تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سینما کارخانه سیمان نیست!/ راه اندازی بورس سینمایی نشدنی است

سینما کارخانه سیمان که نیست!/بورس سینمایی کاری اشتباه استعبدالله علیخانی تهیه کننده سینما به تحلیل و بررسی جریان بورس سینمایی و سرمایه گذاری مردم در فیلم های مورد علاقه خود پرداخت و در این زمینه به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: همین الان یک مشت پول بی حساب و کتاب که معلوم نیست از کجا آمده، نظم سینما را به هم ریخته است؛ چه برسد به این مسئله فراگیر شود و عامه مردم بخواهند در سرمایه گذاری سینما ورود کنند.

وی افزود: باید بدانیم سینما برخلاف دیگر مقوله های تجاری و صنعتی است و افراد حرفه ای و خاص خودش را برای فعالیت می طلبد.

علیخانی ادامه داد: شاید از تعداد همین فیلم هایی که در جشنواره فیلم فجر بودند، حدود شش اثر به سود برسد، حدود پنج فیلم سینمایی بتوانند سرمایه خود را برگردانند و مابقی ضرر خواهند کرد؛ حالا تصور کنید تعداد زیادی از مردم عادی در چنین وضعیتی سرمایه گذاری کنند و در نهایت که به ضرر برسند؛ این زیان اقتصادی عواقب بدی خواهد داشت.

این تهیه کننده اذعان داشت: من اگر فرد با وجدانی باشم، با افراد غیرسینمایی شریک نمی شوم؛ چون آنها علم و تجربه سرمایه گذاری سینمایی را ندارند و ضرر آنها مقوله شریفی نیست.

وی تاکید کرد:  اگر سرمایه گذار با علم کامل به  مقوله سینما وارد شود و در کنار فیلمسازان باتجربه سینمایی قرار بگیرد، مشکلی نیست و خروجی های مثبتی خواهد داشت؛ البته به این شرط که در روند ساخت فیلم مانند انتخاب بازیگر و...دخالتی نکند.

این تهیه کننده بیان کرد: سینما کارخانه سیمان نیست که هرکس دلش خواست در آن سرمایه گذاری کند. سینما آدم ها و راهکارهای خودش را می طلبد. در دهه شصت بسیاری از بانک ها به فیلمسازان وام دادند که نود درصد آن برگشتی نداشت.

علیخانی در بخش پایانی صحبت های خود خاطر نشان کرد: چنین اتفاقی (بورس سینمایی) ربطی به سینما و فیلمسازی ندارد و این کار غیرمنطقی، غیراصولی و نشدنی است.

انتهای پیام/

نظر یک تهیه کننده سینما  درباره راه اندازی بورس سینمایی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سینما کارخانه سیمان نیست!/ راه اندازی بورس سینمایی نشدنی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..