تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتي حرفي باهم نداريم چه كنيم؟

مجله زندگی ایده آل: زمان نامزدي‌ تان را به ياد بياوريد. آيا در قرار هاي آن روزهايتان لحظاتي پيش مي‌ آمده كه احساس كنيد حرفي براي گفتن نداريد؟ قطعا نه. قطعا در آن روز ها بعد از هر ملاقات باز هم احساس مي‌كرديد كه يك عالمه حرف ناگفته برايتان باقي مانده و هنوز به خانه نرسيده، با پيامك يا تلفن زدن باقي حرف‌هايتان را به يكديگر مي‌گفتيد اما بعد از ازدواج اوضاع براي همه اينطور نمي‌ماند.

خيلي از زن و شوهرها از اين‌كه ديگر حرفي براي گفتن به هم ندارند احساس نارضايتي مي‌كنند؛ گرچه آن‌ها احساس مي‌كنند اين يك اتفاق طبيعي است اما حرف‌نزدن در زندگي زناشويي مي‌تواند يكي از بزرگ‌ترين تهديدها براي ارتباط زن و شوهر باشد. ما به شما از اهميت اين موضوع مي‌گوييم و سعي مي‌كنيم با يادآوري چند نكته به شما در صحبت كردن با همسرتان كمك كنيم.

وقتي حرفي باهم نداريم چه كنيم؟
همه مشكلات حل مي‌شود با...

اگر مي‌خواهيد موافقت همسرتان را نسبت به موضوعي كه مي‌دانيد، مخالفش است جلب كنيد به راه‌هاي ناجوانمردانه متوسل نشويد. همسرتان را‌گير نيندازيد و براي رسيدن به نتيجه مطلوب‌ او را غافلگير نكنيد. گرچه ممكن است او به دليل خارج شدن از شرايطي كه آزارش مي‌دهد به شما پاسخ مطلوب‌ را بدهد اما زياد خوشحال نشويد چون آن جواب چندان هم واقعي نخواهد بود.

سعي كنيد زماني براي گفت‌وگو پيش قدم شويد كه هر دوي شما شرايط برابري داريد و همچنين از آمادگي كامل براي حرف زدن برخورداريد. مي‌توانيد در اين مورد با هم توافق كنيد كه قبل از شروع يك گفت‌وگوي جدي از او بپرسيد كه آيا زمان مناسبي هست يا خير؟ انتظار نداشته باشيد كه همسرتان هر زمان كه شما مي‌خواهيد و در مورد هر موضوعي كه دلخواه شماست، صحبت كند. وقتي موضوعي را مطرح مي‌كنيد درصورت نياز، به او زماني براي فكر كردن بدهيد اما قرار نيست اين فرصت زياد هم طولاني شود پس به او يادآوري كنيد، دوست داريد در همين يكي، 2 روزه در مورد آن موضوع با هم صحبت كنيد.

وقتي شما يك گفت‌وگوي موفق با همسرتان داريد در واقع اهميتي كه براي او و حرف‌هايش قائليد و همچنين زيبايي او درنظرتان را ثابت مي‌كنيد. گفت‌و‌گو خيلي جاهاي خالي را در زندگي زن و شوهرها پر مي‌كند، از جمله:

حس ارتباط داشتن و نزديك بودن به يكديگر احساس اين‌كه عقايدمان مورد توجه و احترام قرار مي‌گيرد امكان يادگرفتن چيزهاي تازه از يكديگر امكان به بحث گذاشتن مشكلات و صحبت كردن در موردشان امكان پيدا كردن بهترين راه‌ها براي حل كردن مشكلات به كمك يكديگر امكان درك كردن يكديگر و گفت‌وگو در مورد احساسات
همه آنچه مي‌توانيد در مورد آن صحبت كنيد

يك نويسنده فرانسوي معروف مي‌گويد: يك ازدواج موفق، پر است از صحبت‌هايي طولاني‌ كه به‌نظر زن و شوهرها كوتاه مي‌رسد اما براي بعضي‌ها پيدا كردن موضوعي براي صحبت چندان آسان نيست. صحبت كردن با شريك زندگي موضوع خاصي نمي‌خواهد. شما مي‌توانيد از جزء جزء وقايع زندگي‌تان موضوعات نابي براي صحبت كردن بسازيد. شما مي‌توانيد يك گفت‌وگوي زن و شوهري را با چنين موضوعاتي شروع كنيد:

