تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه انتظاری از کنگره جهانی موبایل MWC 2018 داشته باشیم

بزرگ‌ترین گردهمایی سالیانه‌ی موبایل، جایی که اغلب تولیدکنندگان مطرح گوشی هوشمند از جدیدترین محصولات خود رونمایی می‌کنند، تا چند هفته‌ی دیگر در شهر بارسلون اسپانیا برگزار خواهد شد. هرچند گلکسی اس ۸، پرچمدار سامسونگ از غایبان این رویداد در سال گذشته بود؛ اما این غول کره‌ای قرار است به گردهمایی امسال بازگردد و مثل همیشه در این مراسم از جدیدترین نسل کهکشانی‌های خود رونمایی کند؛ در نتیجه کنگره‌ی امسال جذابیت بیشتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ از ۲۶ فوریه تا یکم مارس (۷ تا ۱۰ اسفند) برگزار خواهد شد؛ اما اغلب شرکت‌ها یک روز پیش از آغاز به کار این رویداد و در کنفرانس‌های خبری به معرفی پرچمداران خود خواهند پرداخت. در ادامه، به شرح انتظارات خود از باشکوه‌ترین رویداد موبایلی سال می‌پردازیم. در جدول زیر می‌توانید زمان‌بندی کنفرانس شرکت‌های مختلف را به وقت تهران مشاهده کنید. نمایندگان زومیت در این رویداد حاضر خواهند بود و پوشش کاملی از این رویدادها خواهند داشت.

شرکتتاریخ و زمان برگزاری مراسمهواوییکشنبه ۶ اسفند، ساعت ۱۶:۳۰نوکیایکشنبه ۶ اسفند، ساعت ۱۸:۳۰سامسونگیکشنبه ۶ اسفند، ساعت ۲۰:۳۰سونیدوشنبه ۷ اسفند، ساعت ۱۱:۰۰ایسوسسه‌شنبه ۸ اسفند، ساعت ۲۲:۰۰سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

سامسونگ سال گذشته ترجیح داد برخلاف روال معمول خود، از معرفی جدیدترین نسل گوشی‌های سری اس، یعنی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در کنگره‌ی جهانی موبایل صرف‌نظر کند و در عوض آن‌ها را یک ماه بعد و در مراسم اختصاصی خود در شهر نیویورک در معرض نمایش رسمی قرار دهد؛ با این حال، این شرکت امسال تصمیم گرفته تا به بارسلون بازگردد و در کنگره‌ی جهانی موبایل از گلکسی اس ۹ رونمایی کند.

گلکسی اس ۹ سامسونگ، آخرین پرچمدار کره‌ای‌ها در حال حاضر موفق به دریافت تاییدیه‌ی کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) شده است و براساس تصاویر درز شده از آن، به نظر نمی‌رسد که تفاوت ظاهری چندانی با نسل پیشین خود داشته باشد. بدین مفهوم که این گوشی همانند گلکسی اس ۸، از طراحی بدون حاشیه با لبه‌های خمیده برخوردار خواهد بود؛ با این حال، بنا بر آخرین اخبار، سامسونگ احتمالا همچنان موفق به ادغام حسگر اثر انگشت با نمایشگر نشده است؛ اما انتظار می‌رود این بار آن را بار در مکان بهتری جایگذاری کرده باشد.

از منظر مشخصات فنی، آخرین پرچمدار سامسونگ در نسخه‌ی مخصوص بازار ایالات متحده و برخی از دیگر کشورها، مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵، جدیدترین پردازنده‌ی کوالکام خواهد بود. این گوشی در نسخه‌ی کوچک‌تر از نمایشگر ۵.۸ اینچی سوپر آمولد با وضوح تصویر +QHD و نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ و در نسخه‌ی پلاس از نمایشگر ۶.۲ اینچی با همان ویژگی‌ها استفاده می‌کند. احتمالا ۴ تا ۶ گیگابایت حافظه‌رم برای پرچمداران جدید سامسونگ در نظر گرفته شده است. علاوه بر نسخه‌های معمول ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی، برخی گمانه‌زنی‌ها از عرضه‌ی نسخه‌ی بزرگ‌تر گلکسی اس ۹ با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت خبر می‌دهند.

