تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ARCore؛ فریم‌ورک واقعیت افزوده گوگل در MWC 2018 از راه می‌رسد

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که فریم‌ورک واقعیت افزوده‌ی گوگل موسوم به ARCore در رویداد MWC 2018 برای محصولات اندرویدی منتشر می‌شود.

در اواخر سال گذشته‌ی میلادی، آمیت سینگ، قائم‌مقام واحد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی گوگل، از برنامه‌های این شرکت برای ارائه‌ی اپلیکیشن‌های مبتنی بر واقعیت افزوده برای «صد‌ها میلیون‌ دستگاه» تا پایان سال ۲۰۱۸ پرده برداشت. اکنون به‌ نظر می‌رسد که گوگل در جهت عملی‌‌ کردن وعده‌ی خود، گام‌های ابتدایی را به‌خوبی برداشته است؛ چرا که به گزارش Variety، غول دنیای فناوری، فریم‌ورک ARCore را در رویداد کنگره‌ی جهانی موبایل امسال معرفی خواهد کرد.

ARCore یک کیت توسعه‌ی نرم‌افزار برای واقعیت افزوده است که کار توسعه‌دهندگان را در توسعه‌ی‌ محتوای AR ساده‌تر می‌کند. این کیت از فناوری‌های کنونی گوشی‌‌های هوشمند، نظیر دوربین و ماژول GPS بهره می‌برد؛ بنابر این به احتمال زیاد، با بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار سازگار خواهد بود. به گزارش Variety، گوگل در نظر دارد ARCore را برای شرکای کلیدی خود در دنیای گوشی‌های هوشمند اندروید ارائه دهد. این حرکت، بخشی از تلاش گوگل برای وارد کردن فناوری واقعیت افزوده به گوشی‌های اندروید در جریان رویداد کنگره‌ی جهانی موبایل در شهر بارسلونا خواهد بود.

خاطرنشان می‌کنیم که سال گذشته، نسخه‌‌ای پیش‌نمایش ARCore برای توسعه‌دهندگان منتشر شد؛ اما این کیت در حال حاضر از دستگاه‌های محدودی مانند گوشی‌های پیکسل، گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس، گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۷ پشتیبانی می‌کند. پس از گذشت مدت کوتاهی از زمان معرفی ARCore، تیم لابراتوار دی‌دریم گوگل، چندین محتوای AR را با استفاده از این پلتفرم توسعه داد که اپلیکیشن‌هایی برای قدم زدن در محل‌های مختلف گوگل استریت ویو، اضافه‌ کردن آیتم‌های مجازی به خانه و یادگیری طرز تهیه‌ی اسپرسو را در بر می‌گیرند.

استیکرهای AR یکی از قابلیت‌هایی محسوب می‌شود که از پلتفرم ARCore بهره می‌برد و اوایل ماه دسامبر سال گذشته‌، به‌صورت گسترده‌ای برای دستگاه‌‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال مبتنی بر اندروید اوریو ۸.۱ منتشر شد. چنانچه ARCore‌ در جریان MWC به‌صورت رسمی منتشر شود، می‌تواند نقش یک عامل محرک برای اندروید را ایفا کند تا بدین ترتیب این سیستم‌عامل یارای رقابت با پلتفرم ARKit‌ اپل داشته باشد که سال گذشته همراه با عرضه‌ی آیفون ۱۰ منتشر شد.  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ARCore؛ فریم‌ورک واقعیت افزوده گوگل در MWC 2018 از راه می‌رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..