تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر جنگ هسته‌ای رخ دهد، ترامپ به کجا فرار خواهد کرد؟

ترامپ، رئیس‌جمهور عجیب آمریکا در ماه‌های اخیر تیتر اول بسیاری از روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های جهان بوده و بسیاری از کشورها به تهدیدها و سخنان تند ترامپ واکنش نشان داده‌اند، در صورت حمله هسته‌ای به آمریکا، ترامپ چه مکانی را به‌عنوان پناهگاه انتخاب می‌کند؟

مقاله‌های مرتبط:

آمریکا با رئیس‌جمهور جنجالی‌اش، امروز به تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شده است. ترامپ مخالفان زیادی حتی در خاک خودش دارد و بسیاری از چهره‌های سرشناس آمریکایی ترامپ را به رسمیت نمی‌شناسند، در بسیاری از محفل‌ها حتی در مراسم اسکار هم انتقادهایی از مواضع تند ترامپ شده و این رئیس‌جمهور امروز به منفورترین رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شده است.

ترامپ

یکی از مباحث داغ این روزها، احتمال حمله هسته‌ای به آمریکا است، این مسئله تا جایی پیشرفت که در هاوایی زنگ هشدار حمله اتمی به‌اشتباه به صدا درآمد و بسیاری از افراد هراسان به دنبال پیدا کردن پناهگاهی بودند.

اما آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید، در صورت حمله هسته‌ای به آمریکا، شخص اول این کشور، به کجا می‌رود و در کجا پناه می‌گیرد؟ آیا مکان‌های از پیش تعیین‌شده‌ای برای حفاظت از ترامپ وجود دارد؟

بدون شک جواب این سؤال‌ها مثبت است و برای حفاظت از رئیس‌جمهور مکان‌هایی در نزدیک‌ترین فاصله تا کاخ سفید وجود دارد. یکی از این پناهگاه‌ها درست زیر کاخ سفید قرار دارد. این مکان محافظت‌شده در سال ۱۹۵۰ ساخته شده است. یکی دیگر از این مکان‌های امن در کوه‌های بلو رج در ویرجینیا است.

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری‌های آمریکایی، یکی از اصلی‌ترین پناهگاه‌های ترامپ در املاک او در فلوریدا ساخته شده است، پناهگاه در زمین گلف زمین‌های فلوریدا واقع شده است.

ترامپ

اندیشیدن تمهیدات لازم برای پناه دادن به شخص اول آمریکا، نشان می‌دهد که آمریکا در سال‌های اخیر تا حد زیادی درگیر مسائل هسته‌ای بوده و به جنگ هسته‌ای در سال‌های اخیر فکر کرده است.

آمادگی برای جنگ هسته‌ای و زندگی پس از جنگ در آمریکا شاید برای بسیاری از افراد عجیب باشد، ولی به نظر می‌رسد دولت آمریکا در سال‌های اخیر درگیر این مسئله بوده است.

پناهگاه

گرین بریر یکی از پناهگاه‌های هسته‌ای است که در سال‌های اخیر به جاذبه توریستی تبدیل شده است

بر اساس باور بسیاری از متخصصان این زمینه، در صورت بروز جنگ هسته‌ای در آمریکا، هیچ پناهگاه امن و مطمئنی برای نجات همه مردم وجود ندارد و می‌توان گفت در صورت بروز چنین جنگی جمعیت آمریکا در امان نخواهند بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در جنگ احتمالی هسته‌ای به‌جایی می‌رود که نه‌تنها زنده بماند، بلکه بتواند کنترل کشور و مردم از بین رفته را هم در دسترس داشته باشد!

رابرت دارلینگ، تفنگدار دریایی آمریکا که در یازده سپتامبر ساعاتی را در پناهگاه کاخ سفید گذرانده است، به این موضوع اشاره کرده که تنها رئیس‌جمهور و افراد خاصی اجازه ورود به پناهگاه رادارند.

همان‌طور که دارلینگ در صحبت‌هایش اشاره کرده است، تنها چند نفر خاص در زمان حمله هسته‌ای می‌توانند به پناهگاه‌های تدارک دیده‌شده بروند. حتی در چنین شرایطی هم دولت آمریکا تلاش می‌کند تا افراد مهم را نجات دهد و به فکر نجات دادن همه مردم یا همه اعضای دولت نیست.

