تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روز جهانی اینترنت پاک؛ فرار از زندگی مجازی

آشنایی با روز جهانی اینترنت پاک و ایمن‌تربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیسیون اروپا در سال 2004 روز اینترنت پاک و ایمن‌تر را نامگذاری کرد و از آن زمان همه ساله متولی برگزاری این مراسم در سراسر دنیاست به طوری که در بیش از 130 کشور دنیا بزرگداشت این روز برگزار می‌شود. هدف از نامگذاری این روز ترویج استفاده امن‌تر و مسئولانه از فضای مجازی است.

امسال این رویداد در 130 کشور دنیا و در ایران هم برای نخستین بار این روز در دبستان نیما یوشیج تهران با حضور دانش آموزان و معلمان برگزار شد.

موضوع "روز اینترنت ایمن‌تر سال 2011" زندگی مجازی است که با شعار "این بیشتر از یک بازی است، این زندگی توست" در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا بررسی می‌شود.

مسئله فضای مجازی که در دهه قبل با زندگی انسان اخت گرفته طیف وسیعی از فعالیت‌های شبکه‌ای از بازی‌های ساده تا بازی‌های آنلاین چندنفره، تا شبکه‌های اجتماعی را در برمی‌گیرد.

در واقع بازی‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی دو فعالیتی هستند که امروز در بین جوانان سراسر جهان از محبوبیت بسیاری برخوردارند و بنابرین برای محافظت از این طیف در مقابل خطرات احتمالی باید دقت و توجه بالایی شود.

چند حقیقت تلخ درباره زندگی مجازی قبل از تصویب روز جهانی اینترنت پاک

- کاربران بازیکن به طور متوسط 8 ساعت در هفته بازی آنلاین می‌کنند.

- جوانان نسبت به 10 سال قبل شب‌ها 2 تا 3 ساعت کمتر می‌خوابند.

- در ژانویه 2010 بیش از 18 میلیون اکانت در شبکه اجتماعی Second Life ثبت شده بودند.

- 13 میلیون بازیکن عضو شبکه World of Warcraft، بزرگ‌ترین شبکه بازی‌های آنلاین در دنیا عضو هستند.

- شبکه‌های چند بازیکنی آنلاین در سال 2008 بیش از 1.5 میلیارد دلار درآمد داشتند که این رقم تا سال 2012 به 2.5 میلیارد دلار می‌رسد.

- بیش از 250 هزار بازیکن به صورت شبیه سازی شده در شبکه World of Warcraft به صورت فعال بازی می‌کنند.

- سطح معاملات و فروش کالاهای مجازی در دنیای مجازی در سال 2009 بیش از 18 میلیارد دلار تخمین زده شد.

این آمارها خطراتی که جوانان آنلاین را تهدید می‌کنند نشان می‌دهد. برای مثال جوانانی که در قالب یک آواتار (شخصیت مجازی) وارد شبکه‌های بازی می‌شوند با خطر گم کردن مرز میان دنیای واقعی و مجازی روبرو هستند.

با همه این تفاسیر و در سال 2018 خطرات فضای مجازی بیشتر از پیش در میان مردم جهان احساس می شود؛ زندگی‌هایی که به خاطر فضای مجازی تبدیل به "زندگی مجازی" شده اند به یکی از دغدغه های انسان تبدیل شده است. هر چند فضای مجازی در راه پیشرفت بشریت کمک شایانی داشته اما نباید صدماتی که به دنبال استفاده از این فضا به انسان وارد شده را نادیده گرفت.

روز اینترنت پاک و ایمن‌تر ما را بر آن می دارد تا از زندگی مجازی که بشر را به انزوا می برد، فاصله بگیریم و با استفاده صحیح از این فضا از آسیب خطراتی که همگان بر آن اشراف دارند دورتر شویم.

گفتنی است؛ در این روز برنامه‌هایی در قالب کنفرانس‌های خبری، نمایش فیلم و کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس، موسسات، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی برای افزایش سطح آگاهی کاربران در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

روز جهانی اینترنت پاک



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روز جهانی اینترنت پاک؛ فرار از زندگی مجازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..