تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از خداحافظی با پیک‌های نوروزی تا گمانه‌زنی‌ها برای حذف مدارس تیزهوشان

از خداحافظی با پیک‌های نوروزی تا گمانه‌زنی‌ها برای حذف مدارس تیزهوشانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون سمپاد تعطیل نمی‌شود، خداحافظی با پیک های نوروزی و اما و اگر‌های پدیده مدرک فروشی در مدارس آموزش از راه دور  همراه بوده است.

دانش آموزان به جای مشق عید، کتاب بخوانند

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در خصوص حذف تکالیف نوروزی اظهار کرد: مهمترین دغدغه هر جامعه کودکان هستند و در خصوص استفاده بهینه از کودکی و آشتی دادن کودکان با کتاب داستان، داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی جایگزین پیک‌های نوروزی می‌شوند.

وی با توجه به شرایط کودکان و تعطیلات نوروزی گفت: بحث‌هایی مطرح شد که کودکان در ایام طولانی نوروز از یادگیری فاصله گرفتند اما این تعطیلات فرصت مناسبی است برای تقویت مهارت که در طول سال تحصیلی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

حکیم زاده بیان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که پیک نوروزی نقش چندانی در تعلیم و یادگیری دانش آموزان ندارد و حتی فرآیند چالشی و فرسایشی دارد و کودکان و خانواده‌ها در تمام عید نوروز، درگیر چگونگی انجام پیک هستند.

معاون آموزش ابتدایی گفت: با توجه به اهمیت فعالیت داستانی در پرورش قوه خلاقیت کودکان، می‌توان بستر مناسبی ایجاد کرد که دانش آموز با داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی آشتی کند.

سمپاد تعطیل نمی‌شود

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان عنوان کرد: هر تصمیمی نقاط قوت و ضعفی دارد و این تصمیم نه بهترین تصمیم است و نه بدترین؛ تصمیمی است که آموزش و پرورش تا کنون در نظر گرفته است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه این تصمیم را شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسانده و بررسی های کارشناسی درباره آن صورت گرفته است، گفت: وقتی این مصوبه به تایید رئیس جمهور رسید به مثابه قانون و برای ما لازم الاجراست.

مهاجرانی تصریح کرد: به هیچ عنوان مدارس سمپاد تعطیلی نمی‌شود و وزیر آموزش و پرورش هم به این موضوع اشاره داشته است که این مدارس در دوره دوم متوسطه با کیفیت پیش می‌رود.

روند پذیرش دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده چگونه است؟

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره تصمیمات اخیر مبنی بر حذف آزمون از دوره ابتدایی و ممنوعیت کتب کمک درسی در این دوره اظهار کرد: همانطور که در ماده 1 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی آمده است این مدارس و مراکز تابع ضوابط و شرایط عمومی آموزش و پرورش هستند و بر این اساس حذف هر سه آزمون و کتاب کمک درسی در دوره ابتدایی برای مدارس غیر دولتی هم اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مصوبه اخیر رویکرد تربیتی را دنبال می‌کند مدارس غیر دولتی هم بر اجرای آن تاکید دارند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره عملکرد مدارس مطرح در پذیرش دانش آموز برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: صرفا برگزاری آزمون نمی‌تواند ملاک گزینش دانش آموزان برتر قرار گیرد و مبنای پذیرش را با ساز و کارهایی همچون مصاحبه و سابقه تحصیلی مورد توجه قرار می‌دهیم و باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که تعداد مدارس مطرحی که برگزاری آزمون را در دستور کار قرار داشتند در اکثریت قرار ندارد و نمی‌توان بر مبنای فعالیت چند مدرسه تصمیم کلی را نفی کرد.

آخرین جزئیات از اجرای طرح هدایت تحصیلی در مدارس

عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره اجرای طرح هدایت تحصیلی در مدارس متوسطه اول عنوان کرد: مشاوران و مدیران در مدارس متوسطه اول همواره این طرح را مورد توجه قرار می‌دهند و آماده سازی دانش آموزان از ابتدای سال در حال اجراست.

