمک این ویژگی می‌توانید با ترکیب تصاویر و استفاده از قالب‌های پیش‌فرض، عکس‌های کلاژ ایجاد کنید. بلوتوث ۴.۲، NFC، چیپ رادیو، درگاه یواس‌بی نوع سی ۲.۰، پشتیبانی از LTE Cat.4 و وای‌فای ۸۰۲.۱۱/b/g/n از دیگر مشخصات میان‌رده جدید TCL است.

بر اساس اعلام رسمی، این مدل به رنگ مشکی متالیک و طلایی متالیک به بازار عرضه خواهد شد و ۲۲۹.۹۹ یورو (یا ۲۸۱.۵۴ دلار) قیمت‌ دارد. باید اشاره کرد که سیستم‌عامل اندروید نوقا روی گوشی جدید آلکاتل ۵ اجرا می‌شود؛ هرچند مشخص نیست چه زمانی به اندروید اوریو آپدیت خواهد شد.

سری آلکاتل ۳مشخصات / گوشی آلکاتل ۳ ایکسآلکاتل ۳ ویآلکاتل ۳پردازندهمدیاتک MT6739مدیاتک MT8735Aمدیاتک MT8735Aسیستم‌عاملاندروید نوقااندروید اوریواندروید اوریوحافظه‌ی رمدو گیگابایت / سه گیگابایتدو گیگابایتدو گیگابایت صفحه نمایشنمایشگر ۵.۷ اینچی IPS LCD با رزولوشن HD+۶ اینچی IPS LCD با رزولوشن FHD+نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن HD+حافظه ذخیره‌سازی۱۶ گیگابایت و ۳۲ گیگابایت۱۶ و ۳۲ گیگابایت۱۶ گیگابایتmicroSD

حداکثر ۱۲۸ گیگابایت

حداکثر ۱۲۸ گیگابایت

حداکثر ۱۲۸ گیگابایتدوربین اصلی

۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0 و ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.2، فلاش LED دوگانه

۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.2 و ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.4، فلاش LED دوگانه

۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0، فلاش LED دوگانه

دوربین جلو

۵ مگاپیکسلی

۵ مگاپیکسلی

 ۵ مگاپیکسلی

ارتباطات

بلوتوث ۴.۲، میکرو یواس‌بی

بلوتوث ۴.۲، میکرو یواس‌بی

بلوتوث ۴.۲، میکرو یواس‌بی

سیم کارتنانو سیمنانو سیمنانو سیمباتری۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۳۰۰۰ میلی‎آمپر ساعت۳۰۰۰ میلی‎آمپر ساعت

شرکت TCL، سه گوشی آلکاتل ۳، آلکاتل ۳ ایکس و آلکاتل ۳ وی را از سری «آلکاتل ۳» معرفی کرده است. بزرگ‎ترین آن‌ها، مدل «وی» محسوب می‌شود که نمایشگری ۶ اینچی با رزولوشن +FHD یا ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد؛ ضمن اینکه به ۲ گیگابایت رم مجهز شده است و ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد. در صورتی‌که به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید از کارت حافظه میکرو SD استفاده کنید که دست‌یابی به ۱۲۸ گیگابایت حافظه بیشتر را برای شما میسر خواهد کرد.‎

آلکاتل 3 وی

آلکاتل ۳ وی

آلکاتل ۳ وی به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است که با یک‌بار شار‌ژ کامل باتری، می‌توانید تا ۱۴ ساعت از آن استفاده کنید. این فبلت ۶ اینچی به دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است؛ دوربین ثانویه گوشی، فلاش LED مجزا دارد و از سیستم لرزش‌گیر الکترونیکی (EIS) برخوردار است. قابلیت ساخت تصاویر کُلاژ نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در پنل پشتی، دو سنسور ۱۲ و ۲ مگاپیکسلی جای گرفته است و دوربین اصلی، از سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus) بهره می‎گیرد. دوربین اصلی می‌تواند تصاویری با افکت بوکه به ثبت برساند؛ در این تصاویر، پس‌زمینه مات می‌شود و دوربین روی سوژه فوکوس می‌کند. مدل «وی» آلکاتل ۳ فاقد درگاه یواس‌بی نوع سی است و از پورت میکرو یواس‌بی استفاده می‌کند؛ ضمن اینکه با پشتیبانی از NC، بلوتوث ۴.۲ و دو سیم‌کارت عرضه خواهد شد. 

آلکاتل 3 ایکس

آلکاتل ۳ ایکس

آلکاتل ۳ ایکس‌، نسخه نسبتاً کوچک‌تر آلکاتل ۳ وی محسوب می‌شود؛ این گوشی به نمایشگر ۵.۷ اینچی +HD از نوع IPS LCD مجهز شده است و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد. بر اساس اعلام شرکت TCL، گوشی جدید آلکاتل در دو مدل با ۲ گیگابایت رم و ۳ گیگابایت رم عرضه خواهد شد و به ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که می‌توان با استفاده از کارت حافظه میکرو SD، فضای ذخیره‌سازی را گسترش داد.