از نظر امنیتی، شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی این گوشی‌ها با سیستم اسکن هوشمند (Intelligent Scan) وجود دارد. این سیستم بر مبنای ترکیب سیستم تشخیص چهره و اسکنر عنبیه کار می‌کند و قادر است در هر شرایطی، هویت کاربران را احراز کند. خبر خوب این است که گلکسی اس ۹ ظاهرا برخلاف پرچمداران دیگر شرکت‌ها از جک ۳.۵ میلی‌متری بهره‌ خواهد گرفت. اسپیکرهای استریو جدید با استاندارد AKG از دیگر ویژگی‌های مثبت پرچمدار آتی سامسونگ است.

با این وجود، قابل توجه‌ترین ویژگی گلکسی اس ۹ نه پردازنده، بلکه دوربین آن است. در دعوتنامه‌ی کنفرانس خبری سامسونگ که برای رسانه‌ها ارسال شده، عبارت «دوربین بازطراحی شده» (The Camera. Reimagined) آمده است؛ بدین مفهوم که این شرکت به احتمال فراوان در پرچمدار خود از آخرین سنسورهای ایزوسل که به تازگی آن‌ها را معرفی کرده است، بهره خواهد گرفت. گزارش‌ها تاکید می‌کنند که نسخه‌ی کوچک‌تر گلکسی اس ۹ احتمالا مجهز به دوربین تک‌لنزی خواهد بود؛ در حالی که گلکسی اس ۹ پلاس همانند گلکسی نوت ۸ از یک دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد. همچنین به‌نظر می‌رسد که یکی از سنسورهای دوربین در نسخه‌ی پلاس، از دهانه‌ی لنزی متغیر برخوردار باشد. بهره‌مندی از این ویژگی موجب می‌شود که گلکسی اس ۹ پلاس در محیط‌های نوری ضعیف عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان دهد. علاوه بر این، احتمال می‌رود دوربین هر گوشی قادر به فیلمبرداری اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه باشد.

انتظار می‌رود پرچمدار جدید سامسونگ در نسخه‌ی کوچک‌تر از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و در نسخه‌ی بزرگ‌تر از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کند. هر دو مدل این گوشی از نظر قیمت، احتمالا با افزایش ۱۰۰ دلاری نسبت به نسل پیشین عرضه خواهند شد. بدین صورت که مدل ۵.۸ اینچی با قیمت پایه‌ی ۷۵۰ دلار و مدل بزرگ‌تر ۶.۲ اینچی با برچسب قیمت ۸۵۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود جدیدترین نسل کهکشانی‌های سامسونگ در تاریخ ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) روانه‌ی بازار شوند.

کنفرانس خبری سامسونگ روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند) در ساعت ۶ بعداز ظهر به وقت اروپا (۲۰:۳۰ به وقت ایران) برگزار خواهد شد

هواوی و آنر

هواوی میت 10 / Huawei Mate 10

با توجه به حضور ضعیف هواوی در نمایشگاه CES امسال، شایعات متناقضی درباره‌ی رونمایی از تولیدات این شرکت مطرح چینی در MWC وجود دارد. هواوی قرار بود میت ۱۰ پرو را تحت اپراتور AT&T عرضه کند و آن را به اولین گوشی هوشمند خود که تحت یک اپراتور آمریکایی به فروش می‌رسد، تبدیل کند؛ اما AT&T در آخرین لحظه قرارداد خود را با هواوی لغو کرد. با این حال، بنابر آخرین گزارش‌ها، احتمال می‌رود ورایزن، دیگر اپراتور آمریکایی، فروش میت ۱۰ پرو را در ایالات متحده برعهده بگیرد.

شایعات اولیه حاکی از این بودند که این تولیدکننده‌ی موبایل چینی، هواوی پی ۲۰، جانشین هواوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس را در نمایشگاه CES معرفی می‌کند؛ اما براساس آخرین گزارش‌ها، رونمایی از این گوشی احتمالا تا ماه آوریل به تعویق خواهد افتاد. با این وجود،‌ هواوی در گردهمایی بارسلون حضور خواهد داشت و احتمال معرفی یک گوشی جدید از آن‌ها وجود دارد.

