تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سالانه چند خورشید گرفتگی اتفاق می افتد؟/ اما و اگرهای طراحی نقشه راه مهندسی کشور

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی‌ باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه علم و فناوری در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

حل مشکل صف طولانی نوبت‌دهی بیمارستان‌ها با فناوری دانش بنیان

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید سامانه پذیرش بیمارستانی شده است که به صورت 24 ساعته و از طریق راه‌های ارتباطی مختلف، بیماران را در مراکز درمانی پذیرش می‌کند.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: همه مراکز درمانی و متخصصینی که با ما قرارداد بسته‌اند دارای کد مخصوص به خود هستند که همین موضوع کار را برای بیمار راحت کرده است در گذشته اگر بیماری می‌خواست نوبت دریافت کند مجبور بود مدت‌ زمان زیادی را در ترافیک شهری طی می‌کرد تا به بیمارستان و مرکز درمانی می‌رسید و یا پشت خطوط شلوغ تلفن منتظر می‌ماند که امروز این مشکل برطرف شده است و در هر ساعت از شبانه روز و در هر موقعیتی بیمار می‌تواند از پزشک خود نوبت دریافت کند.

سالانه بین ۲ تا ۵ خورگرفت رخ می‌دهد

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: خورشیدگرفتگی جزئی به اندازه گرفت کامل خورشید قابل توجه علاقه‌مندان به نجوم نیست، خورشیدگرفتگی جرئی زمانی اتفاق می‌افتد که ماه تنها بخشی از سطح خورشید را بپوشاند و از این نظر با خورشیدگرفتگی کلی متفاوت است، در هنگام خورگرفت کامل لایه‌های جو خورشید و از جمله تاج خورشیدی به زیبایی در اطراف مهر تاریک (خورشید گرفته شده) مشاهده می‌شود و برخی از مناطق زمین در تاریکی نسبی فرو می‌رود.

عتیقی درباره تعداد خورشیدگرفتگی‌هایی که سالانه اتفاق می‌افتند، تاکید کرد: سالانه بین ۲ تا ۵ خورشیدگرفتگی رخ می‌دهد و معمولاً در فاصله هر شش ماه می‌توان ۲ خورشیدگرفتگی را مشاهده کرد، آخرین خورشیدگرفتگی جزئی روز یکشنبه ۲۲ شهریور ۹۴ رخ داد و خورشیدگرفتگی جزئی بعدی (پس از خورشیدگرفتگی امروز) روز جمعه ۲۲ تیر ماه ۹۷ اتفاق می‌افتد که البته گستره این خورشید گرفتگی بیشتر در اقیانوس و در نزدیکی سواحل استرالیاست.

ایران دومین کشور تولید کننده داروی فاکتور ۷ در دنیا/ حمایت 20 میلیون تومانی ستاد زیست فناوری از پایان نامه‌های دکتری

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص روند رو به رشد و موفقیت های این ستاد بعد از انقلاب اسلامی توضیح داد.

طراحی نقشه راه حوزه مهندسی در کشور

 علی غفاری صاحب کرسی پژوهشی "آینده پژوهی مهندسی مکانیک در زمینه های پژوهش، آموزش و فناوری" از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی درباره اقدامات انجام شده در راستای تحقق اهداف این کرسی پژوهشی اظهار کرد: این کرسی برنامه ای 5 ساله است و در این مدت زمان قصد داریم طراحی نقشه راه حوزه مهندسی به ویژه مهندسی مکانیک را در کشور طراحی کنیم.

به نوعی هدف کرسی این است که شرایط مطلوب این حوزه در آینده استخراج شود تا بر اساس آن مسیر پژوهش و فناوری برای رسیدن به شرایط مطلوب مشخص شود.

