تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگترین موزه ملی بریتانیا را بشناسید

«لیورپول» بعد از لندن بیشترین تعداد موزه و گالری در بریتانیا را دارا است و نامش با فرهنگ پاپ (و البته گروه بیتل‌ها) گره خورده است.

مقاله‌های مرتبط:

شهر بندری لیورپول پیشینه تاریخی دارد و یکی از قطب‌های زنده بریتانیا در زمینه هنر و فرهنگ در قرن بیستم بوده است.

زمانی چهره شهر تحت تاثیر کشتی‌های عظیم تجاری و تفریحی بوده و حتی کشتی بدفرجام تایتانیک نیز مبدا حرکتش لیورپول بوده است.

با این سابقه در سال ۲۰۱۱ خبر گشایش «بزرگترین موزه ملی احداث شده در یک قرن اخیر در بریتانیا» منتشر شد: ساختمان دیگری برای موزه لیورپول به منظور حفاظت و نمایش مجموعه مربوط به تاریخ شهر، با طراحی شرکت معماری دانمارکی تری‌ایکس‌ان.

موزه لیورپول

نمای داخلی موزه لیورپول

موزه لیورپول

موزه لیورپول، بریتانیا

موزه در بندرگاه لیورپول و میان دو نقطه از قدیمی‌ترین نقاط شهر واقع است: «پیر هد» و «بارانداز آلبرت».

موزه لیورپول

یکی از محورهای اصلی طرح جدید ارتباط این دو نقطه و حل کردن فضای باز اطراف موزه در مسیر پیاده کنار اسکله بوده است. به بیان دیگر، طراحی پلازا و پیاد‌روهای اطراف که به رودخانه مشرفند از نقاط کلیدی طرح است.

موزه لیورپول

معماران، موزه را مانند سکوهایی دیده‌اند که در ادامه‌ی این مسیرها آرام آرام ارتفاع گرفته و به ساختاری مجسمه‌گون تبدیل شده‌اند.

به این ترتیب دو حجم خطی با ارتفاع کم و با ترکیبی که یادآور فرم کشتی است، در خلاف جهت هم گسترده شده و دو سطح شیشه‌ای عظیم، مانند پرده سینما، در دو سرشان شکل گرفته است.

همان استراتژی به نمایش گذاردن شهر از داخل در آن دو سطح شفاف به کار گرفته شده است.

موزه لیورپول

موزه لیورپول

موزه لیورپول

نقطه عطف فضاهای داخلی پلکان مارپیچی است که در سه طبقه جریان دارد و نورگیر ساده و نه چندان قابل توجهی بر فراز آن قرار گرفته است. نما از قطعه‌سنگ‌هایی پوشیده شده که با الگوی مثلثی کنار هم آمده‌اند و سطوحی برجسته را ایجاد کرده‌اند.

موزه لیورپول

پلکان مارپیچی موزه لیورپول

موزه لیورپول

این انتخاب (به عقیده معماران) ارجاعی است به جزئیات معماری و نقش‌برجسته‌هایی که بر بناهای تاریخی اطراف دیده می‌شود.

موزه لیورپول

موزه لیورپول

موزه لیورپول

فضای داخلی موزه لیورپول




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگترین موزه ملی بریتانیا را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..