عادت‌هاي همسرتان و به ياد آوردن عقايدش برنامه‌ريزي براي يك برنامه تفريحي مشترك يا مسافرت خاطرات دوران كودكي‌تان فيلم‌ها يا برنامه‌هاي تلويزيوني تجربه‌هايي كه دوست داريد به دست بياوريد يا جاهايي كه دوست داريد ببينيد تجربه‌هايي كه در آن روز به دست آورده‌ايد يا تفاوت‌هايي كه در كارهاي روزتان ايجاد كرده‌ايد احساسات و عقايدتان در روزي كه گذشت و نظرات‌تان در مورد زندگي پرسيدن سوالاتي كه اينگونه شروع مي‌شوند: اگر مي‌توانستي... ؛ آيا تا به حال...؛  آيا به‌نظر تو... و... وقتي حرفي باهم نداريم چه كنيم؟ 
علاوه بر اين موضوعات شما مي‌توانيد در مورد اخبار، وضعيت هوا، فرزندان‌تان، شغل‌تان، مسائل مالي، مسائل خانه و خانه داري، وضعيت سلامت‌تان، دوستان و... هم صحبت كنيد. يادتان نرود اين موضوعات بايد شروعي براي گفت‌وگوي شما باشد پس سعي نكنيد تنها خودتان در موردشان صحبت كنيد. بعد از بيان نظرتان چند لحظه‌اي مكث كنيد و نظر همسرتان را هم بپرسيد يا گاهي بعد از بيان نظرتان سوالي را مطرح كنيد كه او را درگير اين بحث كند. اگر مدت‌هاست از چنين تجربه‌اي دور بوده‌ايد شايد شروع اين گفت‌وگو‌ها براي‌تان دشوار باشد و در آغاز به نتيجه‌اي كه دل‌تان مي‌خواهد نرسيد اما نااميد نشويد و يادتان نرود كه موفقيت زندگي مشترك‌تان ارزش تمامي اين تلاش‌ها را دارد.

اين ريزه‌كاري‌ها را رعايت كنيد

صحبت كردن با شريك زندگي، شرايط پيچيده‌اي ندارد اما با وجود اين، كارنامه بسياري زن و شوهر‌ها پر است از ارتباطات ناموفق و صحبت‌هايي كه به سوء‌تفاهم و بحث ختم مي‌شوند. نبايد فراموش كرد كه در زندگي زن و شوهرها هم مثل باقي ارتباط‌ها، آداب و رسوم و ريزه كاري‌هايي وجود دارد كه شايد كوچك و ساده به‌نظر برسند اما وجودشان شرط لازم يك ارتباط موفق است.

چه انتظاري داريد؟

 اگر انتظار داريد، صحبت‌هاي‌تان به دعوا ختم شود، مطمئن باشيد كه مي‌شود. اگر انتظار داريد، پس از چند دقيقه صحبت، روزها از همسرتان دور شويد، مطمئن باشيد كه مي‌شويد. انتظار شما از گفت‌وگوهاي‌تان تا حد زيادي مي‌تواند نتيجه آن را مشخص كند. پس سعي كنيد، مثبت‌انديش باشيد و قبل از وارد ميدان شدن انتظاري مثبت را در خودتان تقويت كنيد.

چرا حرف مي‌زنيد؟

 آيا در مورد يك موضوع مهم با همسرتان حرف مي‌زنيد تا نگاهش را نسبت به آن موضوع عوض كنيد؟ آيا دوست داريد با اين گفت‌وگو‌ها به هم نزديك‌تر شويد و آرامش بيشتري به دست بياوريد؟ شما مي‌توانيد براي يك مكالمه كوتاه كه ساده هم به‌نظر مي‌رسد، هدف‌هاي مختلفي داشته باشيد. اين هدف‌ها تا حدودي مي‌توانند آخر و عاقبت مكالمه شما را مشخص كنند، پس بيشتر مراقب انتخاب كردن‌شان باشيد.

نگوييد ما بايد حرف بزنيم

 موضوع صحبت شما هرچه باشد بايد طوري آغاز شود كه يك گفت‌وگوي 2 نفره به‌نظر برسد نه تلاش شما براي به كرسي نشاندن حرف‌تان. شما قرار است با يكديگر در مورد يك موضوع گفت‌وگو كنيد و با همديگر براي حل كردن مشكلات‌تان اقدام كنيد. پس سعي كنيد در شرايطي كه براي هر‌دوي شما مناسب است و درصورت تمايل‌تان اين گفت‌وگو را آغاز كنيد.

وقتي حرفي باهم نداريم چه كنيم؟ 
پيشنهاد يك گفت‌وگو را بدهيد

 مي‌توانيد با جملاتي مانند داشتم فكر مي‌كردم كه... ؛ تو در اين مورد چه فكر مي‌كني... ؛ دوست دارم در اين مورد صحبت كنيم... و... مكالمه‌تان را آغاز كنيد. اين گفت‌وگو مي‌تواند در مورد هر موضوعي باشد و موجب مي‌شود كه صحبت‌هاي‌تان به مسيري 2 نفره وارد شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتي حرفي باهم نداريم چه كنيم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..