تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشـانـه اختـلال فکـری در مردان مسن چیست؟

نشـانـه اختـلال فکـری در مردان مسن چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مطالعه جدید نشان می‌دهد میزان پایین سدیم خون با اختلال روانی و زوال شناختی در مردان مسن مرتبط است. به گفته محققان این یافته‌ها می‌توانند نگران کننده باشند چراکه غالباً برخی داروهای مورداستفاده توسط افراد مسن میزان سدیم خون را پایین می‌آورند.

 این تحقیق شامل بیش از ۵۴۰۰ مرد سالم ۶۵ سال به بالا بود که وضعیت سلامتشان به طور میانگین کمتر از ۵ سال تحت نظر بود.

کریستین نوواک، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلرادو، در این باره می‌گوید: «۱۰۰ تن از این شرکت کنندگان مبتلا به شرایطی موسوم به هیپوناترمی شدند که در این حالت، میزان سدیم خون افراد کمتر از حد سالم است.» در مقایسه با مردان دارای میزان نرمال سدیم، مردان مبتلا به هیپوناترمی خفیف ۳۰ درصد بیشتر دچار اختلال روانی در ابتدای مطالعه و ۳۷ درصد بیشتر مبتلا به زوال روانی به مرور زمان شدند.

بیشتر بخوانید: راهکاری منحصر به فرد برای حفظ سلامتی سالمندان


محققان همچنین به رابطه بین میزان بالا سدیم خون و زوال روانی در طول زمان هم پی بردند. از آنجائیکه هم کاهش میزان سدیم خون و هم تغییرات خفیف در عملکرد شناختی از وقایع شایع با افزایش سن هستند، باید تحقیقات بیشتری در آینده بر روی این مسئله انجام شود.

منبع: روزنامه سپید

انتهای پیام/

میزان پایین سدیم خون نشانه اختلال فکری در مردان مسن



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشـانـه اختـلال فکـری در مردان مسن چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..