آنر، شرکت زیرمجموعه‌ی هواوی نیز در بارسلون حضور خواهد یافت. از آنجایی که آنر در دسامبر ۲۰۱۷، گوشی مقرون به صرفه‌ی آنر ایکس ۷ و گوشی میان‌رده‌ی آنر ویو ۱۰ را معرفی کرد. مشخص نیست که آیا در کنگره‌ی جهانی موبایل نیز دست به معرفی محصول جدیدی  خواهد زد یا نه. با این حال، گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند این شرکت دست کم از یک گوشی میان‌رده در این رویداد رونمایی خواهد کرد. همچنین، احتمال می‌رود آنر در MWC قیمت و تاریخ عرضه‌ی رسمی ویو ۱۰ در را ایالات متحده اعلام کند.

ال‌جی

ال جی جی 6 / lg g6

ال‌جی از دو سال پیش، گوشی‌های پرچمدار سری جی خود، جی ۵ و جی ۶ را در MWC معرفی می‌کند؛ با این حال، این شرکت کره‌ای تاکنون موفق نشده سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد. هرچند شایعات  اولیه از معرفی جی ۷ در MWC امسال خبر می‌دادند؛ اما براساس گزارش‌های جدیدتر، ال‌جی این گوشی را در تاریخ نامعلومی در ماه ژوئن (خرداد یا تیر ۹۷) معرفی خواهد کرد. این گزارش‌ها همچنین اشاره می‌کنند که پرچمدار بعدی ال‌جی با اسم رمز «جودی» در دست توسعه است و ظاهر متفاوت و جدیدی نسبت به نسل پیشین خود دارد. این شرکت کره‌ای مصمم است در بازار اشباع‌شده‌ی گوشی‌های هوشمند جایگاه بهتری برای خود پیدا کند.

با این وجود، ال‌جی در کنگره‌ی جهانی موبایل غایب نخواهد بود. این شرکت قصد دارد نسخه‌ای به‌روز شده از گوشی وی ۳۰ را به همراه مجموعه‌ای از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کند. علاوه بر این، در بارسلون از مدل‌های ۲۰۱۸ گوشی‌های میان‌رده‌ی K8 و K10 رونمایی خواهد شد. هر دوی این گوشی‌های از دوربین بهبودیافته و حسگر اثر انگشت بهره می‌برند و در رنگ‌های جدیدی عرضه خواهند شد.

موتورولا

Motorolla Moto G5

اطلاعات مربوط به گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ موتورولا، شامل تصاویر رندر و مشخصات فنی جانشینان محصولاتی همچون موتو زد ۲ فورس، موتو ایکس ۴ و موتو جی ۵ اخیرا در اینترنت منتشر شده است. این شرکت معمولا گوشی‌های پرچمدار سری زد خود را در تابستان عرضه می‌کند. موتو ایکس ۴، گوشی مقرون به صرفه‌ی موتورولا نیز در پاییز ۲۰۱۷ از راه رسید. موتورولا همچنین در MWC سال گذشته، از آخرین مدل سری جی رونمایی کرد؛ در نتیجه، انتظار داریم آن‌ها موتو جی ۶ را در رویداد امسال معرفی کنند. برطبق شایعات، این گوشی میان‌رده‌ی موتورولا از نظر ظاهری تا حدی به موتو ایکس ۴ شباهت خواهد داشت و از دوربین دوگانه، نسبت تصویر نمایشگر ۱۸:۹ و وضوح تصویر فول اچ‌دی پلاس بهره خواهد گرفت.

سونی

Sony Xperia Midranges 2018

از آنجایی که در نمایشگاه CES شاهد معرفی میان‌رده‌های سونی بودیم، اکنون در کنگره‌ی جهانی موبایل نوبت به رونمایی از پرچمداران این شرکت رسیده است. معمولا هر ساله محصولات فراوانی از سونی در صف رونمایی قرار دارند و این شرکت ظاهرا امسال نیز با دست پر به بارسلون خواهد رفت. برطبق گزارش‌ها، گوشی هوشمند جدید ژاپنی‌ها که جانشین اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم خواهد شد، اکسپریا ایکس‌زد پرو نام دارد. ظاهرا سونی پس از سال‌ها استفاده از طراحی اومنی بالانس قصد دارد از طراحی جدید خود موسوم به «میرای» در قالب این گوشی رونمایی کند.

