تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمان مورد نیاز برای انتقال اجساد قربانیان هواپیما

ساعت24 -اسماعیل نجار رئیس مدیریت بحران کشور با تاکید براینکه در صورت شرایط جوی مناسب، برای انتقال اجساد قربانیان هواپیمای یاسوج حداقل به دو روز زمان نیاز داریم، گفت: اما اگر وضعیت آب و هوا اجازه ندهد، قطعا مدت زمان این عملیات طولانی تر خواهد بود.

نجار سه شنبه شب در محل بخشداری پادنا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تسلیت مجدد به همه بازماندگان حادثه بسیار تاسف انگیر و دلخراش سانحه سقوط هواپیما، افزود: با تلاش صورت گرفته همه نیروهای مسلح بالاخص سپاه، هلال احمر، ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر دستگاه ها، خوشبختانه حوالی ساعت 11 صبح امروز (سه شنبه) محل سقوط هواپیما مشخص و امکانات لازم برای ارزیابی اولیه بسیج شد.


نجار ادامه داد: یک تیم با یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شد و پس از دریافت اطلاعات موثق، نزدیک به 12 نفر با 7 سورتی پرواز در قالب تیم های دو و سه نفره با تجهیزات کامل کوهنوردی و افراد خبره ای که چندین بار به ارتفاعات هیمالیا صعود داشتند، به آنجا اعزام شدند؛ افرادی که بتوانند شب را در آنجا اتراق کرده و مجددا عملیات را صبح فردا (چهارشنبه) و پس از روشنایی کامل هوا ادامه دهند.


وی تصریح کرد: خوشبختانه طبق اطلاعات بدست آمده، محل اجساد نزدیک به 30 نفر مشخص شده است که بخشی جمع آوری شده و عملیات جمع آوری بخشی دیگر ادامه دارد و هم اکنون تمهیداتی در نظر گرفته شده تا بتوانیم این اجساد را هرچه سریعتر منتقل کنیم و از آنجا که این عزیران عمدتا اهل کهگیلویه و بویراحمد هستند ، اجساد این قربانیان به یاسوج منتقل خواهند شد.


نجار ادامه داد: آزمایش دی ان ای از بستگان درجه یک مسافران هواپیما گرفته شده و پس از انطباق کامل و شناسایی آنها،اجساد برای مراسم تدفین تحویل بازماندگان خواهد شد.


رئیس مدیریت بحران کشور در ادامه با تشکر از صبر، حوصله و شکیبایی مردم عزیز کهگیلویه و بویراحمد و بازماندگان این حادثه و با تجلیل از تلاش همه عواملی که با فعالیت شبانه روزی خود به دنبال کشف، جمع آوری و انتقال هرچه سریعتر اجساد قربانیان این حادثه تلخ هستند، از مردم به خصوص بازماندگان این جانباختگان درخواست کرد تا اجازه دهند با خلوت شدن بیشتر فضا، همکاران راحت تر بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.


رئیس مدیریت بحران کشور درباره حضور برخی از بستگان جانباختگان این حادثه در محل گفت : به این افراد حق می دهم که نگران باشند و بخواهند کاری انجام دهند اما از طرفی ما نیز همت و تلاشمان این است که بیش از این آسیب و خسارت جانی نداشته باشیم.


رئیس مدیریت بحران کشور تاکید کرد: باید در نظر داشت که این منطقه، منطقه بسیار سختی است، وزش باد؛ بوران و کولاک دارد و هوای ابری نیز کار را سخت تر کرده و احتمال سقوط بهمن وجود دارد. به همین دلیل تلاش ما این است که کار با حساب و کتاب خاصی انجام شود.


نجار در پایان با تاکید براینکه در حال حاضر همه امکانات، تجهیزات و عوامل اجرایی برای این کار بسیج شده و حضور دارند از همه مردم درخواست کرد تا اجازه دهند، دستگاه های اجرایی کار خود را انجام دهند.


پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.


این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.


جست‌وجو برای یافتن جانباختگان احتمالی این سانحه هوایی پس از سقوط هواپیما از ساعت 11 روز یکشنبه 29 بهمن آغاز شده بود.
این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.

منبع:ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمان مورد نیاز برای انتقال اجساد قربانیان هواپیما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..