تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پلتفرم سیستم روی چیپ جدید ARM با پشتیبانی از آی سیم

ARM از پلتفرمی موسوم به Kigen رونمایی کرده است که امکان استفاده از سیم‌کارت‌ یکپارچه (آی‌سیم) را فراهم می‌آورد.

طبق بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی ARM منتشر شده است، این شرکت از فناوری‌ جدیدی تحت برند Kigen پرده‌برداری کرده که به سیستم‌ روی چیپ اجازه می‌دهد از فناوری سیم‌کارت یکپارچه(iSIM) سود ببرد. این مسئله ضمن افزایش امنیت، موجب کاهش هزینه‌ی کاربردهای اینترنت اشیاء خواهد شد. این را باید خبر خوشی برای دنیای فناوری قلمداد کرد؛ چرا که با رشد کاربردهای اینترنت اشیاء، نیاز به ارتباط و تشخیص هویت امن رو به افزایش است.

مقاله‌ی مرتبط:

این پلتفرم تنها یک سیستم روی چیپ با بخش سخت‌افزاری جداگانه برای یکپارچه‌سازی میکروکنترلر و سیم‌کارت یکپارچه نیست. بلکه در کنار این سیستم روی چیپ، ARM سیستم‌عامل امن Kigen و مجموعه‌های نرم‌افزاری سازگار با استاندارد GSMA را ارائه داده است که اجازه می‌دهند از امکان برقراری ارتباط و تشخیص هویت امن از راه دور با استفاده از سرورهای Kigen برخوردار شویم.

به عبارت دیگر، در پلتفرم ارائه‌شده توسط این شرکت بریتانیایی شاهد تراشه‌ای هستیم که مهم‌ترین اجزای مرتبط با فناوری اینترنت اشیاء در آن جا داده شده‌اند.  در کنار این تراشه، ARM نرم‌افزار و سرورهای لازم را نیز ارائه کرده است.

ARM Kigen SoC Platform

این مسئله این امکان را فراهم می‌آورد تا پردازنده‌هایی ساخت که نیاز به استفاده از سیم‌کارت‌ جداگانه را از بین می‌برند. این مسئله همچنین تغییری مثبت برای شرکت‌های مخابراتی است؛ چرا که هزینه‌های این شرکت‌ها را کاهش می‌دهد. در کنار این مزایا، تولیدکنندگان دستگاه‌ها، شرکت‌های مخابراتی و ارائه‌دهندگان پلتفرم‌های اینترنت اشیاء نیز می‌توانند با سرعت بیشتری به‌روزرسانی‌ها و نرم‌افزارهای لازم را ارائه دهند. با از بین رفتن نیاز به سیم‌کارت، نیاز به تعویض سیم‌کارت‌ نیز بالطبع از بین خواهد رفت. اگر قرار باشد تا سال ۲۰۳۵ شاهد وجود بیش از یک تریلیون دستگاه با امکانات اینترنت اشیاء باشیم، بدیهی است که اجبار به استفاده از سیم‌کارت و تعویض آن‌ها امری چندان کاربردی نخواهد بود. به‌روزرسانی ابزارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء نیز مسئله‌ای ضروری است؛ چرا که بدون شک در بدو ورود این فناوری شاهد آسیب‌پذیری‌ها و مشکلات فراوانی خواهیم بود و لازم است پیش از گسترش این مشکلات به دیگر ابزارها، با آن‌ها مقابله کنیم.

ARM اعلام کرده است که در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل در سال ۲۰۱۸ نوآوری‌های خود را به نمایش خواهد گذاشت و احتمالا پلتفرم Kigen یکی از آن‌ها خواهد بود. پائول ویلیامسون، معاون ARM و مدیر بخش کسب و کار مالکیت معنوی ابزارهای اینترنت اشیاء این شرکت، یکی از سخنران‌های اصلی کنگره‌ی موبایل امسال خواهد بود که از ۷ الی ۱۰ اسفند (۲۶ فوریه الی ۱ مارس) در شهر بارسلون اسپانیا در جریان خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پلتفرم سیستم روی چیپ جدید ARM با پشتیبانی از آی سیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..