تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش برجسته‌ای که نفرین می‌کند!

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدام در زمان جنگ با ایران ضربات بی‌شماری به شهرهای غربی ایران زد. یکی از شهرهایی که در هشت سال دفاع مقدس به دفعات موشک باران را تجربه کرد، شهر سر پل ذهاب بود.

این شهر در غربی ترین نقطه کشورمان قرار گرفته است و به روایت اسناد به جای مانده یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران به حساب می آید.

نقش برجسته‌ای که نفرین می‌کند

یکی از جاذبه های گردشگری شهر سر پل ذهاب با عنوان آنو بانینی شناخته می شود. آنو بانینی پادشاه لولوبی بود و آنچه امروزه در مرکز شهر سر پل ذهاب قرار گرفته است، نقش برجسته منسوب به اوست.

گفتنی است؛ این نقش برجسته از قدیمی ترین سنگ نبشته های ایران به حساب می آید و قدمت آن به ۴۸۰۰سال قبل برمی گردد.

یادآور می شود؛ در کنار نقش برجسته منسوب به آنو بانینی متنی آمده است که در آن گفته شده هر کسی که به این اثر تاریخی ضربه بزند برای همیشه نفرین می شود و یکی از افرادی که به این اثر ضربه زد، صدام بود و همانطور که تاریخ رقم زد صدام برای همیشه نفرین شد و با بدترین وضع مرد.

انتهای پیام/

سنگ نوشته تاریخی و عجیب سر پل ذهاب



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش برجسته‌ای که نفرین می‌کند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..