برخلاف اخبار متعددی که درباره‌ی پرچمدار سامسونگ منتشر شده است، اطلاعات چندان دقیقی درباره‌ی پرچمدار سونی وجود ندارد. با این وجود، بنا بر شایعات منتشر شده تاکنون، اکسپریا ایکس‌زد پرو در کنار بهره‌مندی از طراحی بدون حاشیه، مجهز به یک نمایشگر ۵.۷ اینچی با نسبت تصویر کشیده‌ی ۱۸:۹ و وضوح تصویر 4K است و انتظار می‌رود قلب تپنده‌ی آن نیز پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ در کنار ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم باشد. همچنین اکسپریا ایکس‌زد پرو احتمالا به عنوان اولین گوشی هوشمند سونی از دوربین دوگانه‌ی اصلی با سنسورهای ۱۸ و ۱۲ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد. بنا به گزارش‌ها، این گوشی از باتری با ظرفیت ۳۴۲۰ میلی‌آمپر ساعت و گواهی مقاومت در برابر آب IP68 بهره می‌برد.

علاوه بر این، انتظار می‌رود سونی از دو گوشی دیگر با نام‌های اکسپریا ایکس‌زد ۲ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت رونمایی کند. احتمال می‌رود هر دوی این گوشی‌ها مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، نمایشگر کشیده با نسبت تصویر ۱۸:۹ به همراه محافظ گوریلا گلاس ۵، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و حسگر اثر انگشت باشند. تنها تفاوت آن‌ها به ابعاد نمایشگر بازمی‌گردد. بدین صورت که نسخه‌ی کامپکت از نمایشگری ۵ اینچی و نسخه‌ی بزرگ‌تر از نمایشگر ۵.۷ اینچی استفاده می‌کند. نسخه‌ی کامپکت نیز با قیمت ۷۴۰ دلار و نسخه‌ی بزرگ‌تر با قیمت ۹۸۷ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

کنفرانس خبری سونی روز دوشنبه (۲۶ فوریه – ۷ اسفند) در ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت اروپا (۱۱ صبح ایران) برگزار خواهد شد.

بلک‌بری و آلکاتل

BlackBerry Keyone

بلک‌بری به لطف موفقیت غیرمنتظره‌ی کی‌وان، یک گوشی هوشمند اندرویدی با صفحه‌کلید فیزیکی، سال موفقی را پشت سر گذاشت. اگر اطلاع ندارید، باید بدانید که گوشی‌های هوشمند بلک‌بری در حال حاضر توسط شرکت تی‌سی‌ال که به ساخت گوشی تحت برند آلکاتل اقدام می‌کند، تولید می‌شوند. بلک‌بری در CES ۲۰۱۸ در گفتگو با وب‌سایت دیجیتال ترندز اعلام کرد که امسال دو گوشی هوشمند مجهز به صفحه‌کلید فیزیکی عرضه خواهد کرد و احتمالا در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۸ حداقل شاهد یکی از آن‌ها خواهیم بود. انتظار می‌رود این گوشی با بهبودهایی در بخش صفحه‌کلید به همراه ویژگی‌های جدید دیگری همراه باشد.

علاوه بر این، آلکاتل سه گوشی هوشمند با نام‌گذاری کاملا جدید معرفی خواهد کرد. محصولات جدید این شرکت با نام‌های آلکاتل سری ۵، سری ۳ و سری ۱ عرضه خواهند شد و تمام آن‌ها مدل‌هایی مقرون به صرفه با نسبت تصویر نمایشگر ۱۸:۹ خواهند بود.

