تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت روستای هدف گردشگری «پاطاق» به روایت تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روستایی که در بررسی کارشناسان و براساس سنجش معیار‌ها و ملاک‌های مشخص به عنوان روستای پاک منطقه سر پل ذهاب شناخته شد،  «پاطاق» نام دارد. این روستا از توابع دهستان «بشیوه» به حساب می‌آید و در ۱۵ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب قرار گرفته است.

وضعیت فعلی روستای هدف گردشگری پاطاق به روایت تصاویر

بنابر این گزارش، روستای پاطاق یکی از روستا‌های هدف گردشگری کشورمان است و در آبان ماه سال جاری بر اثر رخ دادن زلزله ۷ ونیم ریشتری سر پل ذهاب صدمات زیادی دیده است.

وضعیت فعلی روستای هدف گردشگری پاطاق به روایت تصاویر

 از جاذبه‌های روستای پاطاق می‌توان به «زیج منیژه» اشاره کرد. زیج منیژه در دوره حکومت ساسانیان ساخته شده است. این بنا در سال ۱۳۸۴ به ثبت ملی رسیده است.

گفتنی است؛ منیژه دختر افراسیاب و دلداده بیژن و از شاهزاده‌های توران بوده است. مردم تورانی در گذشته به عنوان یکی از دو قوم ایرانی محسوب می‌شدند و از نوادگان فریدون بودند.

وضعیت فعلی روستای هدف گردشگری پاطاق به روایت تصاویر


یادآور می‌شود روستای هدف گردشگری پاطاق و اهالی آن در ماه‌های بعد از زلزله بزرگ سر پل ذهاب وضعیت چندان مناسبی را پشت سر نمی‌گذارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت روستای هدف گردشگری «پاطاق» به روایت تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..