تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی جزئیات مصوبه افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جزئیات مصوبه امروز مجلس درخصوص افزایش حقوق کارکنان دولت و متناسب سازی حقوق بازنشستگان با حضور فرهنگی عظو هیئت رئیسه مجلس و یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق در تیتر امشب مورد بررسی بیشتر قرار گرفت.


جزئیات مصوبه افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت
محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: تبصره 12 دولت در لایحه مقدمه ای داشت که تصویب شد. کمیسیون تلفیق حقوق های بالاتر و پایین تر از 5 میلیون را دسته بندی کردند و افزایش حقوق هایی را مطرح کردند که مجلس امروز این امر را مورد بررسی قرار گرفت. استدلال موافقان این بود که افزایش حقوق کارکنان با حقوق بالا با ده درصد و بقیه کارکنان هرسال اتفاق می افتد و بنابراین فاصله ای بین حقوق ها اتفاق می افتد بنابراین باید یک تناسبی و تعادلی بین افزایش حقوق ها باشد و حقوق بگیران پایین تر باید افزایش حقوق بیشتری داشته باشند. مخالفان معتقد بودند که نخبگان و شخصیت های عملی و افرادی که در جایگاه علمی بالا هستند از جمله کسانی هستند که حقوق های بالا می گیرند بنابراین متوقف کردن افزایش حقوق آنها درست نیست.
او افزود: وقتی اصل قانون رای نیاورد و پیشنهادات هم رای نیاورد؛ قرار شد بحث حذف پیگیری شود. اگر حذف اتفاق می افتاد همان درصد افزایش ثابت در دستور قرار می گرفت و تصویب می شد اما امروز آنچه تصویب شد این بود که در ما اختیار را به دولت بدهیم که مغایر قانون نباشد وسیاست گذاری ها در این راستا باشد که حقوق های پایین را با درصد بالاتر و حقوق های بالا با رشد کمتری افزایش داشته باشد.
البته بر طبق این مصوبه مقامات کشوری، مدیران، استانداران و نمایندگان مجلس امسال افزایش حقوقی نخواهند داشت و بقیه افرادی که زیر 5 میلیون حقوق می گیرند تا سقف 20 درصد به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.
یوسف نژاد گفت: سیاست کمیسیون تلفیق این بوده که از افراد با حقوق پایین تر و متوسط حمایت شود و حقوق ها را به دو دسته پایین 5 میلیون و بالای 5 میلیون تقسیم بندی کردیم. کسانی که حقوق نزدیک به 5 میلیون داشته باشند با درصد کمتر و کسانی که حقوقشان با 5 میلیون فاصله بیشتری دارد با درصد بالاتری افزایش داشته باشد. دولت این اختیار را خواهد داشت که گروههای مختلف و پایین ترین سطح حقوقی را شناسایی کند، پایین ترین افرادی که از نظر حقوقی در پایین گروه قرار می گیرند 20 درصد افزایش حقوق خواهند داشت و هرچه به رده های بالاتر می رسیم افزایش حقوق کمتر خواهد شد.
جزئیات مصوبه افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت
یوسف نژاد در ادامه گفت: افزایش حقوق بیش از 50 دستگاه را شامل می شود. کارکنان سه قوه و دستگاه های غیردولتی که از دولت حقوق می گیرد نیز شامل این افزایش حقوق خواهند بود. گروههای درامدی در همه دستگاهها شامل این افزایش حقوق هستند.

فرهنگی درباره پاداش پایان خدمت نیز گفت: در گذشته مبنای پاداش پایان خدمت سی برابر میانگین دو سال آخر کارکنان دولت بود یعنی هر عددی بود سی برابر می شد و بعنوان پاداش پایان خدمت پرداخت می شد که در مصوبه جدید پاداش پایان خدمت محدود شد. در قانون جدید میزان پاداش پایان خدمت تا هفت برابر حداقل حقوق خواهد بود و بالای هفت برابر نخواهد بود.
این مصوبه مخالفینی هم داشت، مثل عیدی که دولت پرداخت می کند پاداش نیز ثابت باشد اما مجلس تا هفت برابر حداقل حقوق را تصویب کرد و بالاتر از آن را حذف کرد.
فرهنگی گفت: در قانون مدیریت خدمات کشوری تصریح شده است که کسی که حقوق می گیرد نباید پاداش بالای حداقل هفت برابر نگیرد و بالاتر از آن اگر پرداخت شود مغایر قانون خواهد بود و از نظر مجلس نیز درست نیست.

