تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات طلایی یک سفر خوب چه چیزهایی است؟

بسیاری از ما در سفرهای خود مرتکب اشتباهات زیادی شدیم. در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید سفری سالم‌تر، کم دردسرتر، امن‌تر و با هزینه‌ی پایین‌تری داشته باشید.

مقاله‌های مرتبط: 

خیلی اوقات ندانستن قوانین گردشگری یک کشور، اطلاع نداشتن از ساعات بازدید مکان‌های گردشگری، تمام شدن شارژ موبایل، هزینه‌های گزاف هتل‌ها، قطع ارتباط با سیستم مخابراتی و گم کردن مسیر، غذا و آب آلوده، دزدیده شدن یا گم شدن وسایل و مدارک‌تان و ابتلا به بعضی بیماری‌ها در سفرهای مختلف دردسرهای زیادی برای شما به وجود آورده است. در زیر به نکاتی اشاره کردیم که بهتر است قبل از سفر آن‌ها را مرور کنید تا سفری کم‌هزینه‌تر، کم‌دردسرتر و امن‌تر و سالم‌تری داشته باشید. 

جای دنجی در یک کافه انتخاب کنید

جای دنج در کافه

 اگر نمی‌توانید یک میز در یک رستوران شیک رزور کنید، بهتر است به یک کافه سر بزنید. بیشتر کافه‌ها منوی کامل غذا هم دارند و غذای آن‌ها معمولا به خوشمزگی غذای رستوران‌ها است. کافی‌من‌ها منبع خوبی برای گردآوری اطلاعات درباه‌‌ی منطقه هستند و می‌توانند بسیاری از سوال‌های شما درباره‌ی آن منطقه را پاسخ دهند.

ساعات کاری را چک کنید

ساعات کاری را چک کنید

بسیاری از رستوران‌ها و موزه‌های کوچک در اروپا و آمریکا دوشنبه‌ها تعطیل هستند. بهتر است که قبل از شروع سفرتان ساعات کاری مکان‌هایی که می‌خواهید سربزنید را چک کنید تا برنامه سفرتان به دلیل چک نکردن، به هم نریزد.

راهنماهای سفر را دانلود کنید

 راهنمای سفر را از کجارو که اطلاعات اولیه‌ و ضروری برای سفر را دارد ذخیره کنید یا اپلیکیشن‌های راهنما را دانلود کنید، چراکه دارای اطلاعات ضروری و نقشه‌های آفلاین هستند تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

انتظار اتفاقات پیش‌بینی نشده را داشته باشید

انتظار اتفاقات پیش بینی نشده را داشته باشید

حتی بهترین و دقیق‌ترین برنامه‌ریزی‌ها هم به دلیل ترافیک، هوای بد، جاده‌ی نامناسب و دلایل زیاد دیگری ممکن است دچار کمی تاخیر و تغییر شوند. یک برنامه‌ی پشتیبان داشته باشید و فراموش نکنید که اشتباهات شما در سفر بهترین خاطرات‌تان را می‌سازند.

آب را فیلتر کنید

آب را فیلتر کنید

 اگر قصد دارید به مناطق روستایی یا جاهایی که آب تصفیه‌شده ندارند، سفر کنید، بهتر است که یک فیلتر کوچک آب با خود به همراه داشته باشید. خوبی استفاده از فیلترها این است که بیشتر آن‌ها ارزان، سبک و کوچک هستند و بیشتر باکتری‌های آسیب‌رسان را از بین می‌برد و برخلاف قرص‌های یددار، فیلترها فورا اثر می‌کنند و  طعم آب را تغییر نمی‌دهند.

یک بعد از ظهر را به تنهایی بگذرانید

 اگر با فردی سفر می‌کنید که علایق متقاوتی با شما دارد یا همدیگر را تحت استرس و فشار قرار داده‌اید، بهتر است که بعدازظهری را به تنهایی سپری کنید. اینگونه هم از تنهایی لذت می‌برید و هم تجربه‌های متفاوتی را خواهید داشت و فرصتی مناسب برای تجدید انرژی برای ادامه‌ی سفر با همراه‌تان فراهم خواهد کرد.

