تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش ۲۰ درصدی جرایم در حوزه کلاهبرداری اینترنتی

افزایش ۲۰ درصدی جرایم در حوزه کلاهبرداری اینترنتیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ستاد امین یادگار نژاد گفت‌: مدتی است که افراد زیادی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار می‌نمایند، فردی، کالایی را جهت فروش در فضای مجازی قرار داده که با وی تماس گرفته و مبلغ مورد نظر را برای ایشان واریز کردایم، ولی بعد از واریز مبلغ دیگر فروشنده پاسخگو نبود، که برای عدم وصول اقلام مورد نظر و پاسخگو نبودن فروشنده با عنوان کلاهبرداری در مورد فروش اجناس شکایت کرده‌اند لذا پرونده‌هایی در این پلیس تشکیل و اقدامات مورد نیاز در جهت بررسی پرونده در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در ده ماهه سپری شده از سال ۹۶ آمار پرونده‌های تشکیل شده در حوزه کلاهبرداری اینترنتی ۱۹ درصد از مجموع پرونده‌ها را شامل می‌شود. لازم به ذکر است رشد وقوع این جرایم در سال جاری ۲۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل افزایش را نمایان می‌سازد که می‌تواند ناشی از افزایش میل جامعه به خرید‌های اینترنتی نسبت به خرید‌های سنتی باشد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان اظهار کرد: این گرایش موجب گردیده که مالباختگان در بسیاری از موارد بدون روئیت جنس و محصول مورد نظر اقدام به سفارش نمایند و این در حالی است که بسیاری از سایت‌ها و کانال‌های فعال در امر خرید و فروش فاقد مجوز‌های لازمه میباشند.

سرهنگ یادگار نژاد بیان کرد: این موضوع در نهایت منتج به دو اتفاق می‌گردد، اول محصول ارسالی با محصول سفارش داده شده مطابقت نداشته و دوم اصلاٌ محصول برای سفارش دهنده ارسال نمی‌گردد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: نکته قابل تامل در کلاهبراری‌های رایانه‌ای که قربانی را ترغیب به انجام خرید می‌نماید استفاده متهمین از قیمت‌های اغواگرانه و بسیار متفاوت با قیمت اصلی کالا می‌باشد. به نحوی که از لحاظ ریالی قیمت ارائه شده از قیمت اصلی دارای ارزش کمتری می‌باشد.

وی گفت: مالباختگان نیز بدون توجه به علت و نیت این قیمت‌گذاری اقدام به خرید به منظور دستیابی به اجناس با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار می‌نمایند.

سرهنگ یادگار نژاد در پایان افزود: لذا می‌طلبد که اولا از سایت‌های معتبر در جهت انجام خرید‌های اینترنتی استفاده شود. درثانی در صورت خرید از سایت‌های پر طرفدار، ملاک خرید و واریز وجه، دیدن و روئیت نمودن محصول باشد و از واریز وجه قبل از رویت واقعی جدا خودداری نمایید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش ۲۰ درصدی جرایم در حوزه کلاهبرداری اینترنتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..