آلکاتل 3 ایکس

آلکاتل ۳ ایکس

در پنل پشتی، دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی (با گشودگی F2.0 و زاویه دید ۷۸.۴ درجه) و ۵ مگاپیکسلی (با گشودگی F2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه) جای گرفته است و لرزش‌گیر الکترونیکی (EIS) به دوربین کمک می‌کند. گوشی ۵.۷ اینچی آلکاتل از سری آلکاتل ۳ دو میکروفون با قابلیت حذف نویز دارد و مانند مدل «وی» به درگاه میکرو یواس‌بی مجهز شده است.

کوچک‌ترین گوشی آلکاتل از این خانواده، مدل آلکاتل ۳ محسوب می‌شود که نمایشگری ۵.۵ اینچی +HD و ۲ گیگابایت رم دارد. فضای ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایتی آن نیز با استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقاء است. مانند مدل‎های دیگر، این گوشی از باتری ۳۰۰۰ میلی‎آمپر ساعت استفاده می‌کند و در پنل پشتی آن، یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با F2.0 جای گرفته است. برای عکاسی سلفی، گوشی به سنسور ۵ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر وابسته خواهد بود.

آلکاتل 3

آلکاتل ۳ به یک دوربین در پنل پشتی مجهز شده است.

در رابطه با تراشه به‌ کار گرفته‌شده در گوشی‌های آلکاتل ۳، تمامی پردازنده‌ها تنها چهار هسته پردازشی دارند؛ مدل آلکاتل ۳ به تراشه MT6739 مدیاتک با چهار هسته پردازشی ۱.۲۸ گیگاهرتزی مجهز شده است. آلکاتل ۳ وی و آلکاتل ۳ ایکس نیز به ترتیب از تراشه MT8735A با چهار هسته پردازشی ۱.۴۵ گیگاهرتزی و MT6739 با چهار هسته پردازشی ۱.۲۸ گیگاهرتزی بهره می‌گیرد.

شرکت TCL اعلام کرده است که گوشی‌های آلکاتل ۳، آلکاتل ۳ ایکس و آلکاتل ۳ وی  را به ترتیب با قیمت ۲۳۴ دلار، ۲۲۰ دلار و ۱۸۴ دلار به بازار عرضه خواهد کرد. به‌جز مدل دوم، دو گوشی دیگر به سیستم‌عامل اندروید اوریو مجهز شده‌اند؛ آلکاتل ۳ ایکس، سیستم‌عامل قدیمی‌تر اندروید نوقا را اجرا می‌کند.

آلکاتل وان ایکس (Alcate 1X)مشخصات / گوشی آلکاتل وان ایکسپردازندهمدیاتک MT۶۷۳۹سیستم‌عاملنسخه «گو» اندروید اوریو حافظه‌ی رمیک گیگابایتصفحه نمایشنمایشگر ۵.۳ اینچی FWVGAحافظه ذخیره‌سازی۱۶ گیگابایتmicroSDحداکثر ۲ گیگابایتدوربین اصلی

۱۳ مگاپیکسلی  یا هشت مگاپیکسلی (بسته به منقطه عرضه)

دوربین جلو

 ۵ مگاپیکسلی

ارتباطات

بلوتوث ۴.۲، میکرو یواس‌بی

سیم کارتنانو سیمباتری۲۴۶۰ میلی‎آمپر ساعت

ارزان‌قیمت‎ترین گوشی که توسط TCL معرفی شده است، آلکاتل وان ایکس نام دارد. این گوشی را می‌توان اولین مدل نامید که نسخه سبک سیستم‌عامل اندروید اوریو را اجرا می‌کند؛ نسخه سبک اندروید که Android Go نامیده می‌شود، برای اجرا روی گوشی‌های مجهز به سخت‌افزار ضعیف توسعه یافته است.

آلکاتل وان

گوشی ارزان‏‌قیمت با برند آلکاتل به دوربین ۱۳ یا ۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود؛ بسته به منقطه محل عرضه، دوربین متفاوت است. بااین‌حال هر کدام از این مدل‌ها می‌توانند با رزولوشن 1080p Full HD فیلم‌برداری کنند و از لرزش‌گیر الکترونیکی (EIS) بهره می‎گیرند. عکاسی سلفی به کمک دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسلی در جلوی گوشی امکان‌پذیر است؛ بدین منظور، فلاش LED در بالای نمایشگر قرار دارد.

آلکاتل وان 1

نمایشگر ۵.۳ اینچی این گوشی رده‌پایین، نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ و رزولوشن ۴۸۰ در ۹۶۰ پیکسل دارد؛ ضمن اینکه آلکاتل وان به باتری ۲۴۶۰ میلی‎‌آمپر ساعت مجهز شده است. مدل مذکور در ماه آوریل با قیمت ۱۰۰ یورو (نسخه تک‌ سیم‌کارت) یا ۱۱۰ یورو (نسخه دو سیم‌کارت) به بازار عرضه خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوشی آلکاتل وان به همراه آلکاتل 3 و آلکاتل 5 به‌صورت رسمی معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..