تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازنشسته‌های مشهور؛ بازیگران زنی که دیگر بازی نمی‌کنند

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: طمع دنیای هالیوود و مشهور شدن در پر زرق و برق ترین صنعت سرگرمی دنیا چیزی است که بسیاری دنبال آن بوده و هستند. در این میان هر ساله هزاران نفر سعی می کنند جایی برای خود در این فضای پر از پول و شهرت باز کنند اما تنها اندکی موفق می شوند.

جالب تر این که ورود به این دنیا بدان معنا نیست که تا آخر عمر جایگاهتان تضمین شده باشد. بسیاری هستند که در این عرصه به شهرتی مثال زدنی رسیده اند اما دیر یا زود جایگاهشان را از دست داده و هر چه تلاش کرده اند بار دیگر توجهات را به سمت خود جلب کنند توفیقی نیافته اند. البته برای برخی نیز دور شدن از شهرت و توجه کاملاً عمدی بوده است.

برای مثال برخی ستارگان هالیوودی سعی کرده اند خود را از مرکز توجه در هالیوود خارج کرده و بیشتر روی زندگی شخصی و خانوادگیشان تمرکز داشته باشند. بدین ترتیب آن ها در تبعیدی خودخواسته از هالیوود به سر می برند و در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از این بازیگران زن که دیگر در فیلم های شناخته شده بازی نمی کنند آشنا کنیم.

 

1- جودی فاستر

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


جودی فاستر را همه می شناسند، بازیگری با استعداد که خیلی زود برنده جایزه اسکار شد و بیشتر به خاطر بازی در فیلم های «راننده تاکسی» (Taxi Driver)، «متهم» (The Accused) و «سکوت بره ها» (The Silence of the Lambs) شناخته می شود. در حالی که او عمدتاً به خاطر بازی در فیلم های سینمایی شناخته می شود اما پس از سال 2013 و بازی در فیلم «بهشت» (Elysium) دیگر در هیچ فیلمی ایفای نقش نکرده است.

این روزها او بیشتر روی فعالیت های کارگردانی خود متمرکز شده و فیلم «هیولای پول» (Money Monster) و چند اپیزود از سریال های «نارنجی همان سیاه است» (Orange is the New Black) و «خانه پوشالی» (House of Cards) آخرین تجربه های کارگردانی وی در سال های اخیر هستند.


2- ربکا گیهارت

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


در دهه 90، ربکا گیهارت با سخنگویی و مدلینگ در کمپانی نوکسزما به شهرت رسید اما خیلی زود وارد دنیای بازیگری شده و نقش هایی تکراری را در فیلم های «بورلی هیلز» (Beverly Hills) و « 90210» و فیلم های تلویزیونی «افسانه شهری» (Urban Legend)، «فک شکن» (Jawbreaker)، «از گرگ و میش تا سحر3: دختر مامور اعدام» (From Dusk Till Dawn 3: The Hangman’s Daughter) و «مرد هاروارد» (Harvard Man) ایفا کرد. علی رغم این که وی در سریال های متعدد تلویزیونی نیز حضور داشته است اما از سال 2009 در حوزه تلویزیون و از سال 2013 نیز در حوزه سینما هیچگونه فعالیتی از او دیده نشده است.

البته او مشغول رسیدگی به خانواده اش بوده و همراه با شوهرش اریک دین (بازیگر نقش اصلی سریال «آخرین کشتی» (The Last Ship)) دارای دو دختر به نام های بیلی بئاتریس و جورجیا جرالدین است. او و همسرش بیش از 12 سال پیش با هم ازدواج کردند.


3- بریجیت فوندا

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


بریجیت فوندا دختر پیت فوندا و نوه هنری فوندا است و برادرزاده جین فوندا است بدین ترتیب شاید بازیگری برای وی امری اجتناب ناپذیر بود. وی را بیشتر به خاطر بازی در فیلم های «مجردها» (Singles)، «پدر خوانده: بخش سوم» (The Godfather Part III,)، «نقطه بی بازگشت» (Point of No Return) و «جکی براون» (Jackie Brown) می شناسند. وی تا سال 2002 حضورهای کوتاهی در دنیای سینمای هالیوود داشت اما از آن زمان دیگر در هیچ فیلمی دیده نشده است. وی در سال 2003 با آهنگسازی به نام دنی الفمن ازدواج کرده و به نظر می رسد که از زندگی در کنار شوهر و پسرش اولیور لذت می برد.


