تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رای دادگاه فدرال علیه فرمان ممنوعیت سفر ترامپ

ساعت 24-یک دادگاه استیناف فدرال آمریکا، فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در ممنوع کردن سفر اتباع شش کشور مسلمان به آمریکا را ناقض قانون اساسی این کشور دانست.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، این یک شکست دیگر برای فرمان مهاجرتی پرمناقشه ترامپ محسوب می شود. دادگاه استیناف ناحیه چهارم آمریکا، مستقر در ریچموند ویرجینیا در حالی روز پنجشنبه این حکم را علیه فرمان ممنوعیت مسافرتی ترامپ اعمال کرد که تبدیل به دومین دادگاه استیناف فدرال شده که علیه این فرمان رای میدهد. این دادگاه در حکم خود گفته که صحبت‌های خود ترامپ  نشان می‌دهد که غرض ورزی علیه مسلمانان پایه و اساس این سیاست بوده است.

بر این اساس، سخنان ترامپ علیه مسلمانان، از جمله در زمان انتخابات ریاست جمهوری، نشان می دهد که فرمان مسافرتی او با اهداف تبعیض آمیز صادر شده است.

پیش از این نیز در ماه دسامبر، یک دادگاه استیناف فدرال در کالیفرنیا، با صدور حکمی علیه فرمان ترامپ، آن را ناقض قوانین مهاجرتی آمریکا دانسته بود.

فرمان منع سفر ترامپ که در حال حاضر در دست اجراست، سومین فرمان او در این باره است. دادگاه های فدرال آمریکا پیش تر مانع از اجرای دو فرمان ممنوعیت قبلی او به علت تناقض های قانونی شده بودند.

در حال حاضر، فرمان سوم ترامپ با حکم دیوان عالی آمریکا در دست اجراست و احکام صادر شده از سوی دادگاه های استیناف فعلا مانع از اجرای آن نمی شود.

دیوان عالی آمریکا از آوریل بررسی احکام دادگاه های استیناف را آغاز می کند و قرار است تا ماه ژوئن نظر قطعی خود را اعلام کند.

شبکه بی.بی.سی، نیز اعلام کرد، احکام دادگاه های استیناف منطقه چهارم (ویرجینیا) و منطقه نهم (کالیفرنیا) آمریکا در تایید حکم های مشابه دادگاه های فدرال مریلند و هاوایی صادر شده است.

بر اساس فرمان منع سفر ترامپ، ورود اکثر شهروندان کشورهای مسلمان ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن و چاد به آمریکا ممنوع شده است.

ممنوعیت‌هایی هم برای صدور روادید برای شهروندان کره شمالی و مقام های دولت ونزوئلا در نظر گرفته شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رای دادگاه فدرال علیه فرمان ممنوعیت سفر ترامپ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..