تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا زندگی را هم می‌توان مانند کسب و کار اداره کرد

برخی مدیران برای اداره‌ی زندگی خود نیز از سیستم‌هایی شبیه مدیریت کسب و کار استفاده می‌کنند. آیا این روش موفق خواهد بود؟

مدیریت کسب و کار در هر ابعادی نیازمند ابزار و سیستم‌های مشخص است. استفاده از برنامه‌های روتین، سلسله مراتب، قوانین و اتوماسیون، هرکدام فواید متعددی برای کسب و کار دارند. برخی مدیران از همین نوع ابزارها و سیستم‌ها در مدیریت زندگی خود نیز استفاده می‌کنند. سوال اصلی این است که آیا این روند در بهبود زندگی شخصی نیز تاثیر خواهد داشت؟

برایان اسکودامور، کارآفرین، مشاور کسب و کار و نویسنده‌ی میهمان وبسایت Inc معتقد است زندگی شخصی را نیز می‌توان مانند کسب و کار مدیریت کرد. او در این مطلب از تجربیات خود در این مورد گفته و راه‌هایی برای پیاده‌سازی سیستم مدیریت کسب و کار در زندگی ارائه کرده است. در ادامه‌ی این مطلب زومیت، بررسی ابزارهای مدیریت زندگی شخصی را از زبان او بیان می‌کنیم.

برای هر کاری، سیستم منظم وجود دارد

کارآفرینان زمان زیادی را به تالیف و به‌کارگیری فرآیندهایی برای تسهیل کارشان اختصاص می‌دهند. آنها به دنبال روش‌هایی هستند که اجرای کارها و وظایف را با سرعت بیشتری امکا‌ن‌پذیر کند. به بیان دیگر این فرآیندها که تبدیل به سیستم می‌شوند، مانند پیچ و مهره هستند و در نبود آنها، کل کسب و کار با خطر مواجه می‌شود.

در این میان تعداد کمی از افراد هستند که سیستم‌هایی شبیه به کسب و کار را در زندگی شخصی استفاده کنند. در صورتی که با به‌کارگیری سیستم‌ها، سرعت انجام کارها بیشتر شده و زمان بیشتری برای انجام کارهای مختلف در اختیار خواهیم داشت.

به عنوان مثالی در مورد به کارگیری سیستم در زندگی، می‌توان سفر کردن و آمادگی پیش از آن را عنوان کرد. اکثر افراد قبل از هر سفر به تهیه‌ی لیست ملزومات آن می‌پردازند و این کار برای هر سفر یک بار انجام می‌شود. افراد باهوش این کار را انجام نمی‌دهند؛ چرا که با تهیه‌ی هر لیست برای هر سفر، یک وظیفه را مدام تکرار می‌کنیم و از طرفی، احتمال اشتباه کردن و فراموش کردن برخی موارد نیز وجود دارد. با استفاده از یک ابزار مناسب می‌توان از این اشتباه جلوگیری کرد. کافی است یک لیست کلی برای سفر داشته باشید و پیش از هر سفر تنها از آن استفاده کنید.

Tips to Crushing Your Deadlines

سیستم‌ها قابل اعتماد و قابل بهبود هستند

سیستم‌ها عموما با استفاده از فرآیندهای مشخص و منظم کار می‌کنند. مدیران برای زمانبندی کارهای خود از ابزارهای یکپارچه استفاده می‌کنند. در این حالت زمانی که اشتباهی رخ دهد نیز می‌توان با اصلاح سیستم، آن را برطرف کرد. در زندگی شخصی به دنبال فرآیندهایی باشید که بتوان با استفاده از سیستم‌ها، آنها را سرعت ببخشید. فراموش نکنید که این کار به سبک زندگی شما بستگی دارد و در انتخاب سیستم‌ها باید به نظرات شریک زندگی و افراد دخیل در زندگی شخصی نیز توجه کنید.

با استفاده از سیستم، زندگی آسان می‌شود

همه‌ی مدیران می‌دانند که سیستم‌های ساده کارایی بیشتری دارند. به همین دلیل، مدیرانی که بتوانند فرآیندها و قوانین شرکت را ساده‌تر کنند، در پیاده‌سازی آنها موفق‌تر خواهند بود. پیشنهاد این است که از همین روند در زندگی شخصی نیز استفاده کنید.

به عنوان مثال مدیرانی که به دنبال پیاده‌سازی سادگی سیستم‌ها در زندگی هستند، زمان مورد نیاز برای انتخاب لباس را کاهش می‌دهند. اکثر آنها لباس‌های تکراری را برای هر روز خود انتخاب می‌کنند. استیو جابز و مارک زاکربرگ مثال‌هایی از این نوع رفتار هستند. آنها با کاهش این زمان‌ها، وقت بیشتری برای کارهای مفیدتر و حتی رسیدگی به کارهای خانواده خواهند داشت.

به هر حال موارد گفته شده، نظر نگارنده است و ممکن است در زندگی همه‌ی افراد کاربرد نداشته باشد. البته برخی از موارد مانند ساده‌سازی فرآیندها، می‌تواند به همه‌ی افراد کمک کند. نظر شما چیست؟ آیا این سبک از زندگی، باعث بهبود آن می‌شود یا ما را به ماشین‌هایی تابع سیست تبدیل می‌کند؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا زندگی را هم می‌توان مانند کسب و کار اداره کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..