اچ‌تی‌سی

اچ تی سی یو 11 / HTC U11

اچ‌تی‌سی از سال‌های گذشته، حضور چندان پررنگی در کنگره‌های جهانی موبایل نداشته است. هرچند این شرکت در گفتگو با وب‌سایت دیجیتال ترندز حضور خود را در این رویداد تایید کرده است؛ اما شواهد چندانی مبنی بر معرفی گوشی هوشمند جدید از سوی آن‌ها وجود ندارد. در حال حاضر، شایعات مربوط به این شرکت حول محور اچ‌تی‌سی یو ۱۲، جانشین گوشی موفق یو ۱۱ در جریان است. با این حال، گزارش‌های اخیر ادعا می‌کنند که اچ‌تی‌سی این گوشی را در رویداد اختصاصی خود در ماه مارس یا آوریل رونمایی خواهد کرد.

اچ‌ام‌دی گلوبال/ نوکیا

نوکیا 8 / nokia 8

اچ‌ام‌دی گلوبال، کمپانی احیاکننده‌ی برند محبوب نوکیا، سال درخشانی را پشت سر گذاشته است. این شرکت در کنگره‌ی جهانی سال گذشته طیف متنوعی از گوشی‌های عمدتا مقرون به صرفه، شامل نوکیا ۳۳۱۰ را معرفی کرد. اکنون براساس گزارش‌ها، احتمالا در کنگره‌ی امسال نیز شاهد معرفی گوشی‌های مختلفی با برند نوکیا خواهیم بود.

یکی از این محصولات نوکیا ۷ پلاس نام دارد و قرار است برخلاف نسخه‌ی پیشین که اواخر سال گذشته به صورت محدود در چین عرضه شد، به صورت جهانی قابل دسترس باشد. این مدل به صفحه‌نمایش ۶ اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است و به عنوان اولین گوشی با برند نوکیا ارائه خواهد شد که نمایشگری با نسبت تصویر ۲ به ۱ دارد. وضوح تصویر صفحه‌نمایش این گوشی، FHD+ یا ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل خواهد بود و وجه‌ تمایز آن با دیگر میان‌رده‌های نوکیا، تجهیز مدل «پلاس» به دوربین دوگانه است. گفته می‌شود در پنل پشتی گوشی، از دو سنسور ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد؛ برای دوربین اصلی، از لنزهای زایس استفاده شده است و این دوربین می‌تواند بزرگ‌نمایی دو برابری انجام دهد.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام با هشت هسته‌ی پردازشی کریو ۲۶۰ و فرکانس حداکثری ۲.۲ گیگاهرتز، قلب تپنده‌ی این فبلت ۶ اینچی است. واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۱۲ نیز برای رندر محتوای گرافیکی اختیار شده است. باید اشاره کرد که نوکیا ۷ پلاس با ۴ گیگابایت رم عرضه خواهد شد؛ با این‌حال، گوشی ۵.۲ اینچی اچ‌ام‌دی را می‌توانید با حداکثر ۶ گیگابایت رم خریداری کنید.

محصول بعدی که احتمال معرفی آن در کنگره‌ی جهانی موبایل می‌رود، نسخه‌ی جدید نوکیا ۸ با نام نوکیا ۸ سیروکو است. این گوشی که ظاهرا پیش از این نوکیا ۹ نام داشت، به نمایشگر ۵.۵ اینچی اولد مجهز شده است. نسل قبل این گوشی با صفحه‌نمایش ۵.۳ اینچی QHD از نوع IPS LCD عرضه شد. همچنین، گوشی جدید شرکت اچ‌ام‌دی به دوربین دوگانه ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است و از یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، استفاده می‎کند؛ نسل قبل با دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی عرضه شد. اچ‌ام‌دی گلوبال از لنز زایس برای پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود استفاده کرده است؛ اما نوکیا ۸ در زمینه‌ی عکاسی به هیچ عنوان با پرچم‌داران مطرح سال گذشته نظیر گلکسی نوت ۸ سامسونگ، میت ۱۰ هواوی یا آیفون ۱۰ اپل قابل مقایسه نیست. با این حال، باید دید اچ‌ام‌دی امسال چه تدبیری برای بهبود کیفیت دوربین پرچمدار خود اندیشیده است.