از خودتان مراقبت کنید

جعبه‌ی کمک‌های اولیه

 یک جعبه‌ی کمک‌های اولیه را به همراه پماد آنتی‌باکتریال، آنتی‌استامین‌ها (برای تب و انواع آلرژی‌ها)، آسپرین، مرهم، پد تاول، ایبوپروفن و ضدآفتاب در سفر با خود داشته باشید.   

بیمه

بیمه سفر

از داشتن بیمه‌ی فوریت‌های پزشکی و درمان اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که بیمه مقصد سفر شما را نیز تحت پوشش قرار داده است. همچنین بیمه باربری برای بارهای گم شده یا دزدیده شده نیز داشته باشید. بهتر است که بیمه شما، سفرهای کنسل شده را نیز تحت پوشش داشته باشد.

به برنامه‌های مشتریان وفادار یا جایزه‌ی هتل‌ها ملحق شوید

با شرکت در این برنامه‌ها شانس اقامت‌های رایگان را خواهید داشت یا می‌توانید وای‌فای رایگان یا اتاق‌ با امکانات بهتری را داشته باشید.

یک شارژر باتری قابل حمل با خود داشته باشید

شارژر باتری قابل حمل

حتما یک پاور بانک یا یک باتری اضافه در حین گردش‌های طولانی خود به همراه داشته باشید. مخصوصا اگر از تلفن همراه خود برای عکاسی استفاده می‌کنید، مصرف باتری‌تان بیشتر است و همراه داشتن یک وسیله برای شارژ بسیار ضروری است.

لباس‌های خود را در لایه‌های متفات در کوله‌تان بچینید

اگر به یک منطقه‌ی سرد سفر نمی‌کنید، از بردن کت‌های سنگین و کاپشن‌های حجیم خودداری کنید. نه تنها سنگین هستند، بلکه حجم زیادی از کوله شما را اشغال می‌کنند. لباس‌های سبک و جمع و جوری با خود بردارید و آن‌ها را به ترتیب استفاده‌تان در کوله‌ بچینید.

به یکی از دوستانتان برنامه سفرتان را اطلاع دهید

اطلاع رسانی به یک دوست

قبل از شروع سفر تنها و هیجان‌انگیز خود، حتما برنامه‌ی سفرتان را به یکی از دوستان‌تان اطلاع دهید. گرچه فاصله گرفتن از دنیا و آدم‌ها می‌تواند یکی از دلایل سفر شما باشد، اما در صورت سفر به طبیعت وحشی حتما مقصد و مسیر سفرتان را به یکی از دوستان‌تان بگویید.

چانه بزنید

زمانی که تلفنی قصد رزرو اتاقی را دارید یا حضورا در حال گرفتن اتاقی هستید، حتما چانه بزنید. با جویا شدن از تخفیف‌های موجود، معمولا هزینه‌ی پایین‌تری را پرداخت خواهید کرد.

از امتحان کردن یک تور ارواح نترسید

تور ارواح

اگر در یک شهر عجیب و غریب و کوچک هستید و یک تور ارواح در آنجا وجود دارد، بهتر است آن را امتحان کنید. تور ارواح راه جالبی برای آشنا شدن با آن جامعه و شخصیت‌های دمدمی مزاج آن است. عوارض جانبی آن هم می‌تواند کمی تحرک، آشنایی با لایه‌های پنهان شهر و یک ترس خوب و هیجان‌انگیز باشد.

پارکینگی ارزان برای ماشین خود پیدا کنید

پارکینگ ارزان در سفر

پارکینگ هتل‌ بعضی از شهرهای بزرگ معمولا گران هستند و هزینه‌ای معادل ۲۰ درصد هزینه‌ی اتاق شما خواهد داشت. در این صورت بهتر است به دنبال یک پارکینگ محلی نزدیک هتل‌تان باشید. معمولا هزینه‌ی آن‌ها از هزینه‌ی پارکینگ هتل شما ارازن‌تر می‌شود.

