تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عرصه صنایع دستی از لحاظ اقتصادی رو به فناست

عرصه صنایع دستی از لحاظ اقتصادی رو به فناستلوئیز دلجو که ۲۳ سال سابقه کار هنری دارد و هم‌اکنون در حوزه زیورآلات و ظروف کار می‌کند، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: خوشبختانه سال ۱۳۹۶ برای من سال خوبی بود، زیرا در نمایشگاه‌های داخلی نیاوران، سعدآباد، ملی و زیورآلات شرکت کردم و در دو نمایشگاه خارجی میلان و پاریس نیز حضور داشتم و فکر می‌کنم فعالیتم در این سال زیاد بود.

وی افزود: هنرمندان صنایع دستی جایگاهی را می‌خواهند که فروشگاه یا نمایشگاه دائمی باشد و کار‌های آن‌ها را به طور دائم در معرض دید عموم قرار دهد؛ نه اینکه نمایشگاه مقطعی باشد که کار‌ها را در مدت ۱۰ یا ۱۵ روز با هزینه گزاف به نمایش بگذارد، زیرا حضور در این نمایشگاه‌ها به صرف هنرمند نیست و وی را متضرر می‌کند. امروز اگر بخش مدیریتی عرصه صنایع دستی بتواند فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به نمایش کار هنرمندان صنایع دستی اختصاص دهد و وام‌های با درصد پایین را به این هنرمندان بدهد، گام بزرگی را در بهبود وضعیت اقتصادی این هنرمندان برمی‌دارد.

این هنرمند صنایع دستی اظهار داشت: اگر مسئولان بتوانند کارگاه‌هایی با اجاره‌ پایین را در اختیار هنرمندان بگذارند، هنرمندان بیشتری را برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی دعوت کند و بخشی از هزینه غرفه‌ها و اسکان آن‌ها را برعهده بگیرند؛ خون تازه‌ای در کالبد هنرمند دمیده خواهد شد. امروز هنرمند لذت به نمایش گذاشتن آثارش را دارد و ذوق چندانی برای فروش آن‌ها ندارد.

دلجو ادامه داد: عرصه صنایع دستی از لحاظ اقتصادی رو به فنا است؛ البته سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بهبود این وضعیت اقداماتی انجام داده است که شروع خوبی به نظر می‌رسد، اما راه زیادی در پیش است.

انتهای پیام/

 نیاز هنرمندان صنایع دستی به نمایشگاه دائمی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عرصه صنایع دستی از لحاظ اقتصادی رو به فناست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..