تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید مدل‌های دیزل پورشه متوقف شد

مدیران پورشه با توقف تولید مدل‌های دیزل، تمرکز این شرکت را به خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید معطوف خواهند کرد.

مقامات پورشه بارها از اهداف جدی خود برای تولید خودروی برقی در سال‌های آینده خبر داده‌اند که مصداق آن، سرمایه‌گذاری سنگین این برند آلمانی در فناوری ساخت خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبرید است.

 در جدیدترین اقدام پورشه جهت خیز بلند به سوی خودروی برقی، تولید تمام مدل‌های دیزل این شرکت متوقف شد. بر اساس گزارش اتوکار (Autocar)، به دلیل مشکلات آلایندگی و قوانین سخت‌گیرانه‌ی اروپا، نسخه‌های دیزلی تمام مدل‌های پورشه کاملاً از خط تولید خارج شده‌اند. در واقع مقامات پورشه تصمیم گرفتند که تیونینگ و بهینه‌سازی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری توربوشارژ دیزل شاسی‌بلند ماکان را جهت آلایندگی کمتر رها کنند و درعوض، این نسخه از ماکان را به‌طور کامل از خط تولید خارج کنند.این پیشرانه در مدل‌‌های سدان فست‌بک و استیشن شوتینگ‌بریک اسپرت توریسمو پورشه پانامرا هم استفاده می‌شد.

2018 Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

مقاله‌های مرتبط:

پیش از انتشار این خبر، در نسل جدید شاسی‌بلند کاین (Cayenne) که شهریورماه سال جاری رونمایی شد نیز خبری از نسخه‌ی دیزل نبود و درعوض تولید مدل پلاگین هیبرید آن تأیید شد. البته مقامات این شرکت آلمانی، از سال ۲۰۱۵ و به‌ دنبال رسوایی آلایندگی فولکس‌ واگن که دامن برخی از مدلهای آئودی را هم گرفت، عرضه‌ی مدل‌های دیزل خود را در بازار آمریکای شمالی متوقف کردند. در همان سال بود که فروش ماکان دیزل در بازار آمریکا به پایان رسید. بااین‌حال بر اساس گفته‌های رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی پورشه، تولید مدل‌های مختلف با پیشرانه‌های احتراق داخلی همچنان ادامه خواهد یافت.

Porsche Mission E / پورشه

اما آیا پس از عرضه‌ی مدل تمام برقی میشن E، پورشه برای همیشه پیشرانه‌ی احتراق داخلی را از خط تولید مدل‌های متنوع خود حذف می‌کند؟ بعید است که این امر به این زودی عملی شود. همانطور که می‌دانیم، بخش بزرگی از آینده‌ی صنعت خودروسازی را خودروهای تمام برقی تشکیل خواهند داد که به همین دلیل، شرکت پورشه یا دیگر شرکت‌ها به‌دنبال پیشرفت در این فناوری هستند. با توجه به افزایش تقاضای بازار، شاید عرضه‌ی نسخه‌ی تمام برقی از تمام مدل‌های تولیدی پورشه در سال ۲۰۲۵ چندان دور از ذهن نباشد. باید اقرار کرد که نبود پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل توربوشارژ دیزل ۴۲۲ اسب بخاری در مدل لوکس پانامرا که با وجود عملکرد مناسب مصرف سوخت پایینی داشت، ناراحت‌کننده است. بااین‌حال احتمالاً با توجه به سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری پورشه در خودروهای برقی و فناوری‌های وابسته، مدل‌های جدید پلاگین هیبرید و تمام برقی این شکاف بزرگ را به‌راحتی پر خواهند کرد.

Porsche Mission E / پورشه

مدل تمام برقی میشن E که به‌زودی رونمایی می‌شود، یک خودروی اسپرت با توانایی فنی بالا خواهد بود که پایه‌ی مدل‌های تمام برقی آینده‌ی پورشه را محکم می‌کند. کارشناسان اتوکار، توقف کامل مدل‌های دیزلی توسط پورشه را یک هدف نهایی و قطعی تلقی نمی‌کنند؛ ولی توجه ویژه‌ی این برند آلمانی به خودروهای برقی کاملاً واضح است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید مدل‌های دیزل پورشه متوقف شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..