4- فوب کیتس

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


فوب کیتس در دهه 1980 بازیگر نوجوانی بود که در فیلم های متعددی به شهرت رسید اما در سال 1994 پس از ازدواج با کوین کلاین، برای تمرکز بر روی بزرگ کردن بچه هایش مجبور شد بازیگری را رها کند. وی در سال 2001 به خاطر دوست و همبازی سابقش، جنیفر جیسون لی برای بازی در فیلم «جشن سالگرد» (The Anniversary Party) بک بار دیگر به دنیای بازیگری بازگشت اما دیگر دیده نشد.


5- مگ تیلی

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


مگ تیلی خواهر جوان تر جنیفر تیلی است و به خاطر بازی در فیلم « Agnes of God» در سال 1985 برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن و نامزد دریافت جایزه اسکار در همین بخش شد. وی در سال 1995 بازیگری را رها کرده و تنها در سال 2012 بار دیگر با حضوری کوتاه در سریال کانادایی دارم « Bomb Girls» به صحنه بازگشت. وی اکنون در حوزه نویسندگی فعالیت داشته و 5 رمان بسیار موفق از او به چاپ رسیده است. وی در تورنتو کانادا همراه با شوهر نویسنده اش، دان کالام زندگی می کند. در سال 2017 وی نقشی کوتاه در فیلم «ماشین جنگ» (War Machine) با بازی برد پیت را نیز بر عهده گرفت.


6- بریجیت ویلسون سامپراس

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


بریجیت ویلسون سامپراس به خاطر بازی در فیلم های «مبارزه مرگبار» (Mortal Kombat ) و «بیلی مدیسون» (Billy Madison) شناخته می شود اما از زمانی که با پیت سمپراس، تنیسور مشهور ازدواج کرد دیگر بازیگری را کنار گذاشت. البته وی گفته که دیر یا زود به دنیای بازیگری باز خواهد گشت اما در حال حاضر باید به شوهر و فرزندان و زندگی خانوادگی اش رسیدگی کند و وقتی برای فعالیت در حوزه بازیگری ندارد.


7- مارا ویلسون

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


مارا ویلسون بازیگری دوست داشتنی است که همه او را به خاطر بازی در فیلم های «خانم دات فایر» (Mrs. Doubtfire) و «ماتیلدا» (Matilda) می شناسند و یکی از مشهورترین ستارگان نوجوان دهه 1990 بود. اما این روزها وی به ندرت مقابل دوربین ظاهر شده و روی حرفه نویسندگی متمرکز شده است. وی گفته که از نظر او بازیگری کار بسیار جالب و جذابی نیست و تکرار یک کار برای بارهای متوالی باعث می شود که شما نتوانید آزادی خود در خلاقیت را به معرض نمایش بگذارید.

وی گفته که بهترین روزهای حضورش در سینما زمانی بود که کاگردانان به وی اجازه می دادند بازی خودش را بکند و خودش را به نمایش بگذارد که البته این اتفاق به ندرت افتاده است. اولین کتاب او توسط انتشارات پنگوئن که برای کودکان نوشته شده بود در سال 2016 منتشر شد.


8- ماری کیت و اشلی اولسن

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


این دوقلوهای دوست داشتنی در دهه 1980 و اوایل دهه 1990 برای بازی در نقش میشله تانر در سریال «خانه پُر» (Full House) به شهرت رسیدند. در تمام طول سال های فعالیت بازیگریشان، این دو چه در نوجوانی و چه در بزرگسالی در فیلم های تلویزیونی و ویدیوهای خانگی خودشان به ایفای نقش پرداختند که البته توسط استودیو فیلمسازی خودشان تهیه می شد.

بعد از شکست تجاری فیلم « New York Minute» در باکس آفیس، اشلی به یکباره و برای همیشه بازیگری را کنار گذاشت اما ماری کیت با حضور در سریال ها و فیلم های سینمایی به حرفه بازیگری خود ادامه داد. این روزها این دو بیشتر روی حرفه مدلینگ و کمپانی خود که برندهای مشهوری را شامل می شود تمرکز کرده اند.


9- دوریس دَی

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


دوریس دی یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین سلبریتی های دهه 1960 است که حضوری فعال در حوزه سینما و موسیقی داشت. وی یکی از سودآورترین بازیگران در باکس آفیس بوده و برای بازی در فیلم «صحبت های بالینی» (Pillow Talk) نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شد. در اواخر دهه 1970 وی از شهرت دور شده و از سینما دوری گزید و در ادامه تمرکز خود را معطوف فعالیت در حوزه حقوق حیوانات کرد. وی در سال 2011 آلبومی با عنوان «قلب من» (My Heart) منتشر کرد اما همچنان در خارج از دنیای شهرت باقی مانده و صاحب یک هتل به نام هتل قبرس در سواحل کالیفرنیا است.