یوسف نژاد گفت: در سال های گذشته پاداش پایان کار سقف نداشت و در دستگاه های مختلف به دلیل شرایط پرداخت متفاوت بود. کمیسیون تلفیق سقفی در نظر گرفت مثلا اگر کسی 8 میلیون و 600 حقوق می گیرد( یعنی هفت برابر حقوقی که دولت در یکسال تعیین کرده است) پاداش پایان خدمتی برابر 258 میلیون تومان پرداخت خواهد شد. بنابراین اگر کسی بیش از 8 میلیون و 600 حقوق بگیرد، پاداش خدمت بیش از 258 تومان دریافت نخواهد کرد.

فرهنگی در ادامه درباره مناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: این مناسب سازی همانند سال قبل خواهد بود و دولت ا ختیار دارد به استناد ماده 13 برنامه ششم این متناسب سازی را انجام دهد تا فاصله های دریافتی حقوق نزدیک تر شود.
یوسف نژاد گفت: به دولت اختیار دادیم که متناسب سازی را انجام دهد همچنین تاکید شده است افرادی که کمتر از دو میلیون حقوق می گیرند بیشتر مورد توجه باشند تا شکاف حقوقی و فاصله ها تعدیل شود.

فرهنگی درباره یارانه ها نیز گفت: بخش درامدی قبلا تصویب شد اما در بخش هزینه ای سه مشکل وجود داشت، دو مشکل در صحن مجلس حل شد و یک مشکل ارجاع شد. آنچه در مجلس حل شد، مشکل نگرانی در جامعه بود که در یک مرحله اثر مخرب در قیمت ارز داشت و موجب افزایش کاذب ارز شد که این دو آسیب را می توانست داشته باشد یکی تضعیف بنیه بانک ها و امکان تسهیلات دهی بانکها و دوم سوق سرمایه ها به بازارهای کاذب یا خارج از کشور که مجلس به این امر توجه خاصی داشت به دولت اجازه داده شد ردیف های هزینه ای را تا ده درصد جابجا کند مثل سال قبل به دولت داده شد اما چون رای نیاورد به جلسه بعدی موکول شد.

یوسف نژاد هم گفت: در حال حاضر 76 میلیون نفر از یارانه نقدی و غیرنقدی استفاده می کنند که در سال به 41 هزار میلیارد تومان می رسد دولت در بودجه خود این رقم را به گونه ای کاهش داده بود که 33 میلیون نفر باید حذف می شدند که این کار نیاز به بررسی داشت که منطقی بررس شود. در کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسیدیم که یکی از روش ها آزمون وسع مالی و یا تراکنش های مالی انجام شود که دولت نیز این کار و تصمیم را تایید کرده است اما مجلس تراکنش های مالی را تصویب نکرد.
جمع بندی ما این است که به دولت اجازه جابجایی تا سقف ده درصد داده شده است. هدف این است که نظر مجلس برآورده شود. قانون می گوید ده درصد درآمدها باید به بخش سلامت داده شود یا برای بخش تولید باید 20 تا 30 درصد در نظر گرفته شود. با جمع بندی که فردا خواهیم داشت امیدواریم نظر مجلس تامین شود البته مدت زمان برای حذف دهک ها به دولت واگذار خواهد شد.

یوسف نژاد در پایان گفت: دستگاههای اجرایی و شوراهای عالی بر اساس تصویب نامه ها و بخش نامه ها نیرو جذب می کردند که بار مالی برای دولت ایجاد می شد که امروز مجلس این کار را ممنوع کرد. برای بانوان نیز مجلس توجهات خاصی داشت که بر اساس مصوبه مجلس قرار شد نیم درصد هزینه های استان در اختیار بانوان و خانواده قرار بگیرد.

منبع: شبکه خبر
انتهای پیام/

افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی جزئیات مصوبه افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..