از یک برنامه‌ی فشرده صرف نظر کنید

آیا استرس ناشی از یک برنامه‌ی شلوغ و فشرده برای بازدید از تمامی مکان‌ها را دوست دارید؟ بهتر است از بعضی از آن برنامه‌ها چشم‌پوشی کنید و از یک برنامه‌ی خلوت‌تر و در عین حال آرام‌تر لذت ببرید.

لباس‌هایتان را هنگام جمع کردن لوله کنید

لوله کردن لباس

لوله کردن تی‌شرت‌ها، شلوار، شال و بقیه‌ی لباس‌هایتان نه تنها جای کمتری می‌گیرد، بلکه مانع چروک شدن آن‌ها می‌شود.

با خرید کارت‌های عضویت سالانه پولتان را ذخیره کنید

کارت عضویت سالانه

اگر قصد بازدید از چندین پارک ملی در آمریکا دارید، بهتر است که بلیت عضویت یک ساله‌ی America the Beautiful Pass که هزینه‌ی آن ۸۰ دلار است را تهیه کنید. به این ترتیب، با پرداخت این مبلغ می‌توانید از بیشتر پارک‌های ملی در آمریکا یا مکان‌های تفریحی آن دیدن کنید. جویای چنین صرفه‌جویی‌های مالی در مقصد سفرتان وشید و سعی کنید بهینه‌ترین حالت ممکن را انتخاب کنید.

یک نشانه مخصوص داشته باشید

یک دستمال سر یا یک نوار را به چمدان یا کوله‌پشتی‌تان ببندید تا بتوانید آن را به راحتی از وسایل دیگران تشخیص دهید.

با آداب و رسوم و سنت‌های محلی آشنا شوید

آداب و رسوم محلی

قبل از ترک مقصدتان سعی کنید که با سنت‌ها، لباس‌ها و غذاهای محلی آن منطقه آشنا شوید و به این ترتیب سفر مفیدتری داشته‌اید.

تاریخ پاسپورت و ویزای خود را قبل از رزور کردن تور چک کنید

برای سفر به بعضی از کشورها باید ۶ ماه قبل از تاریخ انقضای پاسپورت‌تان به آنجا بروید. حتما این موارد را چک کنید.

سفرنامه خود را در یک دفترچه یادداشت کنید

یادداشت سفرنامه

جزییات سفر خود و نکات برجسته‌ی سفر و افرادی که با آن‌ها ملاقات کردید و مکان‌هایی که دوست داشتید را یادداشت کنید. بسیاری از این خاطرات و نکات را حتی چند روز پس از سفر فراموش خواهید کرد، پس بهتر است که آن‌ها را یادداشت کنید.

مدارک، بیمه‌ی سفر و پاسپورت خود را کپی کنید

این کپی‌ها را در کیفی مجزا از مدارک اصلی داشته باشید. برای احتیاط بهتر است آن‌ها را اسکن هم کنید و نسخه‌ی اسکن شده‌ی آن را برای خودتان ایمیل کنید و آن را به صورت آفلاین ذخیره داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید آن را هر جایی که خواستید پرینت کنید.

گواهی تب زرد

این بیماری منتقل شده از طریق پشه، معمولا در آفریقا و آمریکای شمالی دیده می شود. بسیاری از کشورهای مبتلا به آن، خواستار گواهی واکسیناسیون تب زرد قبل از ورود گردشگران به این مناطق هستند. بنابراین قبل از ورود از چنین مواردی آگاه شوید و اقدامات لازم را انجام دهید.

بعضی از وسایل‌‌تان را در کیسه‌های پلاستیکی تمیز و جدا قرار دهید

لوازم آرایشی و بهداشتی و لباس‌های زیر را در پلاستیک‌های تمیز و جداگانه قرار دید. به این ترتیب هم تمیز می‌مانند و پیدا کردن آن‌ها نیز راحت‌تر خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات طلایی یک سفر خوب چه چیزهایی است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..