ترامپ

ساخت پناهگاه برای مردم و افراد مهم کشوری، باعث شده تا مقامات آمریکایی به‌راحتی در رابطه با جنگ هسته‌ای صحبت کنند و شاید احتمال حمله هسته‌ای به آمریکا با ورود ترامپ بیشتر شده و به همین دلیل تصمیم صحبت در رابطه با پناهگاه هسته‌ای داغ‌تر از همیشه شده است.

هنری ترومن

هری ترومن، سی و سومین رئیس‌جمهور آمریکا، فردی است که دستور پرتاب بمب‌های اتمی به هیروشیما و ناکازاکی را ارسال کرد و ژاپن هم در برابر این دستور تسلیم شد. این بمباران تأثیرات جبران‌ناپذیری روی مردم بی‌گناه گذاشت و تا امروز هم بسیاری از نقص عضوها در فرزندان این نسل به دلیل عوارض مواد اتمی است. ترومن باید آمریکا بحران‌زده پس از جنگ را نجات می‌داد و برای پایان دادن به جنگ آمریکا این دستور را صادر کرد. در آن زمان بسیاری از محققان و کارشناسان بر این باور بودند که راه هسته‌ای تنها راه پیش رو نیست و می‌توان از بسیاری از راه‌های مسالمت‌آمیزتر وارد شد، ولی ترجیح دولت ترومن، بمب اتم بود!

کاخ سفید

اعضای اف‌بی‌آی و سی‌آی‌ای در اتاق زیرین کاخ سفید در حال گوش دادن به سخنان جرج بوش

براساس گفته‌های بسیاری از مقامات آمریکایی، آژانس دفاع ملی در فکر دادن حق شهروندی هسته‌ای، به شهروندان آمریکایی است. دولت آمریکا در حال هماهنگ شدن با واقعیت جدیدی است و تمام راه‌های لازم در زمان حمله هسته‌ای را بررسی می‌کند.

در دهه ۱۹۶۰، پس از حمله هسته‌ای آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی، آمریکایی‌ها سخت به فکر ساختن پناهگاه‌های عمومی و خصوصی بودن تا در صورت هرگونه حمله به کشور، افراد بتوانند به‌سرعت به نزدیک‌ترین پناهگاه بروند. یکی از این پناهگاه‌ها ساختمان بزرگ لس آلتوس در کالیفرنیا بود.

بسیاری از افراد هم پناهگاه‌های اختصاصی خود را ساختند. بسیاری از افراد پناهگاه‌هایی بسیار بزرگ و ایمن ساختند و افراد ثروتمند هم بزرگ‌ترین پناهگاه‌ها را در زیرزمین ساختند.

در اوایل دهه ۱۹۵۰ ترس و واهمه از حمله اتمی به آمریکا، مخصوصا از طرف کشور کره بسیار بالا گرفت و این ترس منجر به بسیاری از محافظه‌کاری‌ها شد و آمار ساخت مکان‌های امن برای پناه گیری در جنگ هسته‌ای روزبه‌روز بیشتر می‌شد.

هیروشیما

دونالد ترامپ در سال ۱۹۸۵ تسهیلات زیادی برای مقاوم‌سازی پناهگاهش خرید و تسهیلات زیرزمینی او به‌عنوان یکی از محکم‌ترین سازه‌ها به‌شمار می‌رود.

وس بلکمن، مدیر پروژه 6ft 5in در بازدید از سازه زیرزمینی ترامپ در سال‌های گذشته، از بی‌نظیر بودن و محکم بودن آن سخن به میان آورده بود. او پس از بازدید از سازه زیرزمینی ترامپ گفته بود که بازدید از این سازه شبیه به یک کشف باستان‌شناسی بود.

آمریکا

وس بلکمن

وس بلکمن در توصیف این پناهگاه، به تاریک بودن محیط اشاره کرده بود. او در ادامه گفته است:

اتاق پناهگاه ترامپ بسیار تاریک بود و یک تختخواب به دیوار آویزان شده بود. هوای محیط، تازه بود و دستگاه‌هایی برای تهویه هوا در اتاق وجود داشت.

