تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اینترنت رایگان روی درختان که با پاک بودن هوا فعال می‌شود +تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ⁣سیستم جدیدی با عنوان "لانه ‌های هوشمند پرنده" روی درخت‌‌های آمستردام هلند نصب شده که در صورت پاک بودن هوا، اینترنت رایگان در اختیار عابران قرار می‌‌دهد. کشور هلند در سال گذشته رتبه‌بندی +D را برای کیفیت هوا از محیط زیست دریافت کرد؛ وضعیت بحرانی آلودگی هوا ناشی از عدم اجرای یک طرح برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه مخصوصا وسایل نقلیه خصوصی عنوان شده بود.

بعد از این مشکل؛ جوریس لام طرح جالبی  را برای مقابله با این مشکل عنوان می کند. او مجموعه‌ای از خانه‌های درختی را طراحی کرده است که نور آفتاب را در صورت پاک بودن هوا، جذب می کند و Wi-Fi رایگان پخش می کند.

اینترنت رایگان روی درختان که با پاک بودن هوا فعال می شود +تصاویر

طرح درخت اینترنتی، بیشتر با هدف ترغیب مردم برای استفاده نکردن از گازهای گلخانه‌ای و همچنین حفاظت از هوای پاک طراحی شده است.

لام مخترع این طرح گفته است: من می خواستم چیزی را تهیه کنم که آلودگی هوا را به صورت محلی اندازه گیری کند؛ همچنین می خواستم مردم بیشتر به موضوع هوای پاک توجه کنند.

اینترنت رایگان روی درختان که با پاک بودن هوا فعال می شود +تصاویر

گفتنی است؛ دستگاه Tree Wi-Fi طراحی شده به یک درخت نصب می شود و دارای سنسورهایی است که میزان آلودگی هوا در منطقه صد متری خود را اندازه گیری می کند. این دستگاه هر شبانه روز اطلاعات مربوط به آلودگی هوای منطقه مورد نظر را به سرور مرکزی که در آن تجزیه و تحلیل های شاخص کیفیت هوا انجام می شود، ارسال می کند. اگر نتایج تجزیه و تحلیل های، هوای منطقه را پاک اعلام کند درخت اینترنتی، اینترنت رایگان در اختیار عموم قرار می دهد.

انتهای پیام/

اینترنت رایگان در درختان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اینترنت رایگان روی درختان که با پاک بودن هوا فعال می‌شود +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..