تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین اخبار از جعبه سیاه هواپیمای ATR۷۲

به گزارش شمانیوز: مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری زمان سقوط هواپیمای ATR۷۲ آسمان را بین ساعت ۹:۳۰ تا ۹:۳۴ دقیقه عنوان کرد و گفت: گرفتن چگ سفید امضا و اجبار خلبان به پرواز را تأیید نمی‌کنم.

حسن رضایی‌فر با بیان اینکه در هر پروازی خلبان موظف به دریافت گزارشات هواشناسی است، اظهار داشت: خلبان پرواز تهران ـ. یاسوج نیز گزارشات هواشناسی را گرفته بود و وضعیتی که برای پرواز به خلبان داده شد همان وضعیتی بود که برج فرودگاه به پرواز اعلام کرد یعنی تغییر چندان خاصی وجود نداشت.

وی در مورد علل سقوط هواپیمای تهران ـ. یاسوج، گفت: در گزارشی که دیشب در وبسایت سازمان هواپیمایی کشور منتشر شد، توضیح دادم که گزارش هواشناسی که به خلبان داده شده برای پرواز مناسب بوده، چون این گزارش هم مسیر پروازی و هم فرودگاه یاسوج است.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اگر بخواهیم به طور نقطه‌ای یا لحظه‌ای هوا را ببینیم که آیا پدیده خاصی اتفاق افتاده، باید جعبه سیاه هواپیما وجود داشته باشد تا ببینیم که خلبان با توربولانس یا چیز دیگری برخورد کرده است یا نه، که متأسفانه هنوز جعبه سیاه را پیدا نکرده‌ایم.

رضایی‌فر با بیان اینکه در همه مکالماتی که برج مراقبت با پرواز داشته حتی در لحظات آخر هم خلبان هیچ نقص فنی را گزارش نکرد، گفت: هواپیما ساعت ۸ و ۵ دقیقه از فرودگاه مهرآباد پرواز کرد، ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه از رادار خارج شد و بعد از آن سه بار مکالمه داشته است.

وی بیان کرد: خلبان در دو بار از مکالمات که بعد از خارج شدن از رادار هست مسافت را اعلام کرد و در مکالمه سوم که ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه بود آخرین دریافت گزارشات هواشناسی را اعلام کرد، پس ما تا ساعت ۹:۳۰ پرواز داشتیم ۵ دقیقه هم خارج از رادار مکالمه وجود داشت یعنی بعد از خروج از رادار به دلیل کوهستانی بودن منطقه ۵ دقیقه هم پرواز انجام داده است.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: ساعت ۹ و ۳۴ دقیقه که مرکز کنترل خلبان را صدا کرد خلبان جواب نداد یعنی زمان سانحه بین ۹:۳۰ تا ۹:۳۴ دقیقه بود.

رضایی‌فر با بیان اینکه گرفتن چک سفید امضا از خلبان و اجبار خلبان به پرواز را تأیید نمی‌کنم، گفت: تصمیم‌گیری برای پرواز توسط خلبان انجام می‌شود، خلبان مراجعه کرده و اطلاعات هواشناسی را هم گرفته پرواز هم به موقع انجام شده و بعید است چنین موضوعی صحت داشته باشد.

وی با تأیید این موضوع که فرودگاه یاسوج رادار ندارد، ابراز کرد: از بیش از ۷۰ فرودگاه تنها چهار فرودگاه کشور رادار دارند آن‌ها رادار‌های تقرب هستند، رادار برای افزایش کنترل ترافیک است که پرواز‌ها را به هم نزدیک‌تر کرده و ظرفیت فرودگاه را بالاتر ببرد و برای فرودگاه‌هایی وجود دارد که ترافیک زیادتری را می‌توانند دریافت کنند مثل فرودگاه مهرآباد که روزی ۴۰۰ تا ۵۰۰ پرواز دارد، اما فرودگاه یاسوج هفته‌ای دو یا سه پرواز دارد.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه جعبه سیاه هنوز در لاشه هواپیما پیدا نشده، گفت: ما احتمال می‌دهیم جعبه سیاه در لاشه باشد، چون در مورد عکسی که از دم هواپیما داریم و کارشناسان فرانسوی هم در حال ارزیابی آن هستند، گفته می‌شود، چون دیواره‌های جلویی نگهدارنده محفظه سالم است احتمالا باید پشت این محفظه باشد، اما اگر از زیر ضربه خورده باشد ممکن است نزدیک دم هم افتاده باشد، اما خیلی محتمل است که هنوز داخل دم هواپیما مانده باشد.

رضایی‌فر بیان کرد: در وضعیت کنونی، ارتفاع برف بسیار زیاد است باید صبر کنیم تا ارتفاع برف پایین بیاید و قطعات بالا بیایند و عملیات جستجو را برای پیدا کردن قطعات انجام دهیم که نه فقط جعبه سیاه بلکه بسیاری دیگر از قطعات هم برای ما مهم است.

وی تصریح کرد: جعبه سیاه تنها یکی از قطعاتی است که می‌توان با آن علت سانحه را مشخص کرد، با مشارکت کارشناسان فرانسوی دوره آموزشی در نظر گرفتیم که هم در دامنه جنوبی و هم در دامنه شمالی کوه دنا چه قطعاتی را لازم است امدادگران برای ما بیاورند تا ما بتوانیم هر چه زودتر علت سانحه را بررسی کنیم.

تسنیم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین اخبار از جعبه سیاه هواپیمای ATR۷۲»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..