تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تکیه معاون الملک در محاصره رطوبت

علیرضا برشاهی، مدیر تکیه معاون الملک در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به وضعیت نامناسب این تکیه اشاره کرد و اظهار کرد: تکیه معاون الملک از بالا و پایین با رطوبت دست و پنجه نرم می کند.

تکیه معاون الملک در محاصره رطوبت

وی افزود: رطوبت پایین به خاطر آن است که در پشت پله های ورودی این تکیه تاریخی رودخانه بوده است و در اصل پله ای وجود نداشته است و افراد با گذر از روی پل به طرف دیگر خیابان می رفتند؛ اما در حدود ۵۰ سال قبل دو طرف رودخانه را دیوارکشی می کنند و روی رودخانه را نیز سقف می زنند؛ بنابراین تکیه معاون الملک در گودی قرار می گیرد و در نهایت با توجه به بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی منطقه، افرادی که قسمت جلوی تکیه را اضافه می کردند در زمان کندن پی به آب می رسند و مجبور می شوند آب انبارهایی را برای عمارت در نظر بگیرند.

تکیه معاون الملک در محاصره رطوبت

برشاهی ادامه داد: البته کانالی هم احداث شد که آبها را به رودخانه آبشوران هدایت می کرد، اما در جریان خیابان کشی آن کانال از بین می رود و تکیه معاون الملک به حال خودش رها می شود. بنابر این عمارت به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده می شود و میراث فرهنگی نیز آن را مرمت می کند، ولی بحث رطوبت کماکان باقی است. به عنوان مثال در جریان بارندگی های اخیر مجبور شدیم آب انبار عمارت را با  ۴ پمپ خالی کنیم.

تکیه معاون الملک در محاصره رطوبت

وی افزود: رطوبت قسمت های بالایی عمارت تکیه معاون الملک نیز به دلیل بارندگی به وجود می آید البته قسمت هایی که با کاشی پوشیده شده اند به راحتی خشک می شوند اما قسمت های دیگر به این راحتی خشک نمی شوند و از بین رفتن نم آنها فرصت زیادی می خواهد.

مدیر تکیه معاون الملک خاطرنشان کرد: ما برای جلوگیری از رطوبت دیوارها، قسمت بالایی برخی از قسمت ها را با ورقه های گالوانیزه پوشانده ایم و تلاش می کنیم که کارشناسی را به تکیه بیاوریم تا دلایل نشت آب از پایین را هم بررسی کند.

تکیه معاون الملک در محاصره رطوبت

گفتنی است؛ تکیه معاون الملک که در شهر کرمانشاه قرار گرفته است، در دوره حکومت قاجار ساخته شده است. قسمتی از این تکیه تاریخی در سال ۱۳۲۷ تخریب شد؛ البته هنوز مکان برگزاری برخی از مراسم های مذهبی است. تکیه معاون الملک در تاریخ  ۱۰ آذر ماه سال ۱۳۵۴  به ثبت ملی رسید.

انتهای پیام/

  تکیه معاون الملک درمعرض تخریب قرار گرفت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تکیه معاون الملک در محاصره رطوبت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..