تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت و شیائومی در حوزه‌های هوش مصنوعی و سخت‌‌افزار همکاری می‌کنند

مایکروسافت و شیائومی طی قراردادی، در حوزه‌هایی نظیر هوش مصنوعی، رایانش کوانتومی و تولید سخت‌افزار با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

پس از آنکه مایکروسافت و شیائومی در  سال ۲۰۱۵ برای استفاده از ویندوز ۱۰ روی محصولات شیائومی با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردند، همکاری این دو کمپانی ادامه یافت تا اینکه شیائومی و مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ برای استفاده از سرویس‌های مایکروسافت روی محصولات شیائومی به توافق رسیدند. حال گزارش‌ها نشان از این دارند که دو کمپانی شیائومی و مایکروسافت قراردادی با عنوان Strategic Framework Memorandum of Understanding یا MoU امضا کرده‌اند تا در حوزه‌هایی نظیر هوش‌ مصنوعی و به‌خصوص استفاده از دستیار صوتی کورتانا، رایانش ابری و سخت‌افزار با یکدیگر همکاری کنند.

شیائومی تا به امروز توجه اصلی خود را معطوف گوشی‌های هوشمند و به‌ویژه بازار آسیا کرده است. بازار گوشی‌ هوشمند بنابر گزارش اخیر گارتنر برای اولین بار شاهد رکود در سال جاری خواهد بود؛ ولی شیائومی و هواوی تنها شرکتهایی هستند که سهم خود از بازار را افزایش داده‌اند. همکاری شیائومی با مایکروسافت را می‌توان بهترین روش برای آغاز حضور پررنگ‌تر شیائومی در بازارهای غربی بدانیم؛ این کمپانی چینی در پی ورود به بازار بورس با ارزشی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار است.

در سوی دیگر این قرارداد همکاری، مایکروسافت قرار دارد که در سال‌های گذشته سعی کرده است حضور خود در حوزه‌ی سخت‌افزار را کمرنگ‌تر کند. این سیاست پس از شکست تصاحب نوکیا قوت بیشتری گرفته است و مایکروسافت تقریبا فعالیت آن‌چنان زیادی در حوزه‌ی تولید گوشی‌ هوشمند ندارد. البته باید پذیرفت که مایکروسافت هیچ‌گاه از حوزه‌ی موبایل به‌صورت کامل کناره‌گیری نخواهد کرد و در مقابل، در نظر دارد به‌جای حضور مستقیم در این حوزه، همکاری با سایر شرکتها را در دستور کار قرار دهد تا بدین طریق سرویس‌های خود را در اختیار تعداد بیشتری از مخاطبان و کاربران محصولات شرکتهای مختلف بگذارد.

به‌طور حتم همکاری با مایکروسافت منافع زیادی برای شیائومی دارد و این کمپانی می‌تواند به فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای دست یابد که مایکروسافت در اختیار دارد. از جمله‌ی مهم‌ترین فناوری‌های مایکروسافت باید به دستاوردهای این کمپانی در حوزه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اشاره کرد که نتیجه‌ی آن انواع تکنولوژی‌های تشخیص چهره و صدا است که در دستیار صوتی هوشمند کورتانا می‌توان آن را مشاهده کرد. در مقابل مایکروساف می‌تواند با همکاری شیائومی به جامعه‌ی کاربری این کمپانی دست یابد که تعداد آن‌ها کم نیست.

یکی از جذاب‌ترین حوزه‌هایی که احتمالا شاهد همکاری مایکروسافت و شیائومی خواهیم بود، همکاری برای تولید اسپیکر‌های هوشمند مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند کورتانا است. همچنین باید به تولید لپ‌تاپ‌ و تبلت‌ مبتنی بر ویندوز اشاره کرد. رایانش ابری و استفاده از سرویس آژور مایکروسافت توسط شیائومی برای سرویس‌دهی بهتر را نیز باید در نظر داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت و شیائومی در حوزه‌های هوش مصنوعی و سخت‌‌افزار همکاری می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..