وی درباره تغییرات اجرای طرح برای سال تحصیلی آینده نسبت به دوره‌های قبل، گفت: با توجه به بررسی‌هایی که از اجرای طرح داشتیم به تدریج توزیع متوازنی که هدف ما بود، محقق شده است و به تدریج این روند در نظام آموزشی شکل می‌گیرد بنابراین نگرانی بابت هدایت تحصیلی نداریم.

اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان نیازمند بازنگری است

حجت‌الله بنیادی کارشناس آموزش و پرورش و منابع انسانی بنیادی عنوان کرد: خرید شرکت‌های تو در تو و ورشکسته، زمین‌های معارض قطعاً نمی‌تواند در یک دوره کوتاه رخ داده باشد. اگر راه‌های این تخلفات و برباد دادن سرمایه معلمان صدیق و مخلص با اصلاح اساسنامه و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی بسته نشود، تنها نتیجه عضویت معلمان در صندوق فراهم کردن شرایط بهتر و امن‌تری برای استمرار چنین رویه ای است.

وی گفت: تنها دلیل چنین رویدادی ضعف در اساسنامه این صندوق است که بهتر بود وزیر ابتدا نسبت به بازنگری و تصویب آن اقدام می‌کرد.

کارشناس آموزش‌ و پرورش و منابع انسانی یادآورشد: باید از نمایندگانی که برگزاری انتخابات را برای عضویت معلمان با شرایط موجود اساسنامه‌ای صندوق تأیید کردند، سؤال شود که در اساسنامه، فرآیند‌های مدیریت، نحوه انتخاب اعضای هیئت امناء، هیئت مدیره صندوق و شرکت‌های وابسته چه تغییری رخ داده است؟، آیا انتخاب دو معلم بدون تخصص و تجربه و با انتخاباتی تشریفاتی می‌تواند مانع از به هدر رفتن سرمایه معلمان در خرید زمین‌های معارض دار و شرکت‌های ورشکسته و... شود؟!

چرا در آموزش و پرورش از معلمان غیر رسمی استفاده می‌شود؟

علی اللهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره به کارگیری معلمان حق‌التدریس خرید خدمات و سرباز معلم در نظام آموزشی و ضرورت وجود این گروه از معلمان اظهار کرد: با توجه به شرایط نیروی انسانی که داریم هر کدام از این گروه معلمان برای هدفی خاص در نظر گرفته می‌شوند تا مدارس کشور با شرایط مختلف اقلیمی و تحصیلی بدون معلم نباشند.

وی ادامه داد: سرباز معلمان برای مناطق دور افتاده و صعب‌العبور به کار گرفته می‌شوند و هرگز هم قصد حذف این طرح را نداریم، چرا که به تامین نیروی انسانی برای کلاس‌های درس کمک می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:‌ معلمان خرید خدمات آموزشی برای مناطق محرومی که آموزگار ندارند در مقطع ابتدایی به کار گرفته می‌شوند.

اما و اگر‌های پدیده مدرک فروشی در مدارس آموزش از راه دور

گودرز شاهمرادی مدیر مدارس آموزش از راه دور درباره وجود برخی تبلیغات مبنی بر فروش دیپلم و تبعات آن بر فعالیت مدارس آموزش از راه دور گفت: یکی از دلایل تاخیر در پیشرفت آموزش از راه دور سوءتفاهم‌های این چنینی است در حالی که این مدل آموزشی کاملا مطمئن است و با متخلفان فروش مدرک هم برخورد می‌شود.

مدیر آموزش از راه دور تصریح کرد: در شاخه کاردانش هم آموزش از راه دور وارد شده است به گونه ای که هنرآموز فقط دروس نظری را در مدرسه می‌گذارد اما متاسفانه برخی آموزشگاه ها برای جذب مشتری دست به تبلیغاتی کذب همچون فروش مدرک می‌زنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از خداحافظی با پیک‌های نوروزی تا گمانه‌زنی‌ها برای حذف مدارس تیزهوشان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..