تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هنر میکروبی الکساندر فلمینگ

برترین‌ها: الکساندر فلمینگ میکروبیولوژیست مشهوری است که داروی معجزه آسای آنتی بیوتیک را به دنیا معرفی کرد. اما او یک جنبه هنری هم داشت که شاید کمتر شناخته شده باشد. فلمینگ عضو باشگاه هنری چلسی در لندن بود. جایی که در آن آبرنگ کار می‌کرد و آثار هنری آماتور خلق می‌کرد. اما استعدادهای هنری او محدود به طراحی با مداد یا آبرنگ نبود بلکه او رسانه دیگری هم داشت: ارگانیسم زنده.

هنر میکروبی الکساندر فلمینگ 

فلمینگ یکی از اولین دانشمندانی بود که از میکروب‌ها برای خلق آثار هنری استفاده کرد. او با استفاده از میکروب‌ها بالرین‌ها، خانه‌ها، سربازان، مادرانی که به بچه هایشان غذا می‌دهند، صحنه‌های مبارزه و بسیاری صحنه‌های دیگر را روی پتری دیش (بشقاب شیشه‌ای آزمایشگاهی) نقاشی می‌کرد.

فلمینگ این آثار هنری را با کشت میکرو ارگانیسم‌هایی که رنگدانه‌های طبیعی متفاوت داشتند روی پتری دیش می‌ساخت تا طرح‌های رنگارنگی ایجاد کند. او از انواع مختلف باکتری استفاده می‌کرد تا به رنگ هایی مثل قهوه ای، بنفش، قرمز، زرد، نارنجی و ... دست یابد. با گذشت زمان پالت فلمینگ غنی‌تر می‌شد، چون باکتری‌های بیشتری برای رنگ هایی که نیاز داشت کشف می‌کرد.

فلمینگ یک پتری دیش را با آگار که یک ماده ژلاتینی مانند بود، پر می‌کرد و سپس از یک ابزار آزمایشی سیمی به نام لوپ برای آغشتن بخش‌های مختلف ظرف با گونه‌های مختلف استفاده می‌کرد. همه این کار‌ها از نظر تکنیکی بسیار دشوار بود. فلمینگ نه تنها مجبور بود میکروب‌ها را به درستی انتخاب کند، بلکه باید طوری زمان بندی می‌کرد که به گونه‌ها با رنگ‌های مختلفی که می‌خواست هم زمان دست یابد. این آثار یک دوره کوتاه چند روزه دوام داشتند و بعد از آن میکروب‌ها وارد محدوده هم شده و خطوط نقاشی مبهم می‌شد و از بین می‌رفت. متاسفانه هیچ یک از جوامع علمی و هنری آن زمان هیچ توجهی به تکنیک‌های او نداشتند.

هنر میکروبی الکساندر فلمینگ 

امروزه آثار هنری میکروبی بسیار هوشمندانه و خلاق هستند. در اینجا برخی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

هنر میکروبی الکساندر فلمینگ هنر میکروبی الکساندر فلمینگ هنر میکروبی الکساندر فلمینگ هنر میکروبی الکساندر فلمینگ هنر میکروبی الکساندر فلمینگ هنر میکروبی الکساندر فلمینگ
 هنر میکروبی الکساندر فلمینگ  



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هنر میکروبی الکساندر فلمینگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..