تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مادر بزرگ

برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مادر بزرگبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سرهنگ ‌حاجعلی صالحی‌ در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا تصریح کرد: شهروندان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که بعضی مواقع منشاء آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبر نزدیکان خود افراد می‌باشند، به همین دلیل نباید هیچگونه اطلاعات شخصی و مهم خود را مثل رمز‌های عبور بانکی، اطلاعات مهم و شخصی، تصاویر خصوصی و... را در اختیار دوستان وآشنایان قرار داد.

وی با بیان اینکه پیرزنی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد در مجموع مبلغ 18 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت اینترنتی و غیرمجاز برداشت شده است، افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی پرونده تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: سرانجام طی تحقیقات فنی و پلیسی مشخص گردید نوه 27 ساله با سوء استفاده از اعتماد مادربزرگ خود و بدون اطلاع وی اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه، خریدهای اینترنتی، شارژ سیم کارت و بسته اینترنتی نموده است.

سرهنگ صالحی افزود: اینکه پلیس فتا تاکید بر حفظ اطلاعات بانکی افراد دارد به این معناست که اطلاعات بانکی خود را حتی در دسترس نزدیک‌ترین افراد خود نیز قرار ندهید. چرا که بسیاری از برداشت‌های غیرمجاز از طریق دوستان و آشنایان صورت می‌گیرد. مضاف بر آن‌که این امر می‌تواند به راحتی فرزندان‌ شما را در دام مجرمان سایبری قرار دهد.

وی تاکید کرد: در صورت واگذاری کارت بانکی به همراه آن به هر شخصی در اولین فرصت اقدام به تغییر رمز اول و دوم بانکی خود کنید و حتما سیستم پیامکی بانکی خود را فعال نمائید تا در اولین فرصت از هر گونه واریز و برداشت به حساب بانکی خود مطلع شوید، تا در صورت برداشت غیرمجاز، سریع آگاه شده و بتوان نسبت به مسدودسازی حساب بانکی اقدام کرد.

سرهنگ صالحی در خاتمه از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد غيرقانوني آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری‌، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام نمایند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مادر بزرگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..