مقامات آمریکایی همیشه در فکر ساخت پناهگاهی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری بودند و امروز این ایده به حقیقت پیوسته است.

مرکز فرماندهی غیرنظامی ماونت ودر، در بالای تپه‌ای در ویرجینیا قرار دارد که به‌عنوان یکی از پناهگاه‌های بزرگ آمریکا برای حمله هسته‌ای تبدیل شده است و در حین این حمله رئیس‌جمهور و مشاورانش می‌توانند به این مکان بروند.

اعضای کنگره به پناهگاه گرین بریر در نزدیکی ویرجینیای غربی منتقل می‌شوند. در بسیاری از شرایط اضطراری افراد مهم به این پناهگاه منتقل شده‌اند.

11سپتامبر

پس از حملات القاعده و یازده سپتامبر، ماونت ودر توسط آژانس مدیریت اضطراری فدرال مدیریت می‌شود و از آن زمان تاکنون فعالیتش قطع نشده است.

ماونت ودر

ماونت ودر

بدون شک این منطقه ازنظر تسهیلات نظامی هم مجهز است و پس از ریاست جمهوری ترامپ تدابیر امنیتی دوچندان شده است.

رفت و آمد در این منطقه تحت کنترل است، گزارش‌های زیادی در رابطه با محدودیت‌های رفت و آمدی در نزدیکی این منطقه ارائه‌شده است. هائیلی رابرتز، دانشجوی دانشکده هنر پاتریک در یکی از تحقیق‌های دانشگاهی خود، به سراغ منطقه ماونت ودر رفته بود. او چندین بار توسط مأموران منع شده بود و آن‌ها به او تذکر داده بودند که دیگر به نزدیکی این منطقه نیاید.

اما رابرتز دست‌بردار نبود و به یکی از تپه‌های مشرف‌به منطقه ماونت ورد رفته و با استفاده از دوربین‌ها متوجه وجود چند سوله ورزشی در این منطقه شد.

جان کندی

در سال ۱۹۶۱، ساخت یکی از پناهگاه‌های آمریکا برای رئیس‌جمهور جان اف کندی آغاز شد. این پناهگاه در فلوریدا ساخته شد. نیروی دریایی آمریکا مسئولیت ساخت این پناهگاه را بر عهده گرفت و این پناهگاه در جزیره پینات در فلوریدا ساخته شد. فاصله این پناهگاه تا محل اقامت کندی در ساحل پالم، ۱۰ دقیقه بود.

پناهگاه

پناهگاه کندی برای محافظت از او در مقابل رادیواکتیو طراحی‌شده بود

یکی دیگر از پناهگاه‌های گران‌قیمت آمریکا، در هتل دتاچمنت بود که ساخت آن در سال ۱۹۷۳ چیزی حدود ۹۷۰۰۰ دلار هزینه داشت. کندی در طول ریاست جمهوری‌اش بارها به این پناهگاه سر زد.

پناهگاه

تجهیزات اولیه پناهگاه کندی

پناهگاه‌های رئیس‌جمهورهای آمریکا، چه در دل طبیعت باشد و چه در دل کوه، محیطی تاریک دارد و برای زمان‌های اضطراری کامل‌ترین تجهیزات برای زنده ماندن را دل خود دارد.

چه کسانی حق ورود به پناهگاه‌های دولتی رادارند؟

جزیره پینات: رئیس‌جمهور و ۱۲ وزیر همراه او، این اتاق برای ۳۰ نفر طراحی شده است.کاخ سفید: این پناهگاه بارها مورداستفاده قرار گرفته است، در طی حملات یازده سپتامبر، رئیس‌جمهور و همسر و معاونش در این اتاق بودند و در بسیاری از روزهای مناسبتی افرادی نظیر کاندولیزا رایس، دونالد رامسفلد و وزیر دفاع وقت و رئیس‌جمهور در این اتاق بودند.ماونت ودر: در این پناهگاه یک اتاق برای رئیس‌جمهور طراحی شده است، ظرفیت این پناهگاه بسیار زیاد است و صدها نفر ازجمله بسیاری از روزنامه‌نگاران در این پناهگاه مستقر می‌شوند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر جنگ هسته‌ای رخ دهد، ترامپ به کجا فرار خواهد کرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..