تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فستیوال «موسیقی کلاسیک تا معاصر»، هدیه آخر سال به اهالی هنر

فستیوال «موسیقی کلاسیک تا معاصر»، هدیه آخر سال به اهالی هنربه گزارش  حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفتمین «فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر» 12 تا 16 اسفند ماه توسط گروه موسیقی تهران در تالار رودکی برگزار می شود.

فریماه قوام‌صدری و علیرضا مشایخی در سال 1372 این گروه را تأسیس کردند. در هر دوره‏‌ از 80 نوازنده در قالب سُلو، آنسامبل و اُرکستر شرکت داشتند و بیش از 40 آهنگساز در قالب این فستیوال به موسیقی ایران معرفی شده اند.

در هفتمین «فستیوال موسیقیِ کلاسیک تا معاصر»، آثاری از علیرضا مشایخی، صنم قراچه‌داغی، ایمان وزیری، سعید علیجانی، اشکان خمسه ‏پور، رهی سینکی، سمیرا واثق‌نیا، اشکان پاشازاده، ارشیا قصری و سینا صدقی برای نخستین‌بار اجرا و معرفی می شوند.

در این جشنواره الناز بهکام، پیانیست مقیم ویَن باهمراهیِ «ارکستر مجلسی شرق» به‌ رهبری مهرداد تیموری قطعه‌ «ما باغ‌های نیشابور را هرگز نخواهیم دید» اپوس 56 و صنم قراچه‌داغی نوازنده‏ی چیره‏ دست ویلنسل با همراهی همین اُرکستر، «کنسرتو برای ویلنسل» شماره‌ی 6 اپوس 244 و نینا مقصودلو پیانیست باهمراهی «ارکستر موسیقی نو» به‌ رهبری سعید علیجانی قطعات «مرکوری» اپوس 196، «افلیا شماره‏ی 2» اپوس 150 و «سنات شماره‏ی 1» اپوس 127 برای پیانو و ارکستر، از آثار علیرضا مشایخی را اجرا می شود.

علاوه بر این «کوارتت زهی رسپینا» به ‏سرپرستی آرش اسدنژاد، «آنسامبل کاروان» به‏سرپرستی فرزان فرنیا، «تریو زروان»، «کوینتت ریکوردر بلوک» و همچنین نفرات برگزیده‏ «جشنواره‏ موسیقی جوان» در بخش نوازندگیِ پیانو، فستیوال هفتم را همراهی می‏ کنند.

در فصلی که جشنواره موسیقی فجر چندان گره ای از موسیقی ایران باز نکرد، امید است که همت این هنرمندان باعث شود روند حرکت موسیقی کشور بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فستیوال «موسیقی کلاسیک تا معاصر»، هدیه آخر سال به اهالی هنر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..