علاوه بر این، انتظار می‌رود در بارسلون شاهد حضور نسخه‌ی جهانی مدل ۲۰۱۸ نوکیا ۶ و گوشی پایین‌رده‌ی نوکیا ۱ باشیم. براساس شایعات، این گوشی با نسخه‌ی سبک سیستم‌عامل اندروید یعنی «اندروید گو» عرضه خواهد شد و مشخصات سخت‌افزاری ضعیفی نظیر تراشه اسنپدراگون ۲۱۲ کوالکام، ۸ گیگابایت حافظه داخلی و یک گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد داشت؛ این مدل به نمایشگری با ابعاد نامشخص و وضوح تصویر HD (یا ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل) مجهز شده است. محصول دیگر، مدل 4G گوشی ساده (فیچرفون) نوکیا ۳۳۱۰ است.

در نهایت، احتمال معرفی دست کم یک گوشی دیگر با نام نوکیا ۴ نیز وجود دارد. براساس شایعات این گوشی میان‌رده به پردازنده اسنپدراگون ۴۵۰ تجهیز شده است؛ با این حال، با قطعیت نمی‌توان در مورد معرفی آن در کنگره‌ی جهانی موبایل اظهار نظر کرد.

شیائومی

Xiaomi Mi 6

چند سالی است که کمپانی چینی شیائومی به یکی از بازیگران مطرح عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. این شرکت سال گذشته به طرز غیرمنتظره‌ای از حضور در این رویداد صرف نظر کرد و پرچمدار خود، می ۶ را در جریان یک رویداد اختصاصی معرفی کرد. بنا به گزارش‌ها، امسال نیز به نظر می‌رسد که علی‌رغم حضور این شرکت در بارسلون، شاهد رونمایی از می ۷، جانشین پرچمدار سال گذشته‌ی آن‌ها در MWC نخواهیم بود. در عوض، برخی شایعات دیگر اشاره می‌کنند که شیائومی قصد معرفی می‌میکس ۲ اس، نسل جدید گوشی بدون حاشیه‌ی خود را در کنگره‌ی جهانی موبایل دارد. احتمال می‌رود این گوشی همانند دیگر پرچمداران اندرویدی به همراه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ و برخی بهبودهای دیگر به خصوص در بخش دوربین عرضه شود.

ایسوس

ایسوس ذن فون مکس پلاس / Asus Zenfone max Plus

ایسوس در تاریخ سه‌شنبه ۲۷ فوریه (۸ اسفند) از ذن‌فون ۵ رونمایی خواهد کرد. احتمال می‌رود این شرکت در کنار معرفی این گوشی، دست کم از دو گوشی دیگر با نام‌های ذن‌فون ۵ لایت و ذن‌فون ۵ مکس نیز رونمایی کند. براساس گزارش‌ها، هر سه مدل این گوشی در کنار بهره‌مندی از دوربین دوگانه و پردازنده‌ی بهبودیافته از نمایشگر با نسبت تصویر ۱۸:۹ استفاده خواهند کرد.

گوگل

Google MWC

گوگل همیشه در کنگره‌ی جهانی موبایل حضور داشته است؛ اما صرف نظر از برنامه‌های جانبی این شرکت نظیر دهکده‌ی جهانی اندروید، همراهی آن‌ها در این رویداد اغلب مربوط به پروژه‌های همکاری همچون گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید وان بوده است. این شرکت سال گذشته اعلام کرد که گوگل اسیستنت، دستیار دیجیتال اختصاصی گوشی‌های پیکسل را در اختیار دیگر گوشی‌های اندرویدی قرار می‌دهد. گوگل در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ تمرکز ویژه‌ای بر گوگل اسیستنت داشت و احتمالا همین رویه را در بارسلون نیز ادامه خواهد داد. با این حال، ما انتظار معرفی دستگاه جدیدی از سوی این شرکت نداریم؛ اما می‌توانیم انتظار شنیدن اخبار مختلفی پیرامون دستیار دیجیتال آن‌ها داشته باشیم.

هنوز تا شروع کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۸ چند هفته‌ای فرصت باقی است؛ در نتیجه احتمال می‌رود با نزدیک شدن به زمان برگزاری این رویداد، علاوه بر موارد ذکر شده اخبار و شایعات دیگری نیز منتشر شود.

شما بیش از همه منتظر معرفی کدام گوشی هوشمند هستید و چه انتظاری از این ۲۰۱۸ MWC دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه انتظاری از کنگره جهانی موبایل MWC 2018 داشته باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..