تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگی نامه شهید محمود اسکندرلو

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمود اسکندرلو یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید محمود اسکندرلو دلش نیز چون هوای پاك زادگاهش وسیع و مطهر بود. فرزندی لایق از دیار غیرتمند و دلاوران بود. این برآمده از سرزمین پاك آذربایجان به سال 1337 در فیرورق شهرستان خوی دیده به عالم هستی باز كرد و در جمع خانواده ای پاك و متدین آراسته شد
در سن 6 سالگی قدم به دبستان گذاشت و با پشتكار قوی و استعدادی درخشان مقاطع تحصیلی را یكی پس از دیگری با موفقیت پشت سر گذاشت و موفق به اخذ مدرك تحصیلی دیپلم متوسطه گردید. او جوانی پاك و معصوم بود كه با حسن اخلاق و برخورد متواضع محبوب دوستان و آشنایان بود.

از نظر اعتقادی فردی متدین و مقید به انجام واجبات دینی بود و اطاعت از مقام ولایت فقیه را بر خود و عموم امت مسلمان كشور واجب می دانست.

در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به همراه دیگر امت حزب ا... بر علیه رژیم فاسد طاغوت به مبارزه برخاست و پس از اتمام تحصیلاتش به عضویت ژاندارمری درآمد و با عنوان درجه دار مشغول خدمت و دفاع از حریم آزادی و استقلال میهن اسلامی شد.

شهید اسكندرلو در طول خدمتش در مناطق مختلف و در درگیری های زیادی حضور داشت و تلاش ها و رشادت های زیادی از خود نشان داد تا اینكه سرانجام در مورخه 61/5/29 در پایگاه جعفرآباد واقع در جاده میاندوآب در درگیری با عناصر وابسته ضدانقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیكر پاك این شهید عزیز در گلزار شهدا شهرستان خوی در جوار دیگر شهیدان در خاك آرمید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید محمود اسکندرلو 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگی نامه شهید محمود اسکندرلو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..