تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات مهم و کاربردی درباره تمیزکاری خانه

نکات مهم و کاربردی درباره تمیزکاری خانه نکات مهم و کاربردی درباره تمیزکاری خانه 

اینروزها تمیزکاری منازل در ایام مانده به عید در خانه تکانی ها حسابی خانمها را مشغول کرده است. نکاتی برای تمیزکاری خانه برایتان داریم. آیا شما هم با تمیز کردن گوشه هاي قاب و تابلو هاي منزل خود مشکل دارید؟دراین مبحث نکات ریز خانه داری که برای تمیز کردن خانه و مرتب نگه داشتن وسایل منزل بکار میرود را خواهید خواند.

نکات خانه داری که دراین مبحث آورده شده اند، کار مرتب و تمیز نگه داشتین خانه و وسایل مورد نیازمان را بسیار ساده کرده اند.

– برای تمیز کردن گرد و خاک از گوشه هاي شیشه هر قاب تابلویی، میتوانید انتهای شمع هاي سفید را نگهداشته و به گوشه هاي چوب بمالید. با این روش به اسانی گرد و خاک جمع شده در گوشه ها را تمیز می‌کنید.

– قاب هاي آلومینیومی دور پنجره ها را هم میتوانید با کرم براق کننده نقره تمیز کنید.

– واکس خودرو یک تمیزکننده ایده آل و جلادهنده برای کاشی هاي سرامیکی است. مقدار زیادی ازآن رابه روی کاشی ها بمالید و قبل از این که کاملا خشک بشود، با یک دستمال نرم مالش دهید.

واکس ماشین نه تنها کاشی ها را تمیز می‌کند، بلکه به خاطر این که ضدآب است، ظاهر خوب آن رابا دوام بیشتری حفظ می‌کند.

– گاهی اوقات کاغذهای روی شیشه هاي خوراکی مختلف را نمی‌توانیم به اسانی دربیاوریم. برای اینکار قبل از برداشتن کاغذ، کمی روغن، هر نوع روغنی، روی کاغذ بمالید و مدتی کوتاه اجازه دهید همان طور باقی بماند.

سپس با سیم ظرفشویی و ماده اي شوینده آنرا بشویید. میبینید که کاغذ به اسانی از روی شیشه برداشته شده و روغن استفاده شده نیز به وسیله ماده شوینده تمیز میشود.برای تمیز کردن لیوان هایي که روی انها چیزهایی چسبیده و خشک شده هم میتوانید کمی کره بادام زمینی به روی پارچه اي از جنس کتان نرم قرار داده و روی لیوان مالیده و آن آثار خشک شده را پاک کنید.

– برای تمیز کردن دستگاه نظارت از راه دور، ابتدا باتری ها را از دستگاه درآورده و با قلم مو، کمی روی آن الکل بمالید. پس از نیم ساعت دستگاه شما کاملا نو می‌شود.

– برای تمیز کردن چلچراغ کریستال، می‌توانید از دست کش کتانی استفاده کنید. با اینکار لکه هاي انگشت ها به روی کریستال انتقال نمی‌یابد.

– برای پاک کردن جرم کتری، یک فنجان سرکه را در کتری ریخته و بجوشانید. سپس کتری رابا آب بشویید. می بینیند که جرم کتری کاملا برطرف شده است.

– برای تمیز کردن ظروف و وسایل چینی کوچک، آن ها را در سینک قرار داده و با اسپری تمیز کننده شیشه بشویید. سپس با دستمال آشپزخانه خشک کنید.اما برای تمیز کردن چینی هاي بسیار ظریف مانند مجسمه هاي چینی، آنرا از پایه در درست بگیرید و کار تمیز کردن را از قسمت بالا بطرف پایین شروع کنید.

برس لوازم آرایش را در آب گرم محتوی مایع ظرفشویی قرار داده و روی چینی بکشید. بهمین ترتیب آنرا آبکشی کرده و روی یک حوله کاغذی بگذارید تا خشک شود.

– برای براق کردن ظروف برنجی که به شدت کدر شده اند، از مخلوط نمک و سرکه استفاده کرده و محلول رابا یک پارچه لطیف روی بخش کدر بمالید.

– برای پاک کردن لکه ظروف پلاستیکی نیز از لیمو ترش به تنهایی و یا همراه با آب استفاده کنید. بدین ترتیب لکه ها به اسانی از بین میروند.با توجه به نکات ریز خانه داری می‌توانید خانه اي تمیز و مرتب داشته باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات مهم و کاربردی درباره تمیزکاری خانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..