10- جیمی لین اسپیرز

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


جیمی لین اسپیرز خواهر کوچکتر بریتنی اسپیرز است و به خاطر حضور در سریال تلویزیونی «زوی 101» (Zoey 101) شناخته می شود. اگر چه بازی او در این سریال تلویزیونی تجربه موفقی بود اما با بارداری در سن 16 سالگی وی در سال 2007 به طور کلی بازیگری را کنار گذاشت. اما در سال 2013 وی در حوزه موسیقی کانتری بازگشته و سودای شهرت دوباره را در سر داشت که البته اولین آهنگ او نیز در رتبه ی 29 اُم بیلبورد قرار گرفت.


11- تریسی گولد

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


تریسی گولد را به خاطر نقش فراموش نشدنی کارول سیور در دهه 1980 و در سریال «دردهای در حال رشد» (Growing Pains) می شناسند. اگر چه وی پس از اتمام این سریال نیز به بازیگری ادامه داد اما پس از آن تنها در فیلم های تلویزیونی و چند سریال تلویزیونی مانند «ملیسا و جوی» (Melissa & Joey) آن هم در نقش مهمان اکتفا کرده است. از سال 2013 او در هیچ فیلم یا سریالی دیده نشده که شاید بیشتر به خاطر ازدواج با رابی مارشال و چهار فرزندشان باشد.


12- تیلور مومسن

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


تیلور مومسن با بازی در نقش جنی هامفری در سریال «دختران سخن چین» (Gossip Girl) نشان داد که از استعداد خوبی در حوزه بازیگری برخوردار است اما در سن 18 سالگی این حرفه را به طور کلی کنار گذاشته و روی موسیقی متمرکز شد. وی در این باره گفته است:" در واقع من از بازیگری دست کشیده ام. از سریال دختران سخن چین بیرون آمدم و اکنون در حال برگزاری تور همراه با یک گروه موسیقی هستم و این کاری است که می خواهم ادامه دهم.

خوشبختانه برای تمام سال های آینده زندگی ام توانایی کاری غیر از این را نخواهم داشت". او روی حرف خود مانده و از سال 2012 به طور کامل بازیگری را کنار گذاشته و همراه با گروه موسیقی خود تورهای جهانی برگزار می کند.


13- آماندا باینس

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


آماندا باینس به لطف بازی در سریال های تلویزیونی «نمایش آماندا» (The Amanda Show) و «همین و بس» (All That)و البته سریال «چیزی که در مورد تو دوست دارم» (What I Like About You) به شهرت رسید. بعد از موفقیت در تلویزیون وی اولین بازی های خود در سینما را نیز در فیلم های «چیزی که یک دختر می خواهد» (What a Girl Wants)، «اون همان مرد است» (She’s the Man) و «اسپری مو» (Hairspray) انجام داد.

اما به طور ناگهانی وی در سال 2012 اعلام کرد که از دنیای بازیگری کناره گیری کرده و خیلی زود رفتارهای غیرطبیعی وی خبرساز شدند. او دو بار به دلیل رانندگی تحت تاثیر مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی دستگیر شده و به اجبار به همین دلایل در سال های 2013 و 2014 در بیمارستان بستری شد. البته به نظر می رسد که این روزها وی شرایط بهتری داشته و قصد ورود به دنیای مد و فشن را دارد.


14- هیثر لاکلیر

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


هیثر لاکلیر در دهه 80 و 90 میلادی به خاطر بازی در سریال خانوادگی «سلسله» (Dynasty) و سریال پلیسی «تی جی هوکر» (T.J. Hooker) و البته «اسپین سیتی» (Spin City) به شهرت رسید. وی در سال های اخیر نیز در چند سریال معمولی نقش هایی داشته اما از سال 2013 تاکنون در هیچ فیلمی حضور نداشته است.


15- ریچل لَی کوک

 بازیگر زن مشهوری که دیگر بازی نمی کنند


در طول دهه 90، ریچل لی به خاطر بازی در فیلم های «او همه چیز تمام است» (She’s All That) و «جوزی و دختران» (Josie and the Pussycats) به چهره مشهوری در هالیوود تبدیل شده بود. از آن زمان به بعد وی به حضور در فیلم های مستقل روی آورد و از سال 2014 در فیلم های تلویزیونی «آسمان سرخ» (Red Sky) و «داستان کریسمس» (A Christmas Tail) نقش آفرینی کرده و هیچ نقش جدیدی نداشته است. البته او ازدواج کرده و صاحب فرزند شده است. وی در سال 2004 با دانیل گیلیس که او نیز بازیگر است ازدواج کرده و صاحب دو فرزند به نام های شارلوت و تئودور شده اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازنشسته‌های مشهور؛ بازیگران زنی که دیگر بازی نمی‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..