عضو فرهنگستان علوم ادامه داد: برنامه سال نخست این کرسی گروهی از نیمه دوم سال گذشته با عنوان "بررسی وضعیت مهندسی مکانیک در کشور و مقایسه آن با سایر کشورها" آغاز شد تا آگاهی از شرایط کشور و نقاط ضعف و قوت این حوزه مشخص می شد و بر اساس آن برنامه ریزی برای سال های آینده انجام شود.

 ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی با همکاری شرکت RCT آلمان توسعه دانش فنی تولید سلول خورشیدی با راندمان بالا را در نظر دارد.

کسب دانش فنی تولید سلول خورشیدی Bifacial و ایجاد زیرساخت تولید مشترک این نوع سلول خورشیدی با بازدهی بالا محتوای همکاری ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی با شرکت RCT آلمان است.

در این همکاری با احداث پایلوتی از این نوع سلول خورشیدی با همکاری این شرکت در ایران با توجه به زیرساخت فنی موجود، زمینه انجام پروژه های مختلف توسعه فناوری را ایجاد خواهد کرد.

حمايت دولت از استارت آپ‌ها سبب تحول اقتصاد كشور می‌شود

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری رئیس بنیاد ملی نخبگان دربازدید از يكی از استارتاپ ها با اشاره به آینده روشن صنعت گردشگری و سفر، اظهار کرد: با شکل گیری و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی، آینده بسیار مطلوبی در انتظار گردشگری و سفر است و این کسب و کارها می‌توانند با ارائه خدمات در دسترس و مطلوب ضمن جذب گردشگر داخلی و خارجی، اقتصاد این صنعت را متحول کنند.

وی بهترین زیرساخت برای توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی را ایجاد زیست‌بوم مساعد کارآفرین این کسب و کارها دانست و گفت: این زیرساخت باید با حمایت دولت تسهیل گری آن اما بدون دخالت دولت در روند فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و با ایجاد میدان فعالیت بخش خصوصی شکل می‌گیرد. دولت با حمایت و راهبری بستری فراهم می‌کند تا این کسب و کارها تحول جدی را در اقتصاد کشور رقم بزنند.

ستاری، با بیان این‌که کسب و کارهای خلاق و دانش‌بنیان با نوآوری نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده فضای اقتصادی کشور را دست‌خوش تحول می‌کنند، افزود: این کسب و کارها با نگرش تازه‌ای که به اقتصاد و اشتغال دارند، بازارهای کسب و کارهای جدید را گسترش می‌دهند.

رشد کشور در حوزه دانش‌بنیان نتیجه خودباوری جوانان است/ نقش دولت در ایجاد زیرساخت برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوریگفت: حضور بخش خصوصی در حوزه‌های دانش‌بنیان همچون زیست‌فناوری پزشکی زمینه رشد و رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی را فراهم می کند و دولت نیز زیرساخت لازم برای حضور این بخش را فراهم کند.

ستاری تولید محصولات یا ارائه خدمات کیفی در دسترس و مبتنی بر نیاز جامعه را مهم‌ترین ویژگی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: دستاورد این کسب و کارها با حمایت بخش خصوصی ایجاد می‌شود و بر همین اساس، مبتنی بر خواست و نیاز جامعه است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نقش دولت در حمایت از ایجاد زیرساخت مساعد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها گفت: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات کم بهره و تسهیل روند صدور مجوزها مسیر را برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در عرصه دانش‌بنیان فراهم کند.

وی با بیان اینکه 25 هسته‌فعال در این مرکز رشد در آستانه ارائه محصولات دانش‌بنیان به بازار هستند، اظهار کرد: در حال حاضر دو نمونه از این محصولات تجاری سازی و رونمایی شد، این در حالی است که سال آینده هفت داروی حوزه زیست‌فناوری پزشکی که توسط هسته های فناور مستقر در این مرکز رشد تولید شده است، روانه بازار می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سالانه چند خورشید گرفتگی اتفاق می افتد؟/ اما و اگرهای طراحی نقشه راه مهندسی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..